بازدید سایت : ۷۹۰۳۰

◄ پاسخ معاون بهره‌ برداری راه‌ آهن CN (J.A.Reoch) به 70 پرسش در سال 1993

ترافیک سیستم راه آهن کانادا در غرب، عمدتاً شامل کالاهای فله مانند زغال سنگ، پتاس، گوگرد و غلات است که در قطارهای واحد حمل می شوند، در حالی که در شرق، ترافیک بیشتر شامل کالاهای عمومی (عمدتاً کانتینری ...) و مسافربری است.

پاسخ معاون بهره‌ برداری راه‌ آهن CN (J.A.Reoch) به 70 پرسش در سال 1993
تین نیوز |

عباس قربانعلی بیک: ترافیک سیستم راه آهن کانادا در غرب، عمدتاً شامل کالاهای فله مانند زغال سنگ، پتاس، گوگرد و غلات است که در قطارهای واحد حمل می شوند، در حالی که در شرق، ترافیک بیشتر شامل کالاهای عمومی (عمدتاً کانتینری ...) و مسافربری است.

خلاصه سوالات و پاسخ ها: 1) حداکثر تعداد لوکوموتیو های دالگاژ در CN کاربردی ندارد. 2) فاصله بین لوکوموتیو ها: در CN کاربرد ندارد، ازLocotrol  استفاده نمی شود. 3) تعداد قطارها در روز: ۲۷ قطار در تک خطه با بار سنگین (شامل ۲ قطار مسافربری). 4) تعداد قطارهای باری در روز: ۲۵ قطار در تک خطه. 5) حداکثر سرعت در شیب 10 درهزار: ۴۸ کیلومتربرساعت. 6) حداکثر سرعت در خط مستقیم: ۸۰ کیلومتربرساعت برای قطارهای باری سنگین، ۱۲۸ کیلومتربرساعت برای مسافری. 7) میانگین مسافت سالانه هر واگن: ۲۴ تا 161 هزارکیلومتر. 8) میانگین مسافت سالانه هر لوکوموتیو: ۱۴5 هزارکیلومتر. 9) هزینه نگهداری هر واگن: 2 سنت برکیلومتر. 10) هزینه نگهداری هر لوکوموتیو: 30 سنت برکیلومتر.

