| کد خبر: 260622 |

◄ تعیین تکلیف تردد کامیون های یخچال دار خارجی در خاک ایران + سند

هیئت مدیره انجمن و کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار از تعیین تکلیف تردد کامیون های یخچال دار خارجی حامل محمولات وارداتی در خاک و قلمرو ایران خبر داد.

تین نیوز

هیئت مدیره انجمن و کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچالدار از تعیین تکلیف تردد کامیون های یخچال دار خارجی حامل محمولات وارداتی خصوصا میوه موز وارداتی در خاک و قلمرو ایران خبر داد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام این انجمن، به دنبال مکاتبات اداری و پیگیری های فراوان انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار استان و کانون سراسری،  دفتر ترانزیت سازمان راهداری در تاریخ 1402/05/31 بخشنامه ای به تاریخ 1402/05/31 صادر نمود که در آن تکلیف تردد کامیون های یخچال دار خارجی حامل محمولات وارداتی خصوصا میوه موز وارداتی را در خاک و قلمرو ایران به روشنی و صراحت تعیین نموده است.

قابل ذکر است در بخشی از این بخشنامه آمده است: طی مسیر کامیون های خارجی یخچالدار در قلمرو کشور بر اساس اسناد حمل و گمرکی مربوطه است و در صورت ترخیص کالا در گمرکات ورودی کشور، ادامه مسیر کامیون های خارجی پس از اتمام تشریفات گمرکی در قلمرو جمهوری اسلامی ایران با ناوگان خارجی مجاز نمی باشد.

در بخش دیگری از این بخشنامه تاکید شده است. نظر به اولویت حمل کالاهای صادراتی ایرانی با ناوگان ایرانی و با توجه به آمادگی تعداد زیادی از رانندگان کامیون یخچالدار داخلی برای حمل کالا به کشورهای همسایه یا مقاصد کشورهایی اروپایی، اولویت حمل با ناوگان ایرانی و با رعایت کلیه مقررات و ضوابط مربوط در زمان بارگیری ضروری بوده و مد نظر قرار گیرد.

نامه ناوگان یخچالدار

نامه ناوگان یخچالدار 1

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.