در مقایسه با سال 1401 اعلام شد:
◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد : طی سال 1402 بیش از 177 پرونده تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم رسیدگی شده که در مقایسه با سال 1401 ( 147 پرونده)، 20 درصد افزایش یافته است
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد : طی سال 1402 بیش از 177 پرونده تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم رسیدگی شده که در مقایسه با سال 1401 ( 147 پرونده)، 20 درصد افزایش یافته است .
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، حمزه میناپور، رئیس اداره حقوقی این اداره کل از افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل عمومی جاده ای استان قم خبر داد.
وی ضمن اعلام خبر فوق افزود : طی سال 1402 افزون بر 177 پرونده تخلفات اعلامی بخش حمل و نقل عمومی جاده ای در استان قم رسیدگی شد که در مقایسه با سال 1401 ( 147 پرونده) 20 درصد افزایش داشته است.
میناپور اضافه کرد : پرونده های تخلفات اعلامی در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای در قالب کمیسیون های مواد 11 ( رانندگان ناوگان)، 12 ( شرکت های حمل و نقل جاده ای ) و 14 ( مالکان ناوگان) مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرند.
وی ادامه داد : از مجموع 177 تخلف رسیدگی شده طی سال 1402، بیش از 70 پرونده در بخش حمل و نقل عمومی کالا و 107 پرونده در حوزه جابجایی مسافر بوده است.
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در بخش دیگری از این خبر اظهار داشت: از مجموع 177 پرونده رسیدگی شده در حوزه حمل و نقل جاده ای ( کالا و مسافر) استان قم، 82 مورد به جرایم نقدی، 6 مورد به تعلیق زمانمند فعالیت، 53 مورد به تذکر و مابقی موارد( 36 پرونده) به عدم احراز تخلف حکم صادر شد.
حمزه میناپور با یادآوری این مهم که فعالیت های حوزه حمل و نقل جاده ای توسط سامانه های هوشمند جاده ای به طور مستمر رصد و پایش می شوند، عنوان کرد : با وجود گستره چشمگیر سامانه های هوشمند جاده ای، نظارت، رصد و پایش فعالیت های حوزه حمل و نقل عمومی به صورت فیزیکی و در قالب طرح های کنترل دروازه ای ، توسط کارشناسان و نظار اداره کل متبوع در تمامی اوقات سال اجرا می شوند.
وی افزود : طرح های کنترل دروازه ای در گلوگاه های جاده ای، ورودی پاسگاه های پلیس راه، پایانه ها مسافری و دفاتر حمل و نقل کالا و فروش بلیت، طی بازه های زمانی تعریف شده اجرا می شوند.
میناپور ادامه داد : درطرح کنترل دروازه ای ، اسناد حمل و نقلی رانندگان و ناوگان ( کارت هوشمند، صورت وضعیت، بارنامه و ... ) و همچنین تجهیزات ایمنی ناوگان ( کمربند ایمنی، کپسول اطفا حریق، شیشه ها، آج لاستیک ها و ... ) مورد بررسی قرار می گیرند.
وی از دیگر موارد موضوعه که در طرح های نظارتی حوزه معاونت حمل و نقل عمومی جاده ای مورد توجه قرار می گیرند به نوع برخورد و تعامل متولیان امر حمل و نقل عمومی با کاربران جاده ای اشاره کرد و تاکید نمود : با وجود رصد و پایش موارد موضوعه توسط نظار و کارشناسان حوزه معاونت حمل و نقل، کاربران محترم درصورت مشاهده هر نوع تخلف می توانند به دفاتر نمایندگی های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مستقر در پایانه ها و ... مراجعه و در صورت عدم دسترسی با سامانه تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راه ها که در تمامی اوقات شبانه روز پاسخگوی مراجعات تلفنی هموطنان عزیزند، تماس حاصل نمایند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.