| کد خبر: 36977 |

راه‌آهن سمنان - تهران ۴ خطه می‌شود

تین نیوز | فرماندار سمنان گفت: راه آهن سمنان به تهران 4 خطه می‌شود‌.
 
حسن سعدالدین‌ با اشاره به فعال شدن خط راه‌آهن شهرک صنعتی سمنان و نقش آن در صادرات و واردات این شهرک صنعتی گفت: احداث این خط آهن 8 کیلومتری که در سال 87 با اعتباری معادل 40 میلیارد ریال کلید خورد، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان فراهم می‌کند.
 
وی با اشاره به امنیت بالای حمل بار و لزوم جایگزین شدن خط ریلی در جابجایی کالا به جای حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: متقاضیان و تولیدکنندگان زیادی در بخش خصوصی وجود دارند که تمایل دارند بواسطه ایمن بودن و ارزان بودن حمل و نقل ریلی از خط راه آهن استفاده بیشتری کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران، موفقیت در این بخش مستلزم همکاری و تعامل بیشتر شرکت‌های شهرک صنعتی و راه آهن ثامن در احداث ساختمان‌های ایستگاه در شهرک صنعتی سمنان است
 
وی امتیاز اتصال شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سمنان به خط سراسری ریلی کشور را برای سرمایه‌گذاران فرصتی مغتنم دانست و خواستار تسریع در انعقاد یک تفاهم نامه چند جانبه برای بهره‌برداری کامل از این زیرساخت‌ها شد.
 
فرماندار سمنان به بخشی از اقدامات و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای زیر ساخت‌های حمل و نقل اشاره و به نقل از استاندار سمنان گفت: به زودی خط ریلی راه آهن سمنان به تهران 4 خطه خواهد شد.
 
بارگیری 200 واگن کالای تولیدی سمنان از طریق خط اختصاصی شهرک صنعتی سمنان
 
همچنین باغ عنبرانی مدیرکل راه آهن ثامن نیز در این جلسه از آمادگی راه آهن به منظور بهره برداری بهتر از این خط آهن خبر داد و گفت: تا خرداد 93 بیش از 200 واگن کالای تولیدی شهرک صنعتی سمنان از خط ریل اختصاصی شهرک صنعتی سمنان بارگیری شده است.
 
وی با بیان اینکه در انتقال کالاهایی با تناژ 10 هزار تن به بالا تولید کنندگان می توانند از تخفیفات ویژه در کاهش هزینه ها تا 20 درصدی بهره مند شوند، ادامه داد: راه آهن در حال حاض همکاری و آمادگی بارگیری توسط واگن های روسی که در اختیار راه آهن است را دارد و متقاضیان در صورت نیاز به واگن های ایرانی باید به بخش خصوصی طرف قرارداد با را ه آهن مراجعه کنند.
 
‌وی از افتتاح ساختمان ورودی ایستگاه راه آهن سمنان در هفته پایانی اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: نصب آسانسور و پله برقی و زیر‌گذر با توجه به اینکه به یک پیمانکار واحدی از ایستگاه تهران تا مشهد واگذار شده است، در سال آتی انجام می‌شود‌.
 
وی همچنین افزود: افزایش خطوط ریلی در محدوده استان سمنان در دستور کار این راه آهن قرار گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    وقتر رئیس جمهور گرمساری بود چهار خطه کردن تهران - گرمسار در دستور کار قرار گرفت و حالا هم چهار خطه کردن تهران - سمنان حالا یکی بگوید آیا آن وقت چهار خطه کردن تهران - گرمسار لازم بود و آیا امروز چهار خطه کردن تهران - سمنان لازم هست و بهترین پروژه ها همین است؟