| کد خبر: 257966 |

◄ قطارهای تندرو رجا به خواب تعمیراتی رفتند

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا حذف قطارهای ترن ست پردیس که قطارهای تندوری این شرکت محسوب می شود را ناشی از عدم تامین مالی برای تعمیرات اساسی آنها دانست.

تین نیوز

باتوجه به کاهش لوکوموتیوهای در سیر و به خواب رفتن قطارهای تندرو، سفرهای جاده ای افزایش یافته است. این سفرها سال گذشته جان 17 هزار نفر را در جاده ها گرفته است. و این نکته اهمیت تعمیر و رسیدگی به این قطارها را افزایش می دهد.

شرکت ریلی رجا از گذشته در مسیرهای مشهد، زنجان و یزد قطارهای ترن ست (تندرو)، داشت که اخیرا فقط قطارهای زنجان به سیر خود ادامه می دهد و سایر مسیرها به دلایل مختلف از جمله نقص فنی از سیر خارج شده است.

به گزارش تین نیوز، ناصر بختیاری، مدیرعامل رجا با اشاره به کمبود منابع، تأمین مالی را بزرگ ترین مانع برای تعمیر این قطارها عنوان کرد و گفت: طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات عدیده مالی، تعمیرات اساسی برخی از قطارها از جمله قطارهای ترن ست انجام نشد که منجر به از سیر خارج شدن آن ها شده است.

مدیرعامل شرکت رجا با بیان اینکه در همین خصوص از ایستگاه یزد بازدید صورت گرفته و کاستی های آن مشخص و با مدیر کل ناحیه راه آهن یزد برای رفع آن ها توافقاتی حاصل شده است، افزود: درباره موضوع ترن ست رانان نیز برنامه های بازآموزی برای آن ها برگزار شده است چرا که وجود ترن ست رانان مجرب برای راه اندازی مجدد این قطارها ضروری است.

بختیاری از شناسایی نیازها و زمان بندی پروژه خبر داد و اعلام کرد: شرح خدمات و مناقصات لازم برای خرید لوازم و تجهیزات فنی این پروژه انجام شده و طی زمان ۱۰۶ روزه، سه رام از قطارهای ترن ست رجا مجدد به سیر باز می گردند.

مدیرعامل رجا با تأکید بر موضوع ایمنی در سیستم ریلی عنوان کرد: تا زمانی که از ایمنی این قطارها اطمینان حاصل نشود، نمی توانیم به آن ها مجوز سیر بدهیم، همچنین باید از کارایی قطارها در طول سیر نیز اطمینان حاصل شود تا مسافران با خیال آسوده سفر کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اعلایی 1 0

    این هم از شاه کار های پورسید اقایی بود هر جا هر مشکلی هست ایشون یک جوری دخیله زیمنس ترن ست و آلستوم بنظر تون کی می‌تونه رسیدگی کنه

  • کارمند راه آهن 1 0

    با سلام
    همچنان عوامل مدیر عامل جوان پس از دو سال همه چیز را به گردن آقایی و سعید نژاد وخدائی ومحمدزاده ورسولی می اندازند
    بله آقایان نامبرده شده خیلی خیلی بد کار کرده اند در این شکی نیست اما شما چه کرده اید در این دوسال آقای بختیاری چه کرده اند ایشان که تجربه حضور در این پست را داشته اند پس چه می کنند
    قرار نیست چهار سال دیگه بنشینیم و همچنان این قوم را زیر سوتل ببریم وخومان را تطهیر کنیم
    یعنی باید ترن ست بخوابد تا شما متنوجه شوید برای رفع مشکل باید مناقصه بگذارید
    کوتاهی شما چه ربطی به افراد نام برده شده دارد
    تا کی قرار است بهانه جوئی کنید؟؟؟

  • کارمند راهن 0 0

    در این دوسال و دوسال آینده باید صالحی و بختیاری آوار برداری ویرانه پورسید اقایی و راشدی ودار دسته آسان را بردارند

  • ناشناس 1 0

    راه آهن عجب مدیران با تجربه وخلاق داره تابستون واوج مسافرت های مردم تازه از خواب بیداره شدن ومی خوان لکوموتیو تعمیر کنند یکی از مشکلات اصلی مملکت که این همه عقب ماندگی وبد بختی برای ملت درست شده باعث همه این گرفتاری های مردم انتخاب مدیران نا کارآمد وبدون تخصص است

  • کمیته مجازات 1 0

    ظلمی که نامسئولان در حق ایران و ایرانی کردن،اسکندر و مغول نکردن!آیندگان از کسانی به بدی یاد خواهند کرد که کاخی پر از جواهر را تحویل گرفتن و ویرانه ای تحویل دادن......

  • محمد رضا اصفهان 1 1

    خدا پدر و مادر شاها بیامرزه که لوکوموتیوای آمریکایی جی ام رو وارد کرد و هنوزم داره بهتون نون میده و سرتونا بالا نگه میداره وگرنه قطعا ایرانم از راه آهن فقط موزشا داشت قطعا ریلاشم ملت میدزدین

  • ناشناس 0 0

    خیانت خرید ترن ست ریل باس دیزل زیمنس و ... که الان تبدیل به آهن پاره شدند باید پویش محاکمه و حسابرسی اموال عامل این خیانت ها انجام بشه /b>

  • داود طنوریان 1 1

    امیدوارم درست شود موفق باشند

  • ناشناس 0 0

    تا وقتی که حقوق پرسنل فنی و تعمیراتی رجا پایین و تاسف بار و مایه خجالت است اتفاقی در افزایش ناوگان درسیر نخواهد افتاد...

  • محمد 1 0

    من از بیکارشدگان ترنست هستم بهترین روزهای جوونیمو گذاشتم تو این قطارها خدا از دارو دسته یاوری و مابقیشون نگذره