عباس قربانعلی بیک
عباس قربانعلی بیک متولد 1340، تهران، همراه 09123840349
تحصیلات: مهندسی مکانیک، MBA و DBA از دانشگاه تهران
سابقه کار فنی از سال 1361
تخصص: حمل و نقل ریلی و صنایع مربوطه
- مربی تربیتی و تدریس در منطقه 10آموزش و پرورش تهران
- مسئول بسیج دانش آموزی منطقه 10آموزش و پرورش تهران
- کارشناس گروه مكانیك جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و تهران
- کارشناس گروه مكانیك مركز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد سازندگی
- كارشناس و قائم مقام گروه موتور مجتمع صنعتی شهید همت
- معاون نمایشگاه خدمات خودكفایی وزارت صنایع
- تدریس درس طراحی فنی ومشاوره در رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران
- مشاور كنترل كیفی در دفتر مشاور مدیر عامل راه آهن
- معاون مدیر كل نیروی كشش راه آهن
- مدیر كل مركز تحقیقات راه آهن
- مدیر كل خط و ابنیه فنی راه آهن
- معاون اجرایی شركت قطارهای مسافری رجا
- معاون برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن
- مجری طرح برقی كردن راه آهن
- مشاور رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و رئیس کارگروه صنایع ریلی
- مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت دیزل سنگین ایران
- معاون پروژه های نفت و گاز شرکت فناوران پارسیان
- مجری طرح برقی کردن راه آهن تهران مشهد و مشاور عالی مجتمع صنعتی اقتصادی گل نرگس
- همکاری با سازمان توسعه منابع انرژی در زمینه سوخت های زیستی و مصنوعی
و نیز عضویت در هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی در دو دوره، عضو هیئت مدیره شركت تاو متعلق به واگن پارس، رئیس كمیته بهره وری راه آهن، عضویت كمیته های تحقیقات و ارتقاء ایمنی راه آهن، عضو هیئت مدیره شرکت RTI، عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ساخت و تولید، عضو کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضوهیئت مدیره توربین توان گستر ایرانیان، رئیس هیئت مدیره شرکت خط و ابنیه فلق، تعاونی تبسم و نیز شرکت آذرخش ریل آریا
تجربیات و سوابق عباس قربانعلی بیک
متولد 1340، تهران، همراه 09123840349
- لیسانس مهندسی مکان یک از دانشکده فنی دانشگاه تهران، ورودی 1358 فارغ التحصیل 1366
- طی دوره های مدیریت بهره وری، استراتژی، مدیریت تکنولوژی، مدیریت خدمات، مدیریت تعمیرات
- MBA و DBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- مسلط به زبان انگلیسی، خواندن، نوشتن و مکالمه و مذاکرات فنی و اقتصادی
- ارائه بیش از هشت طرح مهم با صرفه جویی مستقیم و محقق شده بیش از یک میلیارد دلار مانند افزایش کشش لکوموتیوها
- آشنایی با تکنولوژی صنعت حمل و نقل بویژه راه آهن کشورهای مختلف و پیشرفته در 5 قاره جهان
- نگارش چندین کتاب در زمینه مدیریت (نقشه راه بلوغ، مراتب و منازل کمال)، راه آهن برقی، نوآوری در راه آهن، لکوموتیو، قیمتها و هزینه ها در راه آهن، استراتژی راه آهن 1404، نقشه راه تولید ملی و پیشنهاداتی برای تصویب در مجلس مانند ماده 12
- دارای چندین مقاله و نظریه اثبات شده در زمینه روشهای افزایش بهره وری در راه آهن
- چند اختراع ثبت شده در زمینه پلتفرم مشترک لکوموتیو برقی و دیزلی، خوروهای دو منظوره ریلی، موتورهای دیزلی و ...
