| کد خبر: 8910 |

◄ درخواست انجمن راهسازی از شرکت ساخت + تصویر نامه

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران طی نامه ای با موضوع "کسر بهای قیر" از شرکت ساخت در خواست کرد بدهی این شرکت ها بابت قیر تحویلی به جای محاسبه در صورت حساب، در ذی حسابی محاسبه و این مبلغ در حساب دیگری برای پروژه های آتی نگهداری شود.

به گزارش تین نیوز، علی آزاد، دبیر انجمن شرکت های راهسازی، طی نامه ای به خیر الله خادمی معاون ساخت راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خواست کرده براساس توافقات میان این شرکت و انجمن عمل شود.

وی در این نامه تاکید کرده است به جای اینکه بدهی پیمانکاران بابت قیر از صورت حساب آنها کم شود، در ذی حسابی شرکت ساخت و از خالص دریافتی آن ها کسر گردد و به حساب دیگری به نام سایر منابع واریز شود تا شرکت ساخت از آن مبلغ در پروژه های پیش روی خود استفاده کند.

بر اساس این گزارش، تصویر نامه انجمن راهسازی که در سایت این انجمن نیز ذکر شده، در زیر آمده است.


طبق ماده 81 قانون بخشی از تنظیم مقررات مالی دولت به منظور كمك به تهيه به موقع مصالح، تجهيزات، ماشين‌آلات، قطعات يدكي مورد نياز پيش‌بيني شده در طراحي طرحهاي تملك دارايی های سرمايه‌ای با تأييد سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور تا ميزان پنج درصد (5%) اعتبارات مصوب طرحهاي تملك دارايي‌های سرمايه‌اي ملی و ده درصد (10%) اعتبارات تملك دارايي‌های سرمايه‌ای مصوب استانی، جهت خريد لوازم و مصالح فوق اختصاص داده مي‌شود و دستگاه‌هاي اجرايي حسب مورد مكلف‌اند پس از تحويل كالاها و مصالح خريداري شده به پيمانكاران، هزينه تمام شده آنها را به ميزاني كه در آيين‌نامه اين ماده پيش‌بينی خواهد شد از صورت وضعيت كسر و مابه‌التفاوت به هزينه قطعی طرح منظور نمایند.

گفتنی است قیر قرار گرفته در اختیار پیمانکاران یا همان شرکت های راه سازی، بر اساس تهاتری میان دولت و وزارت نفت به ارزش یک میلیارد دلار تامین می شود که علاوه بر وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور نیز برای تامین مایحتاج شهرداری ها از آن بهره مند می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.