| کد خبر: 272410 |

توسعه اقتصاد دریا محور با احداث و تکمیل محورهای غرب هرمزگان

تکمیل و احداث محورهای غرب هرمزگان سبب توسعه و تقویت اقتصاد دریا محور و افزایش ترانزیت کالا و اشتغالزایی مردم منطقه خواهد شد.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: تکمیل و احداث محورهای غرب هرمزگان سبب توسعه و تقویت اقتصاد دریا محور و افزایش ترانزیت کالا و اشتغالزایی مردم منطقه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، مدیرکل و معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان به همراه نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از از روند اجرایی پروژه های راه سازی غرب استان بازدید کردند.

مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدیدها با بیان اینکه برای توسعه و رفاه مردم این خطه نیازمند به ایجاد و آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل بوده و مهم ترین آن احداث راه است، گفت: در حال حاضر اکثر محورهای شهرستان بستک به کارگاه راه سازی تبدیل شده است به طوری که احداث باند دوم بزرگراه بندرعباس لار جهرم، احداث راه اصلی بستک لار، بهسازی و تعریض محور بندرعباس بستک از اهمیت خاصی برخوردارند و ساخت آنها سبب افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و اتصال استان های مرکزی به دریای خلیج فارس را فراهم می کند.

سلحشور تصریح کرد: باتوجه به قرار گرفتن استان هرمزگان در مسیر تبادل و حمل و نقل کالا و مسافر به بنادر جنوبی شهید رجایی و باهنر احداث این مسیرها الزام می پذیرد و علاوه بر تحقق مطالبات مردم در برخورداری از راه مناسب، سبب توسعه و تقویت اقتصاد دریا محور و افزایش ترانزیت کالا و اشتغالزایی مردم منطقه خواهد شد.

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای توسعه و گسترش راه های غرب استان هرمزگان صورت گرفته و ادامه این حرکت مستلزم اقدام جهادی و تخصیص اعتبار مناسب از منابع مختلف جهت پیشبرد پروژه های راه سازی با برنامه زمان بندی است.

افراسیاب کمالی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص پیشرفت فیزیکی بزرگراه بندرعباس لار جهرم در ادامه اظهار کرد: ۱۵۱ کیلومتر از این مسیر در استان هرمزگان قرار دارد که احداث باند دوم آن دارای پیشرفت ۶۳ درصد است.

وی همچنین به پروژه راه اصلی بستک لار اشاره کرد و افزود: طول کل این پروژه در حوزه استحفاظی استان هرمزگان ۵۴ کیلومتر است که فاز اول حد فاصل تنگ بستک تا روستای فتویه به طول ۱۰ کیلومتر احداث و فاز دوم برنامه ریزی برای احداث ادامه مسیر از روستای فتویه تا روستای انوه در حال انجام است.

بهسازی و تعریض ۴/۶ کیلومتر از محور بندرعباس بستک حدفاصل روستای دهنگ تا چاه بنارد از دیگر پروژه های غرب استان هرمزگان است که مورد بازدید قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.