- تشکیل چندین کنسرسیوم با حضور شرکتهای بزرگ صنعتی و سرمایه گذاران داخلی برای اجرای پروژه های ریلی BOT
مشاغل و مسئولیتها:
99 تاکنون- مشاور مدیرعامل توگا (توربینهای گازی مپنا) در پروژه موتور دیزل
98 تا 1402- مشاور عالی مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا در امور فنی
96-94- رئیس هیئت مدیره شرکت برسان مدیریت
93-92- همکاری با سازمان توسعه منابع انرژی در زمینه سوختهای زیستی و مصنوعی
92-90- مجری طرح برقی کردن راه آهن تهران - مشهد و مشاور عالی مجتمع صنعتی اقتصادی گل نرگس
90- معاون پروژه های نفت و گاز شرکت فناوران پارسیان
90 تاکنون- رئیس هیئت مدیره شرکت آذرخش ریل آریا، آراکو
90-89- مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت دیزل سنگین ایران
89-88- مشاور رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و رئیس کارگروه صنایع ریلی
88-85- مجری طرح برقی کردن راه آهن
85-82- معاون برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن
و نیز عضویت در هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی در دو دوره، عضو هیئت مدیره شرکت تاو متعلق به واگن پارس، رئیس کمیته بهره وری راه آهن، عضو یت کمیته های تحقیقات و ارتقاء ا یمنی راه آهن، عضو هیئت مدیره شرکت RTI، عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ساخت و تولید، عضو کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو هیئت مدیره توربین توان گستر ایرانیان ..
- دبیر جمعیت هلال احمر: زمان ادامه عملیات قابل پیش بینی نیست
- نشست ستاد بحران با حضور فرمانده کل سپاه در محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
- دریافت سیگنال از بالگرد و تلفن همراه یکی از خدمه هلیکوپتر
- اطلاعیه شماره 3 هلال احمر درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور
- اطلاعیه شماره 3 هلال احمر درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور
- محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد
- تائید تماس دو سرنشین بالگرد حامل رئیس جمهور با مسئولان
- ورود به بازار کشنده بایک X۹ و معرفی کامیونت فورسF۳۸
- تیپ صابرین سپاه به محل وقوع سانحه بالگرد رئیس جمهوری اعزام شد
- اطلاعیه شماره ۱ هلال احمر درباره حادثه بالگرد رئیس جمهوری
- توقف تولید واگن باری سیاستی اشتباه است/تعطیلی سرمایه گذاری در صنعت ریلی
- بندر کاسپین، نگین درخشان آینده ترانزیت ریلی ایران در کریدور شمال جنوب!
- هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی آید
- هند برای دومین ماموریت مریخی خود آماده می شود
- تیم های جستجو و نجات به محل وقوع حادثه بالگرد رئیس جمهور نزدیک شدند
- مقابله با آثار سیل با مدیریت شهری مناسب
- بهادریجهرمی: تا این لحظه هیچ خبر جدیدی وجود ندارد
- ریزه خواری میلیاردرها از سفره کارگران! + جزییات
- عکس بالگرد رئیس جمهور که سقوط کرد
- پیش بینی قانون اساسی در مواقع حادثه ناگوار برای رئیس جمهور چیست؟
- فهرست سانحه های هوایی در ایران
- شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری نداشته است
- منتفی شدن پروژه های نفتی آذربایجان شرقی به دلیل سانحه برای بالگرد رئیس جمهور
- جستجو ادامه دارد، اما بالگرد یا آثاری از آن پیدا نشده است
- فیلم| جی پی اس هلی کوپتر رئیس جمهور به کمک امدادگران آمد
- اتصال بزرگراه دوگاز به آزادراه تهران کرج و شهید همدانی + نقشه
- گزارش میدانی از عملیات جستجو در ورزقان در پی سانحه هلی کوپتر رئیس جمهور
- ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلار کالای اساسی + جزییات
- سانحه برای بالگرد رئیس جمهور در آذربایجان شرقی
- خطوط متروی آسیب دیده از سیل دبی به فعالیت بازگشت
-
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، گفت: دو ماه است که سهمیه سوخت کامیون داران شهری شارژ نمی شود.
-
عضو شورای شهر تهران از مبنی بر اعمال محدودیت ساخت و ساز در شهرک کاظمیه انتقاد کرد.
