| کد خبر: 22833 |

کاهش ۱۴ درصدی تلفات جانی در تصادفات / محور کرج – چالوس عصر امروز یکطرفه می شود

تین نیوز | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از کاهش 14 درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات خبر داد و گفت: تعداد متوفیان ناشی از تصادفات در شش ماهه امسال از 59 نفر به 51 نفر رسیده است و امید می رود این روند کاهشی تا پایان سال ادامه داشته باشد.
 
نشست خبری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز ظهر امروز با حضور خبرنگاران برگزار و موضوعاتی از جمله طرح های برگزار شده توسط پلیس راهور در شش ماهه نخست امسال، بازگشایی مدارس، مهندسی ترافیک در سطح استان البرز به خصوص کلانشهر کرج، و .... مطرح شد.
 
سرهنگس همایون شریفی رئیس پلیس راهور استان البرز در ابتدای سخنان خود با تبریک ایام دفاع مقدس به ارائه آماری در خصوص طرح های اجرا شده در شش ماه نخست امسال توسط پلیس راهور پرداخت و اعلام کرد: خوشبختانه به واسطه تلاش همکاران پلیس راهور، تلاش رسانه ها در اطلاع رسانی و ارتقا فرهنگی عمومی ترافیک شاهد 14 درصد کاهش در تلفات جانی در تصادفات درون شهری در استان البرز بودیم.
 
وی ادامه ادامه داد: تعداد متوفیان ناشی از تصادفات در شش ماهه امسال از 59 نفر به 51 نفر رسیده است و امید می رود این روند کاهشی تا پایان سال ادامه داشته باشد.
 
رئیس پلیس راهور استان البرز همچنین از کاهش 10 درصدی مصدومان تصادفات جرحی خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و 174 نفر بر اثر تصادفات جرحی مصدوم شدند که با کاهش 177 نفری این آمار در شش ماهه نخست امسال به یک هزار و 561 نفر رسیده است.
 
سرهنگ شریفی در ادامه به تصادفات خسارتی اشاره و اعلام کرد: مولفه هایی بسیاری در رخداد تصادفات خسارتی موثر است که از جمله آنها می توان به افزایش تعداد خودروها، افزایش تعداد دارندگان گواهینامه ها و .. اشاره کرد که علی رغم تمامی این افزایش ها در استان البرز شاهد کاهش هشت درصدی تعداد تصادفات از 940 فقره به 867 فقره بوده ایم.
 
وی با ابراز خرسندی از آمار عملکرد شش ماهه عوامل پلیس راهور در نیمه نخست سال جاری گفت: ترددها در نیمه نخست امسال در راههای مواصلاتی البرز 15 تا 20 درصد افزایش داشته است اما با همکاری مردم با پلیس شاهد کاهش آمارها در بخش های مختلف بوده ایم.
 
برای کاهش آمار تصادفات باید آموزش را گسترده تر کنیم
رئیس پلیس راهور استان البرز آموزش را لازمه دستیابی به موفقیت ها و کاهش آمار تصادفات عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه امر آموزش جزء وظایف پلیس راهور نیست در شش ماهه جاری در مجموع 92 هزار و 400 دانش آموز توسط افسران ویژه تحت آموزش های ترافیکی قرار گرفتند.
 
شریفی افزود: آموزش سه هزار 950 راننده اتووپبوس، سه هزار و 940 راننده تاکسی، سه هزار و 500 نفر از رانندگان خودروهای سنگین، سه هزار و 950 نفر از رانندگان خوردهای سواری و هشت هزار و 800 نفر از موتورسیکلترانان در شش ماه نخست امسال توسط پلیس راهور انجام شد.
 
وی گفت: همچنین در این مدت 11 هزار و 574 دستگاه انواع خودرو به علت تخلف در پارکینگ های استان متوقف شده اند که از این تعداد دو هزار و 285 نفر به مراجع قضایی برای رسیدگی ارجاع داده شده اند.
 
محدودیت ها برای دارندگان سرویس مدارس اعمال می شود
رئیس پلیس راهور استان البرز به برنامه پلیس راهور در بازگشایی مدارس و ساماندهی سرویس های مدارس اشاره و تصریح کرد: طرح بازگشایی مدارس جر اولویت های مهم پلیس راهور است و تعاملات خوبی با آموزش و پرورش و شهرداری در این خصوص انجام شده و تمامی تلاش پلیس بر این است تا شرایط را به نحوی اعمال شود که شاهد حداقل سرعت در نزدیکی مدارس برای امنیت دانش آموزان باشیم.
 
شریفی با بیان اینکه ساماندهی سرویس مدارس نیز از دغدغه های ناجا به شمار می رود، گفت: 10 جلسه با کارگروه ماده 18 برگزار شده است و برای امسال تعداد پیمانکاران از 50 به 15 کاهش یافته و محدودیت های نیز برای دارندگان سرویس های مدارس امسال اعمال می شود.
 
رئیس پلیس راهور استان البرز اعلام کرد: الزام در داشتن معاینه فنی، داشتن حداقل سن 23 سال تمام، داشتن مدارک مورد نیاز، ارائه تنها یک نوبت سرویس مدارس برای هر شخص، و .... از جمله محدودیت هایی است که امسال برای دارندگان سرویس های مدارس است که امید می رود با اعمال آنها رضایت خانواده ها جلب شود.
 
وی با بیان اینکه جاده های البرز کماکان متاثر ار سفرهای تابستانی است، اظهار داشت: امروز محور کرج – چالوس از ساعت 16 عصر تا 3 بامداد از شمال به جنوب به منظور تخلیه بار ترافیکی یکطرفه می شود، و همچنین برای عصر امروز و جمعه جاری پیش بینی ترافیک در محور کرج – قزوین می شود که به منظور ایمن سازی راهها پلیس راهور طرح های ترافیکی و حضور مستمر را در دستور کار خواهد داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.