| کد خبر: 271262 |

در مقایسه با سال 1401 اعلام شد:

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد : طی سال 1402 بیش از 177 پرونده تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم رسیدگی شده که در مقایسه با سال 1401 ( 147 پرونده)، 20 درصد افزایش یافته است

تین نیوز

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد : طی سال 1402 بیش از 177 پرونده تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم رسیدگی شده که در مقایسه با سال 1401 ( 147 پرونده)، 20 درصد افزایش یافته است .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، حمزه میناپور، رئیس اداره حقوقی این اداره کل از افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل عمومی جاده ای استان قم خبر داد.

وی ضمن اعلام خبر فوق افزود : طی سال 1402 افزون بر 177 پرونده تخلفات اعلامی بخش حمل و نقل عمومی جاده ای در استان قم رسیدگی شد که در مقایسه با سال 1401 ( 147 پرونده) 20 درصد افزایش داشته است.

میناپور اضافه کرد : پرونده های تخلفات اعلامی در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای در قالب کمیسیون های مواد 11 ( رانندگان ناوگان)، 12 ( شرکت های حمل و نقل جاده ای ) و 14 ( مالکان ناوگان) مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرند.

وی ادامه داد : از مجموع 177 تخلف رسیدگی شده طی سال 1402، بیش از 70 پرونده در بخش حمل و نقل عمومی کالا و 107 پرونده در حوزه جابجایی مسافر بوده است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در بخش دیگری از این خبر اظهار داشت: از مجموع 177 پرونده رسیدگی شده در حوزه حمل و نقل جاده ای ( کالا و مسافر) استان قم، 82 مورد به جرایم نقدی،  6 مورد به تعلیق زمانمند فعالیت، 53 مورد به تذکر و مابقی موارد( 36 پرونده) به عدم احراز تخلف حکم صادر شد.

حمزه میناپور با یادآوری این مهم که فعالیت های حوزه حمل و نقل جاده ای توسط سامانه های هوشمند جاده ای به طور مستمر رصد و پایش می شوند، عنوان کرد : با وجود گستره چشمگیر سامانه های هوشمند جاده ای، نظارت، رصد و پایش فعالیت های حوزه حمل و نقل عمومی به صورت فیزیکی و در قالب طرح های کنترل دروازه ای ، توسط کارشناسان و نظار اداره کل متبوع در تمامی اوقات سال اجرا می شوند.

وی افزود : طرح های کنترل دروازه ای در گلوگاه های جاده ای، ورودی پاسگاه های پلیس راه، پایانه ها مسافری و دفاتر حمل و نقل کالا و فروش بلیت، طی بازه های زمانی تعریف شده اجرا می شوند.

میناپور ادامه داد : درطرح کنترل دروازه ای ، اسناد حمل و نقلی رانندگان و ناوگان ( کارت هوشمند، صورت وضعیت، بارنامه و ... ) و همچنین تجهیزات ایمنی ناوگان ( کمربند ایمنی، کپسول اطفا حریق، شیشه ها، آج لاستیک ها و ... ) مورد بررسی قرار می گیرند.

وی از دیگر موارد موضوعه که در طرح های نظارتی حوزه معاونت حمل و نقل عمومی جاده ای مورد توجه قرار می گیرند به نوع برخورد و تعامل متولیان امر حمل و نقل عمومی با کاربران جاده ای اشاره کرد و تاکید نمود : با وجود رصد و پایش موارد موضوعه توسط نظار و کارشناسان حوزه معاونت حمل و نقل، کاربران محترم درصورت مشاهده هر نوع تخلف می توانند به دفاتر نمایندگی های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مستقر در پایانه ها و ... مراجعه و در صورت عدم دسترسی با سامانه تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راه ها که در تمامی اوقات شبانه روز پاسخگوی مراجعات تلفنی هموطنان عزیزند، تماس حاصل نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.