-
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اجرای طرح تخصیص سوخت ناوگان حمل ونقل دیزلی براساس اسناد حمل برخط گفت: این طرح به صورت آزمایشی از خردادماه در یکی از استان ها اجرایی می شود تا نواقص احتمالی آن برطرف شود.
-
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جزییات بازگشایی دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال گفت: پروژه مذکور در قالب پویش امید و افتخار، شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.
-
بر اساس اظهارات مسئولان شورای شهر اسلامشهر عملیات احداث خط مترو اسلامشهر آغاز شده و حدود 1 و سال و نیم زمان لازم است تا این خط 21 کیلومتری، به این منطقه پرجمعیت متصل شود.
-
آنچه سبب رشد جهشی مرحوم قندچی در 60 سال پیش شد فناوری وارداتی نبود بلکه ابتدا جسارت اندیشه در ضعف های کامیون های ماک آمریکایی بود.
-
نرخ خدمات حمل و نقل پس از گذشت حدود ۶۰ روز از سال جدید و با وجود تورم ،هنوز هیچ گونه تغییری نکرده و شاخص تن کیلومتر بروز رسانی نشده است.
-
به تازگی صادرکنندگان عربستانی مسیر ایران را برای تجارت خود با کشورهای قفقاز و آسیای میانه انتخاب کرده اند. این محموله ها که بیشتر از گروه مواد شیمیایی به حساب می آیند، از طریق بنادر جنوبی وارد ایران و از مسیر مرزهای شمالی از کشور خارج و وارد کشورهای قفقاز و حوزه آسیای میانه می شوند.
-
امکان استفاده از بیمه تکمیلی برای رانندگانی که قادر به اخد صورت وضعیت لازم نیستند و می خواهند مستقلا و با پرداخت هزینه از بیمه تکمیلی برخوردار شوند، فراهم شد.
-
بر اساس اظهارات مسئولان شورای شهر اسلامشهر عملیات احداث خط مترو اسلامشهر آغاز شده و حدود 1 و سال و نیم زمان لازم است تا این خط 21 کیلومتری، به این منطقه پرجمعیت متصل شود.
-
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اجرای طرح تخصیص سوخت ناوگان حمل ونقل دیزلی براساس اسناد حمل برخط گفت: این طرح به صورت آزمایشی از خردادماه در یکی از استان ها اجرایی می شود تا نواقص احتمالی آن برطرف شود.
-
نرخ خدمات حمل و نقل پس از گذشت حدود ۶۰ روز از سال جدید و با وجود تورم ،هنوز هیچ گونه تغییری نکرده و شاخص تن کیلومتر بروز رسانی نشده است.
-
دکتر میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از لوکوموتیو مپ 30 از تخصیص 500 میلیون دلاری برای خرید لوکوموتیوهای تولید داخل خبر داد.
-
عضو شورای شهر تهران از مبنی بر اعمال محدودیت ساخت و ساز در شهرک کاظمیه انتقاد کرد.
-
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان، از تخلف شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند خلیج فارس در خصوص عدم رعایت ضوابط سالن اعلان بار خبر داد.
-
اخراج یک لوکوموتیوران به دلیل انتقاد از عملکرد مدیرعامل راه آهن موجب شد نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون امور مجلس وزارت راه و شهرسازی، خواستار بررسی این موضوع شود.
-
مجاهد 40 ساعته کارکنان راه آهن لرستان برای انجام هر چه بهتر عملیات ترمیم و آزادسازی بلاک در فیلم ببینید.
-
آنچه سبب رشد جهشی مرحوم قندچی در 60 سال پیش شد فناوری وارداتی نبود بلکه ابتدا جسارت اندیشه در ضعف های کامیون های ماک آمریکایی بود.
-
هزینه احداث خط آهن ورزقان تبریز حدود سه هزار میلیارد تومان معادل(45 میلیون دلار) است در حالی که شرکت ملی مس سالانه حدود یک میلیارد دلار از معدن مس ورزقان برداشت می نماید.