◄ راه اندازی کریدور شمال جنوب به ساخت راه آهن رشت آستارا وابسته نیست/ لزوم بازنگری در فرآیند خصوصی سازی ریلی
برای راه اندازی کریدور شمال جنوب اصلا نیازی به ساخت راه آهن رشت آستارا نیست.
در ادامه بررسی چالش های حمل و نقل ریلی، سعید قصابیان کارشناس ریلی در گفت و گو با خبرنگار ما یکی از چالش های موجود را مربوط به خصوصی سازی ریلی دانست.
به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان گفت: فرآیند خصوصی سازی در حمل و نقل ریلی نیازمند بازنگری است. این فرآیند باید بازنگری شود و لازم اشکالاتی که در دو دهه گذشته در مورد خصوصی سازی رخ داده است برطرف گردد.
بیشتر بخوانید:
چالش های حمل و نقل ریلی وزیر راه و شهرسازی چیست؟/ فرزانه صادق مالواجرد چه راهکاری برای رفع مشکلات دارد؟
وی همچنین در مورد مشکلات ترانزیت ریلی تاکید کرد: در ترانزیت حمل و نقل بخش کوچکی را شامل می شود . ترانزیت یک بخش نرم افزاری دارد و یک بخش سخت افزاری که حمل و نقل بخش سخت افزاری ان است که به وزارت راه و شهرسازی مرتبط می شود.
این کارشناس افزود: در بخش کریدورهای ترانزیتی فوری نباید سراغ زیرساخت رفت. ابتدا باید جریان تجارت وجود داشته باشد، این جریان اگر وجود داشته باشد راه خودش را پیدا می کند.
قصابیان در همین زمینه به کریدور شمال جنوب پرداخت و گفت: برای راه اندازی کریدور شمال جنوب اصلا نیازی به ساخت راه آهن رشت آستارا نیست.
ادامه دارد...
به کوری چشم تنگ نظران وکوته فکران؛راه اهن رشت استارا ساخته میشه.تاکورشودهرانکه نتواند دید