| کد خبر: 249702 |

زمان برگزاری آزمون جامع گردشگری ‍۱۴۰۱ اعلام شد

بر اساس اطلاعیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آزمون جامع پایان دوره های بلند مدت گردشگری، روز جمعه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱، در استان های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

تین نیوز

بر اساس اطلاعیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آزمون جامع پایان دوره های بلند مدت گردشگری، روز جمعه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱، در استان های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش تین نیوز ، داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، از ۱۶ تا ۲۵ آذر ۱۴۰۱ فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه جامع آموزش گردشگری ثبت نام و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند. هزینه شرکت در این آزمون، ۳۰۰ هزار تومان و حداقل نمره قبولی در دروس آزمون برای فراگیران حضوری ۱۰ و برای فراگیران غیرحضوری ۱۲ است.

با توجه به امکان انتخاب محل برگزاری آزمون، فراگیران در زمان ثبت نام، مجاز به انتخاب استان مورد نظر خود از پنل آموزشی هستند. چنانچه استانی داوطلبی جهت برگزاری آزمون جامع نداشته باشد، درخواست داوطلب لغو خواهد شد و متقاضی موظف به شرکت در آزمون جامع گردشگری در استان آموزش دیده خود است.

دفتر آموزش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرده است وظیفه تایید مدارک بارگذاری شده با خود داوطلبان است و این دفتر پاسخگوی مغایرت احتمالی در مشخصات هویتی، مدارک بارگذاری شده و اطلاعات مربوط به دوره ی فراگیران نخواهد بود.

داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در یک یا چند درس از دروس آزمون جامع دوره های پیش نشده اند، می توانند مجددا در این آزمون ثبت نام کنند و صرفا در همان درس بر اساس منابع و سرفصل های ارائه شده از سوی دفتر مطالعات آموزش و برنامه ریزی گردشگری در آزمون شرکت کنند.

لازم به ذکر است داوطلبان نمی توانند به طور همزمان در آزمون جامع دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت گردی و راهنمایان زمین گردشگری  شرکت کنند و همچنین امکان شرکت در آزمون های  دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، طبیعت گردی و زمین گردشگری و دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری به صورت همزمان وجود ندارد. 

بحران کمبود نیروی کار متخصص گردشگری، آموزش گردشگری در دانشگاه ها و موسسات را به یکی از موضوعات مهم این صنعت تبدیل کرده است.

دوره های آموزشی متعددی در حوزه گردشگری برگزار می شود که از مهم ترین آن ها می توان به دوره راهنمایان گردشگری، دوره مدیرفنی بند ب، دوره مدیریت تاسیسات عمومی گردشگری و .. اشاره کرد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: قطبنما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.