| کد خبر: 267787 |

شهرهای ساحلی خلیج فارس و مکران نو با محوریت وزارت راه و شهرسازی احداث می شود

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با محوریت وزارت راه و شهرسازی دو شهر ساحلی خلیج فارس و مکران نو در استان هرمزگان در راستای تکمیل شهرهای ساحلی با هدف تحقق اقتصاد دریاپایه ابلاغی رهبر انقلاب، احداث خواهد شد.

تین نیوز

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۲ بهمن در حاشیه آغاز عملیات اجرای شهرهای جدید خلیج فارس و مکران نو در استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید  بر اینکه در دور دوم سفر رییس جمهوری به هرمزگان پروژه های متعددی تکمیل شد، گفت: یکی از اقدامات خوبی که امسال در دستور کار قرار گرفت، مکان یابی ۲۷ نقطه ساحلی در راستای توسعه اقتصاد دریامحور مطابق با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چندین نقطه ساحلی در استان هرمزگان قرار دارد که امروز مقارن با سفر رییس جمهوری به استان، عملیات اجرایی دو منطقه سکونتگاهی خلیج فارس و مکران  نو در استان هرمزگان آغاز شد.

اجرای شهر جدید خلیج فارس به مساحت ۱۸ هزار هکتار 

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: شهر جدید خلیج فارس در مجموع با مساحت ۱۸ هزار هکتار اجرایی خواهد شد که در فاز نخست، عملیات اجرایی احداث این شهر در نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ هکتار زمین در حوزه مسکونی جدید با ظرفیت ۱۰ هزار واحد آغاز شد. این بخش تحویل بانک مسکن شده است تا احداث این واحدها با توسعه بانک مسکن انجام شود.

بذرپاش تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا احداث این شهرها که مصوبه شورای عالی مسکن و تاکید دولت و رییس جمهوری را دارد به بهترین شکل اجرایی شود.

وی دیگر شهر ساحلی که امروز در سفر به استان هرمزگان عملیات اجرایی آن آغاز شد را شهر مکران نو عنوان کرد و افزود: شهر ساحلی دیگر مکران نو  است که عملیات اجرایی این شهر نیز در شرق استان در مساحت ۳ هزار هکتار آغاز شد که بخش خصوصی در آن منطقه فعال شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با محوریت وزارت راه و شهرسازی این دو شهر ساحلی در استان هرمزگان در راستای تکمیل شهرهای ساحلی با هدف تحقق اقتصاد دریاپایه ابلاغی رهبر انقلاب، احداث خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.