|
کد خبر:
113304
|
◄ فرودگاه بیرجند نیازمند پروازهای متعددِ کم ظرفیت است
تیننیوز| مدیرکل فرودگاههای استان خراسانجنوبی چاره رونق گرفتن پروازهای فرودگاه بیرجند و در نتیجه رونق این استان را برقراری پروازهای متعدد اما با ظرفیت کم مسافر دانست.
به گزارش تیننیوز، هادی سلامی با بیان اینکه استان خراسانجنوبی در شرق کشور قرار دارد و در مسیر تردد هوایی نیست و حملونقل ریلی و جادهای نیز پاسخگوی نیاز مردم نیست٬ گفت: حملونقل هوایی یکی از مهمترین نیازهای این منطقه برای توسعه و خروج از محرومیت است.
وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود تعداد پروازها، در صورت ابطال یک پرواز، این شهر و استان دچار بحران میشود، گفت: نیاز است که در بازسازی ناوگان هوایی به خرید مدلهای کوچک و با ظرفیت زیر 100 نفر نیز توجه شود تا شرکتهای هواپیمایی از طریق آنها اقدام به برقراری پرواز در این فرودگاه کنند تا با توجه به پراکندگی جمعیت استان و کم بودن تعداد مسافران به مشکل تکمیل ظرفیت پرواز بر نخوریم. به این ترتیب هم مسافران از این فرصت استفاده خواهند کرد و هم شرکتهای هواپیمای سود خواهند برد.
سلامی با اشاره به شدت نیاز مردم این شهر و استان به حملونقل هوایی و عدم رفع نیاز آنها به دلیل کمبود ناوگان هوایی، گفت: مردم و مسئولان این استان وقتی شنیدند که در میان لیست خریدهای جدید، هواپیماهای با ظرفیت کم هم وجود دارد بسیار خوشحال و امیدوار شدهاند.
مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی در مورد وضعیت کنونی فرودگاه بیرجند گفت: ابعاد باند فرودگاه با طول 3800 متر و عرض 60 متر در وضعیت خوبی است و پارکینگ مناسبی داریم که ظرفیت پنج پرواز با هواپیماهای بدنه متوسط و وسیع را به ما میدهد و فکر میکنم تا 20 سال آینده در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.
به گزارش روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، وی در ادامه گفت: سیستمهای موجود در برج مراقبت پرواز این فرودگاه ساخت داخل بوده و توسط همکارانمان در فرودگاه رفع عیب شده است. همچنین ترمینال در صورت برقراری پروازها با ظرفیت کم و با تعداد زیاد قادر به تحمل ظرفیت خواهد بود اما در صورت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر به دلیل تعداد زیاد مسافر با کمبود فضا روبرو خواهیم شد که امیدواریم با توسعه ترمینال این مشکل هم برطرف شود.
در زمینه زیرساختهای فرودگاهی، پارکینگها و فضای سبز نیز نیازمند بازنگری هستیم و انتظار داریم به فرودگاههایی که قابلیت پیشرفت دارند نگاه ویژهای شود.
وی در خصوص وضعیت درآمدی فرودگاههای این استان گفت: فرودگاه بیرجند و طبس با راهبری و تعمیر و نگهداری سایتهای ناوبری و ارتباطی مسیرهای هوایی سرویس En-route برای کنترل و نظارت پروازها ارائه میدهد که به این منظور در اطراف فرودگاه بیرجند در ارتفاعات تقی قنبر دستگاهها DVOR ، DMEو RCAG نصب شده است که زاویه و فاصله را مشخص و ارتباط با خلبان را میسر میکنند و همچنین در فرودگاه طبس نیز علاوه بر این سه دستگاه، یک رادار برای تعیین مسیر وجود دارد که اطلاعات آن به مرکز کنترل فضای کشور منتقل میشود.
از آنجایی با سرویس و نگهداری این دستگاهها توسط همکاران ما در این دو فرودگاه، ارائه خدمت به پروازهای عبوری میسر میشود بنابراین باید آنها را در کسب درآمد حاصل از پروازهای عبوری کشورمان مؤثر بدانیم.
وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود تعداد پروازها، در صورت ابطال یک پرواز، این شهر و استان دچار بحران میشود، گفت: نیاز است که در بازسازی ناوگان هوایی به خرید مدلهای کوچک و با ظرفیت زیر 100 نفر نیز توجه شود تا شرکتهای هواپیمایی از طریق آنها اقدام به برقراری پرواز در این فرودگاه کنند تا با توجه به پراکندگی جمعیت استان و کم بودن تعداد مسافران به مشکل تکمیل ظرفیت پرواز بر نخوریم. به این ترتیب هم مسافران از این فرصت استفاده خواهند کرد و هم شرکتهای هواپیمای سود خواهند برد.
سلامی با اشاره به شدت نیاز مردم این شهر و استان به حملونقل هوایی و عدم رفع نیاز آنها به دلیل کمبود ناوگان هوایی، گفت: مردم و مسئولان این استان وقتی شنیدند که در میان لیست خریدهای جدید، هواپیماهای با ظرفیت کم هم وجود دارد بسیار خوشحال و امیدوار شدهاند.
مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی در مورد وضعیت کنونی فرودگاه بیرجند گفت: ابعاد باند فرودگاه با طول 3800 متر و عرض 60 متر در وضعیت خوبی است و پارکینگ مناسبی داریم که ظرفیت پنج پرواز با هواپیماهای بدنه متوسط و وسیع را به ما میدهد و فکر میکنم تا 20 سال آینده در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.
به گزارش روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، وی در ادامه گفت: سیستمهای موجود در برج مراقبت پرواز این فرودگاه ساخت داخل بوده و توسط همکارانمان در فرودگاه رفع عیب شده است. همچنین ترمینال در صورت برقراری پروازها با ظرفیت کم و با تعداد زیاد قادر به تحمل ظرفیت خواهد بود اما در صورت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر به دلیل تعداد زیاد مسافر با کمبود فضا روبرو خواهیم شد که امیدواریم با توسعه ترمینال این مشکل هم برطرف شود.
در زمینه زیرساختهای فرودگاهی، پارکینگها و فضای سبز نیز نیازمند بازنگری هستیم و انتظار داریم به فرودگاههایی که قابلیت پیشرفت دارند نگاه ویژهای شود.
وی در خصوص وضعیت درآمدی فرودگاههای این استان گفت: فرودگاه بیرجند و طبس با راهبری و تعمیر و نگهداری سایتهای ناوبری و ارتباطی مسیرهای هوایی سرویس En-route برای کنترل و نظارت پروازها ارائه میدهد که به این منظور در اطراف فرودگاه بیرجند در ارتفاعات تقی قنبر دستگاهها DVOR ، DMEو RCAG نصب شده است که زاویه و فاصله را مشخص و ارتباط با خلبان را میسر میکنند و همچنین در فرودگاه طبس نیز علاوه بر این سه دستگاه، یک رادار برای تعیین مسیر وجود دارد که اطلاعات آن به مرکز کنترل فضای کشور منتقل میشود.
از آنجایی با سرویس و نگهداری این دستگاهها توسط همکاران ما در این دو فرودگاه، ارائه خدمت به پروازهای عبوری میسر میشود بنابراین باید آنها را در کسب درآمد حاصل از پروازهای عبوری کشورمان مؤثر بدانیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.