ماجرای انتقام جانانه یک آهنگساز از شرکت هواپیمایی
امروز یک مشتری ناراضی به ابزارهایی دسترسی دارد که می تواند صدها هزار نفر را با تجربه مثبت یا منفی خود همراه کند.
ماجرا از این قرار است که در سال ۲۰۰۸ کارول به همراه تیمش برای برگزاری یک تور در مسیر شیکاگو، سوار هواپیما می شوند و از پنجره هواپیما می بینند که متصدیان حمل بار، کیف های سازهایشان را پرتاب می کنند و در این میان، گیتار ۳۵۰۰ دلاری کارول می شکند.
به گزارش تین نیوز به نقل از رسانه های اجتماعی، او حدود ۹ ماه تلاش می کند تا بتواند خسارت خود را از هواپیمایی یونایتد بگیرد ولی تلاش های او بی نتیجه می ماند.
در نهایت به دریافت ۱۲۰۰ دلار هزینه تعمیر گیتار راضی می شود ولی مسئولان یونایتد این رقم را هم نمی پردازند. در نهایت او آهنگ United Breaks Guitar را در اعتراض می سازد و انتقام جانانه ای از یونایتد میگیرد.
این آهنگ در روز اول آپلود شدن در یوتیوب، ۱۵۰ هزار بار بازدید شد و در هفته اول انتشار، رکورد پرفروش ترین آهنگ iTunes را به خود اختصاص داد. طی چهار روز پس از انتشار این آهنگ، ارزش سهام یونایتد ۱۰ درصد افت کرد و حدود ۱۸۰ میلیون دلار از ارزش سهام این شرکت کاسته شد.
مدیر خدمات مشتریان یونایتد با کارول تماس گرفت و از او دلجویی کرد. این شرکت در برنامه ای نمادین، ۳۰۰۰ دلار خسارت به یک موسسه غیرانتفاعی آموزش موسیقی پرداخت و مجبور شد اعلام کند که از این ماجرا درس های فراوانی گرفته و سیاست های خدمت دهی به مشتریانش را بازنگری کرده است.
گذشته ها میگفتند یک مشتری ناراضی، نارضایتی خود را به ۷ تا ۱۳ نفر منتقل می کند، ولی این آمار برای قبل از دوران شبکه های اجتماعی بود.
امروز یک مشتری ناراضی به ابزارهایی دسترسی دارد که می تواند صدها هزار نفر را با تجربه مثبت یا منفی خود همراه کند.