| کد خبر: 85655 |

◄ تحریم بیمه کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی به زودی لغو می‌شود

تین‌نیوز| دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی، از لغو کامل تحریم پوشش بیمه‌ای کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی ایران در آینده نزدیک خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی امروز در نشستی خبری در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه ایران‌پلاست با اشاره به اینکه بیمه کشتی‌ها به منظور صادرات محصولات پتروشیمی هنوز با مشکل تحریم روبرو است، گفت: تسهیلاتی فراهم شده تا این مشکل برطرف شود ولی نمی‌توان به طور قطع گفت که تحریم بیمه‌ای کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی حل شده است.
 
وی با اشاره به اینکه مراودات بانکی نیز با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد:  نمی‌توان به طور قطع گفت کاری انجام نشده اما هنوز مراودات بانکی نیز دچار مشکل هستند که ما انتظار داریم با برطرف شدن این مشکلات، روند صادرات محصولات پتروشیمی بهبود پیدا کند.
 
مهدوی ادامه داد: پس از اجرایی شدن برجام، برخی از شرکت‌های پتروشیمی موفق شد بخشی از مطالبات خود را دریافت کند و همچنین با مذاکراتی که با برخی از شرکت‌های کره‌ جنوبی داشتیم موفق شدیم نیمی از مطالبات خود را از آنها دریافت کنیم، اما باید توجه داشت هنوز مشکلات بانکی حل نشده و ما امیدواریم که این روند بهبود پیدا کند.
 
وی با تاکید بر اینکه سوئیفت باز شده اما بانک‌های خارجی، پول را نمی‌پذیرند، ادامه داد: نگرانی بانک‌های خارجی از جریمه و بازگشت مجدد تحریم‌ها پابرجاست و باید مسئولین امر در این زمینه چاره‌ای اندیشند.
 
این فعال صنعت پتروشیمی اظهار کرد: برجام بستر مناسبی را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم کرده اما با داشتن یک بستر مناسب و در صورتی که هنوز مشکلات پابرجاست، نمی‌توان انتظار داشت که شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.