بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

گزارش تصویری| مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان

راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان نخستین طرح قطار تندرو در ایران است که هم اکنون در حال ساخت است.

گزارش تصویری| مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان
تین نیوز |

راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان  نخستین طرح قطار تندرو در ایران است که هم اکنون در حال ساخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ویکی پدیا، این راه آهن زمان سفر بین تهران و اصفهان را کاهش می دهد و از شهر قم نیز می گذرد. همچنین اصفهان و قم را به فرودگاه بین المللی امام خمینی، مهم ترین فرودگاه بین المللی ایران، متصل می کند و ترابری هوایی بین المللی را برای مسافران قم و اصفهان آسان تر می کند. 

این راه آهن از استان های تهران، قم، مرکزی و اصفهان و شهرهای تهران، قم، دلیجان، میمه، مورچه خورت و اصفهان می گذرد و در محل ایستگاه جدید راه آهن قم، با راه آهن تندرو اراک-قم تلاقی خواهد داشت.

این خط نخستین راه آهن تندرو پس از انقلاب اسلامی در حدود سال ۱۹۹۰ بود و به دلیل فناوری موجود در آن زمان سرعت مورد نظر ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت بود؛ مانند شینکانسن در ژاپن، ت.ژ. و در فرانسه و اینترسیتی-اکسپرس در آلمان.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
گزارش تصویری مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان (1)
گزارش تصویری مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان (2)
گزارش تصویری مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان (3)
گزارش تصویری مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان (4)
گزارش تصویری مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان (5)
گزارش تصویری مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان (6)
گزارش تصویری مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان (7)
گزارش تصویری مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان (8)
گزارش تصویری مراحل تکمیل قطار پرسرعت تهران قم اصفهان (9)
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    البته مسیر قم مورد استفاده هست اما در خقیقت توقع این بود که شهر جدید پرند ارتباط بهتری با شهر اصلی. داشته باشد

  • باران پاسخ

    لطفا سریعتر

  • مجید موسی خانی پاسخ

    این پروژه چندین سال هست که تعطیل شده و هزاران میلیارد پول خرج شده و نصفه کاره رها شده

  • مجید موسی خانی پاسخ

    این پروژه تعطیل شده پس الکی پور ندید