فیلم| راه آهن چابهار سرخس؛ پر سودترین و ارزان ترین راه آهن برای ترانزیت کالا
راه آهن چابهار - سرخس پر سودترین و ارزان ترین راه آهن های جهان است ولی اولویتی برای ساخت آن نداشتیم.
هیچ کدام از راه آهن های ساخته شده در دولت قبلی در اولویت توسعه کشور نبود.
به گزارش تین نیوز به نقل از نود اقتصادی، علی سعدوندی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی، با بیان این مطلب گفت: ایران عقب مانده ترین کشور جهان در زمینه حمل و نقل ریلی است.
وی افزود: راه آهن چابهار - سرخس پر سودترین و ارزان ترین راه آهن های جهان است ولی اولویتی برای ساخت آن نداشتیم.
یک شهر تخلیی مثل سرخش و چابهار که جمع جمعیتشون اندازه یک سوم آمل هم نمیشه به دید جنابتون راه اهن واجبه ولی برای شهر 500 هزار نفری آمل به عنوان صنعتی ترین شهر شمال نه.!! /b>
به جای راه آهن رشت آستارا، بهتر نیست اردبیل آستارا با کمترین اثر بر جنگل ها و مسافت کوتاه تر احداث شود؟
تنهامسئله مهم اختلاف ارتفاع بین اردبیل و آستاراست که باایجادتونل درکوهسنگروچندکیلومترپل دراسبینه این اختلاف ارتفاع تعدیل میشود
مسافت ومیزان هزینه، آسيب های زیست محیطی یک سوم مسیررشت آستارا ست.
چین درتبت باآن اختلاف ارتفاع راه آهن زده مانمیتونیم
راه آهن چابهار سرخس بخاطر مسیر ترانزیتی آسیای میانه به اقیانوس هند و سود سرشار از آن و ... بسیارمهم وحیانی است.
چراچون مشتی بیلیاقت درراس اموربودند
چون آمریکا با آن موافق نبود