| کد خبر: 63395 |

بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه آهن کرمان

تین نیوز | وزیر راه وشهرسازی از ایستگاه و اداره كل راه آهن كرمان بازدید و با حضور وی، آخرین ظرفیت خطوط ریلی استان و جابجایی بار و مسافر از این مسیر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی ۲۰شهریورماه جاری در رأس هیأتی و با حضور معاون عمرانی استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین استانی از ایستگاه مسافری كرمان بازدید كرد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید آخرین ظرفیت خطوط ریلی استان و جابجایی بار و مسافر از این مسیر را مورد بررسی قرار داد.

براساس این گزارش سید مصطفی داودی سرپرست راه آهن كرمان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در رابطه با مشكلات این اداره كل به وزیر راه و شهرسازی، خواستار رفع مشكل سند مالكیت زمینهای ایستگاه راه آهن كرمان و باز پس گیری زمینهای راه آهن از شهرداری شد.

وی همچنین خواستار بازنگری در احداث خطوط راه آهن در مناطق ماسه گیر و حل معضل مناطق ماسه گیر شد و افزود: راه آهن كرمان در ابتدا و انتها درگیر ماسه بادی است، بخصوص در مسیر فهرج- نمكزار كه خط آهن توسط شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل احداث شده بدون اینكه تمهیداتی برای رفع مشكل ماسه گیر بودن خطوط ریلی اندیشیده شود.

داودی با اشاره به قدمت بیش از ۳۰ ساله خط و وجود تراورس های چوبی و فلزی فرسوده و ریل های قدیمی در مسیر كرمان- بافق ادامه داد: در بعضی از نقاط این مسیر، سرعت سیر قطارها به حدود ۳۵ كیلومتر در ساعت می رسد كه بهسازی ۵۰ كیلومتر از این مسیر در برنامه كاری سال جاری این اداره كل است كه در نتیجه آن، سرعت و ایمنی سیر قطارها افزایش خواهد یافت.

وی در این جلسه خواستار اتصال ریلی كرمان به جیرفت در خصوص حمل محصولات كشاورزی و اتصال ریلی كرمان به سیرجان برای جابجایی بارهای معدنی و فلزی توسط راه آهن و انتقال بار از جاده به ریل شد.
نمایندگان مردم كرمان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی نیز خواستار راه اندازی قطار ریل باس حومه ای در مسیرهای كرمان- بم و كرمان- زرند- یزد شدند.

در این دیدار وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز رضایت از وضعیت و نوع خدمات دهی اداره كل راه آهن كرمان، دستور پیگیری برای صدور اسناد مالكیت ایستگاه راه آهن كرمان را صادر كرد.

تشكیل كمیته ای جهت بررسی و اصلاح اسناد و باز پس گرداندن زمینهای راه آهن، بررسی و مطالعه جهت احداث خط آهن كرمان- سیرجان و مطالعه جهت راه اندازی قطار حومه ای از دیگر دستورات وزیر راه و شهرسازی در این جلسه بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.