◄ چگونه هاب ترانزیت منطقه باشیم؟
تیننیوز| عضو كمیسیون عمران گفت: نوسازی خطوط ریلی و نیاز به افزایش بهرهوری و صرفه اقتصادی حملونقل ریلی، توسعه قطارهای سریعالسیر را در كشور الزامی كرده است، امری كه با اجرای آن سهم حملونقل ریلی در جابهجاییها بین انواع مدلهای حملونقلی افزایش مییابد.
فرج الله رجبی عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: سرعتدهی به اجرای پروژههای قطار سریعالسیر و احداث خطوطی برای این قطارها، باید در رأس برنامههای دولت در بخش حملونقل ریلی قرار گیرد.
وی افزود: ساخت راهآهن برای قطارهای سریعالسیر و استفاده از این قطارها نتایج مثبتی را در همه زمینههای زیست محیطی، مصرف انرژی، ایمنی بالا و از این قبیل دارد.
نماینده مردم شیراز خاطر نشان كرد: اجرای راهآهن سریعالسیر در كشور، نقطه آغاز ورود فناوریهای نوین ریلی است كه میتوان با استفاده از تجربیات آن، مناطق مختلف كشور را به این شبكه و سیستم متصل كرد و سهم انواع مدلهای حملونقلی را به سمت ریل سوق داد.
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کابر در پیام خود آورده است: برای کاهش تلفات بالای جادهای ایران، راهاندازی قطار سریعالسیر یکی از راهکارهاست اما این که در خاورمیانه راهآهن تهران اصفهان اولین خط سریعالسیر است بیشتر یک نوع شعار است همین الان ترکیه چند هزار کیلومتر راه آهن برقی و سریع السیر دارد عربستان در حال ساخت است عمان و امارات همینطور، یعنی ما چهارم یا پنجم هستیم البته اگر این طرح افتتاح شود.
این کاربر در ادامه خاطرنشان کرده است: راهآهن برقی تهران مشهد فقط 10 سال است کلنگ خورده دریغ از شروع اجرای آن! زمان دارد به سرعت میگذرد.
وی تاکید کرده است: همین راهآهن برقی تهران مشهد حتی اگر پنج سال بعد افتتاح شود با توجه به اینکه الان فقط به قطارهای بالای 250 کیلومتر برساعت سریعالسیر میگویند آنزمان یک راهآهن کندرو محسوب میشود.
این کابر افزوده است: در راهآهن سریعالسیر تهران اصفهان هم معلوم نیست استاندارد خط چقدر است، اوایل میگفتند 350، دو سال بعد 300 و همین امسال هم مدیر سابق راهآهن گفت سرعت 250!
وی در ادامه پیام خود عنوان کرده است: کل خلط مبحث هم این است که هر فناوری زمانی دارد اگر بهموقع و در زمان خود استفاده نشود آن فناوری منسوخ و تاریخ گذشته میشود. الان راهآهن با سرعت 200 در جهان شوخی است و چین و ژاپن در حال امتحان راهآهن 600 کیلومتر در ساعت هستند. ما هم باید براساس شرایط روز جهان پیش برویم اگر میخواهیم هاب ترانزیت منطقه باشیم و تلفات جادهای به زیر 5000 نفر برسد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.