بازدید سایت : ۵۹۱۰۶

روزگاری که ایران به جای خط تولید پراید، خط تولید GM شورلت داشت

تصویر مربوط به شرکت جنرال موتور ایران است که 51 درصد سهام آن متعلق به ایران بود و 49 درصد متعلق به آمریکا.

روزگاری که ایران به جای خط تولید پراید، خط تولید GM شورلت داشت
تین نیوز |

تصویر مربوط به شرکت جنرال موتور ایران است که 51 درصد سهام آن متعلق به ایران بود و  49 درصد متعلق به آمریکا.

به گزارش تین نیوز، این شرکت توانست مدرن ترین خودروی آن روز با عنوان شورلت نوا (دنده اتومات، فرمان هیدرولیک، کولر، شیشه برقی) و کادیلاک سیویل و اوپل رکوردز را تولید کند.

ایراداتی هم بود ولی ایران در آغاز راهی قرار گرفته بود که هم جدی ترین تجربیات جهانی را به ایران انتقال می داد و هم رابط تنگاتنگی با صنعت و اقتصاد جهانی ایجاد می کرد.

بعد از انقلاب سال 57 ، کشورمان وارد ریل خودکفایی شد.

مسیری که کره شمالی بهترین الگوی آن است.

حال آنکه کره جنوبی که در زمانی که ما خودرو مونتاژ می کردیم، دوچرخه می ساخت، به این مسیر ادامه داد تا امروز.

اگرچه کره جنوبی، ژاپن نشد و شاید ایران هم نمی شد،  ولی هیوندای کره در سال 2015 خودروی سالِ آمریکای شمالی شد و سالانه 200 هزار خودرو در کشور آمریکا تولید می کند و درآمد ناخالص این شرکت نصف تولید ناخالاص داخلی ایران است!

دیگر شرکت کره ای سامسونگ از هیوندای نیز بزرگتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: تاریخ معاصرایران
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.