◄ موضوع کریدورهای ارزش آفرین اقتصادی، فراتر از یک وزارتخانه است/ چرا وزارت راه و شهرسازی متولی کریدورهاست؟
کریدورهای ارزش آفرین اقتصادی، موضوعی فرا وزارتخانه ای است و حداقل ۱۰ وزارتخانه مستقیماً با آن درگیر هستند.
علی فکری، معاون سابق وزیر اقتصاد خاطره ای از ترک جلسه توسط چینی ها تعریف کرده و گفته است: در یکی از جلسات با طرف چینی، آن ها بدلیل اینکه ما متوجه اهمیت موضوع کریدور نبودیم، جلسه را ترک کردند!
به گزارش تین نیوز، وی افزوده است: مسئولیت کریدور چینی کمربند و راه (BRI) با کمیسیون ملی توسعه چین است، نه وزارت راه چین! انتظار آن است که در کشورمان متولی کریدورهای توسعه ای، حداقل در سطح سازمان برنامه بودجه باشد.
محمد تمنایی استاد دانشگاه در مورد این اظهارات معاون سابق وزیر اقتصاد می گوید: پس از سال ها همچنان با اصرار دولت، متولی کریدورها در کشور عملاً وزارت راه است.
او تاکید می کند: کریدورهای ارزش آفرین اقتصادی، موضوعی فرا وزارتخانه ای است و حداقل ۱۰ وزارتخانه مستقیماً با آن درگیر هستند. علی رغم اصرار هسته مرکزی ابتکار "شیفت" بر تدوین سیاست های اجرایی بند خ ماده ۵۷ برنامه هفتم پیشرفت (قانون "شیفت" و سیاست گذاری زنجیره های ارزش آفرین اقتصادی) توسط معاون ریاست جمهوری یا سازمان برنامه بودجه، در حال حاضر دولت، وزارت راه را به عنوان مسئول تدوین این قانون معین نموده است!