|
کد خبر:
116271
|
پیشرفت ۶۰ درصدی اولین پروژه ریلی با توان حمل بار ۳۰ تنی
تیننیوز| مدیرکل راهآهن اصفهان با اشاره به احداث پروژه ملی خط دوم راهآهن بافق-میبد-زرین شهر با توان حمل بار محوری ۳۰ تن در کشور گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی و فعالیت همزمان ۵ پیمانکار در دست اجراست.
حسن ماسوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به روند پیشرفت پروژههای بزرگ اداره کل راهآهن اصفهان اظهار داشت: احداث پروژه ملی خط دوم راهآهن بافق-میبد-زرین شهر به طول ۴۸۰ کیلومتر به عنوان اولین خط با توان حمل بار محوری به میزان ۳۰ تن کشور در دست انجام است که تمامی پلهای بتنی-فلزی و دومنظوره این پروژه نیز با ظرفیت حمل بار محوری ۳۰ تن ساخته میشود.
وی افزود: کل این مسیر به ۱۱ قطعه تقسیم شده که ۴ قطعه آن در محدوده اداره کل راهآهن یزد و ۷ قطعه دیگر از ایستگاه عقدا تا ایستگاه زرینشهر به طول ۲۷۰ کیلومتر در محدوده جغرافیایی اداره کل راهآهن اصفهان واقع است و با هزینهای بالغبر ۵۷۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد توسط ۵ پیمانکار با جدیت در دست اجرا قرار دارد.
مدیرکل راهآهن اصفهان از اجرای بیش از ۳۰ پروژه فنی و زیربنایی در سطح استان خبر داد و گفت: بهعنوان نمونه میتوان عملیات شبه بازسازی بلاک ابیازان-زنگان در شهرستان نطنز به طول ۲۳ کیلومتر بااعتبار ۱۶۱ میلیارد ریال، بلاک اسپیدان- ابیازان با هزینه ۱۹۰ میلیارد ریال پروژه شبه بازسازی خطوط ریلی بلاک ورتون-سیستان به طول ۵/۱۹ کیلومتر با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و تقویت پل زایندهرود برای حمل بارمحوری ۲۵ تن اشاره کرد.
ماسوری همچنین با اشاره به اهم اقدامات انجامشده در بخش ایستگاهی بیان داشت: عملیات بهسازی ایستگاه مسافری راهآهن اصفهان با حجم ۱۶۴۷۰ مترمربع با هزینه ۳۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده است. پروژه توسعه ایستگاه ریز باهدف حمل مواد اولیه و محصولات کارخانه فولاد صبا با هزینه ۴۲۰ میلیارد ریال در دست اجرا است. همچنین احداث سالن آمفیتئاتر اداره کل اصفهان با ظرفیت ۲۴۰ نفر به اتمام رسیده و پروژه بازگشایی ایستگاههای فیروزآباد، مدآباد، ده آباد و گز با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال در حال انجام است.
مدیرکل راهآهن اصفهان به پروژه هوشمند سازی خطوط ریلی اصفهان اشاره کرد و گفت: پروژه عملیات نصب تجهیزات علائم الکتریکی بر روی خطوط A و B غیر علائمی ایستگاه مسافری اصفهان با هدف هوشمند کردن عملیات سیر و حرکت قطارهای مسافری و افزایش ضریب ایمنی اتمام یافته است و احداث ساختمان علائم ایستگاه مدآباد و فیروزآباد هرکدام بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی از رفع گلوگاه ظرفیتی و مقاومسازی و زیباسازی خطوط مسافری ایستگاه اصفهان خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ماسوری خاطرنشان کرد: اجرای عملیات بازسازی ریلهای مستعمل و فرسوده در بلاکها ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احداث پل زیرگذر کیلومتر ۲۵۷ در بلاک دهنار-کاشان در مرحله انتخاب پیمانکار و انعقاد قرارداد است.
مدیرکل راهآهن اصفهان یادآور شد: احداث پل زیرگذر خط فرعی معدن پیربکران و احداث پل زیرگذر روستای دارافشان در بلاک آبنیل-سیدآباد در مرحله انتخاب پیمانکار و انعقاد قرارداد قرار دارد.
وی افزود: کل این مسیر به ۱۱ قطعه تقسیم شده که ۴ قطعه آن در محدوده اداره کل راهآهن یزد و ۷ قطعه دیگر از ایستگاه عقدا تا ایستگاه زرینشهر به طول ۲۷۰ کیلومتر در محدوده جغرافیایی اداره کل راهآهن اصفهان واقع است و با هزینهای بالغبر ۵۷۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد توسط ۵ پیمانکار با جدیت در دست اجرا قرار دارد.
مدیرکل راهآهن اصفهان از اجرای بیش از ۳۰ پروژه فنی و زیربنایی در سطح استان خبر داد و گفت: بهعنوان نمونه میتوان عملیات شبه بازسازی بلاک ابیازان-زنگان در شهرستان نطنز به طول ۲۳ کیلومتر بااعتبار ۱۶۱ میلیارد ریال، بلاک اسپیدان- ابیازان با هزینه ۱۹۰ میلیارد ریال پروژه شبه بازسازی خطوط ریلی بلاک ورتون-سیستان به طول ۵/۱۹ کیلومتر با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و تقویت پل زایندهرود برای حمل بارمحوری ۲۵ تن اشاره کرد.
ماسوری همچنین با اشاره به اهم اقدامات انجامشده در بخش ایستگاهی بیان داشت: عملیات بهسازی ایستگاه مسافری راهآهن اصفهان با حجم ۱۶۴۷۰ مترمربع با هزینه ۳۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده است. پروژه توسعه ایستگاه ریز باهدف حمل مواد اولیه و محصولات کارخانه فولاد صبا با هزینه ۴۲۰ میلیارد ریال در دست اجرا است. همچنین احداث سالن آمفیتئاتر اداره کل اصفهان با ظرفیت ۲۴۰ نفر به اتمام رسیده و پروژه بازگشایی ایستگاههای فیروزآباد، مدآباد، ده آباد و گز با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال در حال انجام است.
مدیرکل راهآهن اصفهان به پروژه هوشمند سازی خطوط ریلی اصفهان اشاره کرد و گفت: پروژه عملیات نصب تجهیزات علائم الکتریکی بر روی خطوط A و B غیر علائمی ایستگاه مسافری اصفهان با هدف هوشمند کردن عملیات سیر و حرکت قطارهای مسافری و افزایش ضریب ایمنی اتمام یافته است و احداث ساختمان علائم ایستگاه مدآباد و فیروزآباد هرکدام بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی از رفع گلوگاه ظرفیتی و مقاومسازی و زیباسازی خطوط مسافری ایستگاه اصفهان خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ماسوری خاطرنشان کرد: اجرای عملیات بازسازی ریلهای مستعمل و فرسوده در بلاکها ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احداث پل زیرگذر کیلومتر ۲۵۷ در بلاک دهنار-کاشان در مرحله انتخاب پیمانکار و انعقاد قرارداد است.
مدیرکل راهآهن اصفهان یادآور شد: احداث پل زیرگذر خط فرعی معدن پیربکران و احداث پل زیرگذر روستای دارافشان در بلاک آبنیل-سیدآباد در مرحله انتخاب پیمانکار و انعقاد قرارداد قرار دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.