| کد خبر: 272295 |

تامین ارز واردات ۸۰۰ دستگاه ماشین‌ آلات راهداری

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از برنامه خرید ماشین آلات نو و دست دوم راهداری خبر داد و گفت: ارز مورد نیاز برای واردات از منشا خارجی تامین می شود.

تین نیوز

 معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از برنامه خرید ماشین آلات نو و دست دوم راهداری خبر داد و گفت: ارز مورد نیاز برای واردات از منشا خارجی تامین می شود.

رضا اکبری با اشاره به نوسازی ماشین آلات سازمان راهداری، اظهار کرد: حدود 9600 ماشین آلات راهداری اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین در کشور داریم.

وی ادامه داد: این خودروها شامل سواری، وانت، کامیونت، کامیون، انواع ماشین سنگین مانند بولدوزر و لودر است. از این تعداد حدود 5000 ماشین آلات سنگین و عملیاتی راهداری است.

وی با بیان این که از این تعداد 4000 دستگاه بالای 23 سال عمر دارد که باید نوسازی شود، افزود: این ماشین آلات هزینه بر شده و تعمیرات آن گران در می آید.

معاون راهداری سازمان راهداری در پاسخ به این پرسش که سالانه چه میزان برای نگهداری ماشین آلات راهداری هزینه می شود، گفت: برای تعمیر، نگهداری، نوسازی و خرید قطعات ماشین آلات بین یک تا 2 هزار میلیارد تومان هزینه می کنیم.

اکبری در پاسخ به این که ارزش 9600 دستگاه ماشین آلات راهداری چقدر است، اظهار کرد: تاکنون ماشین آلات را ارزش گذاری نکرده ایم که آنرا اعلام کنیم. هر دستگاه بسته سن و وضعیتش ارزش خودش را دارد و از دو سال قبل اقدام به نوسازی ماشین آلات کرده ایم.

وی بیان کرد: تا امروز 300 دستگاه خودروهای سنگین را از  تولیدات داخلی خریداری کرده ایم، ضمن این که برای خرید 200 دستگاه دیگر برای خرید ماشین آلات سنگین با کارخانه های داخلی قرارداد امضا کرده ایم. علاوه بر این حدود 150 دستگاه کامیونت و تعدادی نیز سواری و وانت خریداری شده است. همچنین برای واردات 800 دستگاه ماشین آلات نو و دست دوم (با کارکرد زیر 5 سال) اقدامات لازم در حال انجام است.

وی با اشاره به ظرفیت قانونی برای واردات ماشین آلات راهداری در خصوص نحوه تامین ارز واردات، گفت: ارز موردنیاز واردات توسط واردکننده و با منشا خارجی تامین می شود و از منابع داخلی و بانک مرکزی نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر عادلی 0 0

    جناب آقای مهندس اکبری
    سلام و عرض ادب
    اشاره فرمودید که خرید ۹۰۰ دستگاه ماشین آلات نو و دست دوم توسط وارد کننده و با منشا خارجی خواهد بود‌
    معلوم است که سازمان راهداری خودش نمی تواند مستقیما ثبت سفارش ارزی کند. بهرحال برای خرید این تعداد ماشین آلات طبق زوال گذشته حتما مناقصه عمومی گذاشته می شود. پس از اعلام نتیجه مناقصه برنده بر اساس شرایط مناقصه و مفاد قرارداد ماشین آلات را وارد و تحویل سازمان راهداری می کند. آیا روال این گونه خواهد بود یا با تدک تشریفات مناقصه و توسط وارد کننده خاص بطور انحصاری اقدام می‌شود.