| کد خبر: 265299 |

راه آهن کرمانشاه نمایشی افتتاح شد، نیازمند ایجاد زیرساخت های فنی است

استاندار کرمانشاه گفت: تقویت راه آهن از شاخص های اصلی توسعه استان است و تلاش برای شتاب گرفتن و اتصال ریلی این استان به عراق مضاعف شده است.

تین نیوز

محمد طیب صحرایی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، اظهار کرد: در گذشته طرح راه آهن کرمانشاه مانند بسیاری دیگر از پروژه ها قبل از تکمیل فنی؛ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و بیشتر جنبه نمایشی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، صحرایی اضافه کرد: به عنوان مثال در بسیاری از نقاط راه آهن تهران تا کرمانشاه سرعت قطار نمی تواند از ۶۰ کیلومتر بالاتر برود، زیرا کیفیت اتصالات استفاده شده در این مسیر بسیار پایین است و به روز رسانی آن دست کم به یک هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه با یادآوری استقلال نداشتن اداری راه آهن کرمانشاه که در زمان حاضر زیر نظر استان مرکزی اداره می شود، تصریح کرد: مستقل شدن راه آهن کرمانشاه خواهشی یا فرمایشی نیست بلکه نیازمند ایجاد ظرفیت و فراهم شدن زیرساخت های فنی و ریلی است.

وی گفت: برای استقلال راه آهن استان باید زمینه های تقویت خطوط فراهم شود و این موضوع نیز در دست پیگیری است؛ اگر تعداد قطار، مسافر و بار زیاد شود به صورت طبیعی اداره کل راه آهن در استان دایر خواهد شد که همه اینها مستلزم فراهم شدن زیرساخت های لازم و تقویت خطوط ریلی است.

صحرایی افزود: تقویت راه آهن کرمانشاه و تداوم خط ریلی تا مرز خسروی (عراق) در دستور کار است و با جدیت دنبال می شود.

وی به موضوع قطار شهری کرمانشاه نیز اشاره کرد و عمده ترین دلیل عقب ماندگی آن را ضعف مدیریت شهری و کشمکش در شورای شهر عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در دوره مدت مدیریت کنونی کرمانشاه سه نوبت با اعضای شورای شهر حتی در داخل تونل نیمه کاره قطار شهری جلسه برگزار کردیم؛ بسیار مایه تأسف است که بگویم پیمانکار مشغول در این پروژه به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش قصد جمع کردن کارگاه و خارج کردن دستگاه ها را از استان داشت.

وی ادامه داد: چند بار با اعضای شورای شهر جلسه برگزار شد تا کارهای عمرانی را جدی بگیرند که متأسفانه تاکنون محقق نشده است؛ بگو مگوهای داخلی و حاشیه های شورا باعث شده این نهاد از کارکرد اصلی خود فاصله بگیرد که اصلاً قابل قبول نیست و همه باید به صورت جدی پای وظایف خود بایستند.

صحرایی همچنین گفت: در هفته های آینده خبرهای خوشحال کننده برای کرمانشاه و جوانان جویای کار در راه است؛ یکی از این خبرها جذب نیرو توسط شرکت سوخت سبز بیو اتانول و دیگری مربوط به شرکت صنایع پتروشیمی در سطح استان است؛ همچنین در پی دیدار با مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران قرار است کارهای چهار شرکت دیگر استان کرمانشاه که منتظر ورود به بورس هستند پیگیری شود.

وی تصریح کرد: بورس می تواند جریانی جدید و قابل استفاده سرمایه برای جایگزینی بودجه های سالانه دولتی باشد و ضعف ها را جبران کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که نمایندگان دانشجویی از دانشگاه های مختلف کرمانشاه سوالات و دغدغه های خود را مطرح کردند استاندار به تاریخچه روز دانشجو و نحوه نام گذاری آن به یاد سه شهید مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ پرداخت و افزود: من و شما وارث وضع موجود هستیم و با معجزه تغییری رخ نخواهد داد بلکه با تلاش و پیگیری به سرانجام می رسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 11 6

    نمایش دادن فقط برای دولت روحانی اخ و پیف بود.
    الان جزو مستحبات دین شده.
    شما نگاه کنید به آقا میعاد صالحی که در افتتاحیه پروژه های خط آهن چقدر حضور پرررررر رررررررنگی داره اون هم در شرایطی که زحمت راه اندازی اونها با شرکت ساخت بوده و ربطی به راه آهن نداشته.
    اما همین آقای میعادصالحی در کار اصلی خودش یعنی حمل بار و مسافر ریلی بشدت کارنامه ای منفی داره.

  • خودم 11 4

    هنوز زوده برای این حرف بزار دولت بعدی بیاد اون میگه دولت قبلیه مملکت رو ویران کرده !

  • ناشناس 2 8

    یک کار درست ریلی در دوران روحانی انجام شد آیا؟؟

    ام الفجایع که عملا روزهای آخر دولتش بود: افتتاح بسیار نمایشی راه اهن یزد به اقلید

    • ناشناس 6 2

      فعلا که هر چی شما افتتاح میکنید تفاله های همون طرحهای دولت روحانیه. ببینیم تا پایان این دولت شاهد یه طرح ریلی خواهیم بود که زحمت اصلیش رو همین دولت کشیده باشه؟