وضعیت راه آهن کانادا

11) سیستم های بارگیری و تخلیه: بارگیری از بالا و تخلیه از پایین برای فله بر؛ بارگیری از بالا و تخلیه چرخشی برای لبه بلند. 12) تعداد کارکنان عملیاتی: ۲۴,۷۰۰ نفر. 13) تعداد کارگاه های تعمیر و نگهداری: ۷ کارگاه بزرگ و ۳ کارگاه کوچک. 14) سیستم ثبت اطلاعات واگن ها: کامپیوتری. 15) سیستم ثبت اطلاعات لوکوموتیوها: کامپیوتری. 16) نقطه سربه سر برای دوخطه کردن: حدود ۳۰ قطار در روز. 17) نقطه سربه سر برای برقی سازی: کاربردی ندارد. 18) ترافیک صادراتی/وارداتی: از طریق بنادر اقیانوس اطلس و آرام و مبادله با ایالات متحده. 19) حداکثر ظرفیت تکخطه: 36 تا 54 میلیون تن ناخالص. 20) فراز غالب باردار: 7 درهزار (شرق) و 11 درهزار (غرب). 21) حداکثر فراز بی بار: 10 درهزار. 22) حداقل شعاع قوس: ۸ درجه. 23) طولانی ترین تونل: 5 کیلومتر خط حومه مونترال. 24) بلندترین درفراز: تونل رودخانه دیترویت. 25) طولانی ترین پل: ویکتوریا در مونترال (۲,۰۱۴ متر). 26) حداقل ارتفاع تونل: ۶.4 متر. 27) وزن ریل: ۶۷.۵ کیلوگرم برمتر. 28) جنس ریل: فولاد با سختی ۳۰۰ برینل در مسیر مستقیم؛ ریل آلیاژ کم با تاج سخت شده، ۳۵۱ تا ۴۰۱ برینل در قوسها. 29) اتصال ریل ها: جوش پیوسته. 30) نوع تراورس ها: چوبی، بتنی در قوس ها. 31) نوع پابند ریل: میخ برای چوب؛ پاندورل برای بتن. 32) فاصله بین تراورس ها: 52 سانتیمتر (چوب)؛ ۶۱ سانتیمتر (بتن). 33) ضخامت بالاست: ۳۰ سانتیمتر. 34) جنس بالاست: گرانیت خرد شده و سرباره. 35) حداکثر بارمحوری: 30 تن. 36) حداکثر دما: ۳۵ درجه سانتی گراد. 37) حداقل دمای: منفی ۴۰ درجه سانتی گراد. 38) حداکثر رطوبت: 100%. 39) فاصله بین ایستگاه ها: ۸ تا ۱۶ کیلومتر. 40) سیستم کنترل ترافیک: کنترل مرکزی در بیشتر خطوط اصلی. 41) سیستم ارتباطی: رادیویی صوتی، فیبر نوری و خطوط زمینی. 42) طول خطوط فرعی: ۱,۸۹۰ تا ۲,۰۱۲ متر. 43) سیستم های اتوماتیک تعمیرونگهداری: کاربردی ندارد. 44) روش تعمیرونگهداری: گروه های متحرک و مکانیزه. 45) بازرسی خطوط: دستی دوبار در هفته و ماشین کامپیوتری هر ۶ تا ۸ هفته. 46) ساعات تعمیر خط: ۶ تا ۸ ساعت. 47) هزینه تعمیرونگهداری خط: ۱۸۵ میلیون دلار در سال. 48) تعداد کارکنان تعمیر و نگهداری خط: ۲۰۰ نفر. 49) ماشین آلات تعمیر و نگهداری: تجهیزات مکانیزه ریلی و ریلی جاده ای. 50) نوع لوکوموتیوها: دیزل الکتریک GE & GM. 51) برقی سازی: کاربرد ندارد. 52) نوع ترکشن موتور: جریان مستقیم. 53) حداکثر نیروی کشش در شروع: 534 کیلونیوتن (Dash8). 54) نیروی کشش پیوسته: ۴۵۸ کیلونیوتن. 55) سرعت پیوسته: ۱۶ تا ۱۹ کیلومتربرساعت. 56) وزن لوکوموتیو: ۱۱۸ تا 176 تن. 57) بارمحوری لوکوموتیو: تا ۳۰ تن. 58) نوع قلاب و استحکام: کوپلر نوع "E" خودتراز؛ استحکام ۱,۵۵۷ کیلونیوتن برای لوکوموتیوها. 59) نوع واگن ها: گندله، فله، مسقف، تخت، مخزن و غیره. 60) نوع بوژی ها: عمدتاً ۳ تکه  AAR. 61) بارمحوری واگن ها: ۳۰ تن. 62) سوپاپ ترمز:Westinghouse WABCO,. 63) جنس کفش ترمز: کامپوزیت با اصطکاک بالا. 64) وزن خالی واگن ها: ۲۲ تا ۳۰ تن. 65) ظرفیت واگن ها: تا 90 تن. 66) طول واگن ها: ۱۲.۸ تا ۱۸.۳ متر. 67) پروفیل چرخ ها: نویمان و استاندارد جدید  AAR. 68) وزن ناخالص قطار: ۱۱,۷۹۳ تا ۱۲,۷۰۰ تن. 69) تعداد واگن هر قطار: معمولاً بیش از ۱۰۰ نیست. 70) تعداد لوکوموتیوها در هر قطار: یک تا سه (منبع کتاب سیاه، آرشیو تحقیقات/ برخی موارد مبهم)

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.