| کد خبر: 178364 |

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی/8

◄ سرمایه‌گذاری 5میلیارد دلاری سازمان بهینه‌سازی سوخت در پروژه‌های ریلی

اهمیت بالای حمل‌ونقل ریلی موجب شده که از 20 میلیارد دلار پروژه‌های نفتی کشور، ۷,۵میلیارد دلار به پروژه‌های بخش ریلی اختصاص داده شود.جب ذخیره و جلوگیری از اتلاف انرژی نیز می‌شود.

تین نیوز

استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ یک فرصت طلایی برای استفاده نهادهای دولتی از سرمایه‌های بخش خصوصی و شرکت‌های داخلی و خارجی است که موجب ذخیره و جلوگیری از اتلاف انرژی نیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ریلی ضمن بیان مطلب فوق گفت: اهمیت بالای حمل‌ونقل ریلی موجب شده که از 20 میلیارد دلار پروژه‌های نفتی کشور، ۷,۵میلیارد دلار به پروژه‌های بخش ریلی اختصاص داده شود.

ساسان کاظمی‌نژاد ادامه داد: ظرفیت قانونی وزارت نفت برای پرداخت ۱۰۰ میلیارد دلار به عاملان صرفه‌جویی در مصرف سوخت وجود دارد و صنعت ریلی یکی از مصادیق اصلی صرفه‌جویی در مصرف سوخت است.

کاظمی‌نژاد با بیان اینکه اولین فاز اجرایی توسعه ریلی با تامین ۲۰۰ دستگاه آغاز شده است، گفت: سازوکار اجرایی ماده ۱۲ امکان حمل‌ونقل پایدار را فراهم خواهد کرد.

مدیربخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت از عزم مشترک راه‌آهن و این شرکت برای کاهش مصرف سوخت خبر داد و افزود: در چهار سال آینده برای توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل ریلی کشور 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

این مقام مسئول به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی پرداخت و افزود: فلسفه وجودی سازمان بهینه‌سازی سوخت برای کمک به طرح‌هایی است که به کاهش مصرف سوخت، کمک می‌کند و مانع از افسارگسیختگی در مصرف انرژی می‌شود.

کاظمی‌نژاد حرکت به سمت توسعه پایدار، استفاده درست از منابع و جلوگیری از اتلاف منابع و حفظ آن را از اهداف موردنظر دولت و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت دانست و اضافه کرد: ماده ۱۲ علاوه بر کاهش هزینه و افزایش منابع درآمدی، به دنبال کاهش گازهای گلخانه‌ای و حمایت از سرمایه‌گذاری برای صرفه‌جویی انرژی و آب در سطح کلان نیز هست.

او ادامه داد: تلفات جاده‌ای در کشور ما بسیار زیاد و با زلزله‌های بزرگی همچون زلزله بم و رودبار برابر است و به همین دلیل هم این امر موجب ایمنی بیشتر در جاده‌های کشور خواهد شد.

کاظمی‌نژاد از مزایای حمل‌ونقل ریلی را امکان پایین بودن هزینه تعمیر و نگهدای واگن دانست و تصریح کرد: می‌خواهیم در افق ۱۴۰۲ همه طرح‌ها مربوط به ماده ۱۲را نهایی کنیم و بنابراین پنج سال برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران فرصت باقی است که درصورت استقبال از این طرح‌ها شورای اقتصاد دوره آن را تمدید خواهد کرد.

کاظمی‌نژاد دامنه طرح‌های ماده ۱۲ را توسعه ناوگان و باری، مسافری، لکوموتیو، احداث خطوط جدید و زیرساخت‌ها، بخش‌های نرم‌افزاری و مدیریت سیستم عنوان کرد و گفت: اگر از ظرفیت خالی خطوط به درستی استفاده کنیم می‌توانیم صرفه‌جویی بسیاری در مصرف سوخت داشته باشیم.

او در ادامه نحوه ارتباطات بین سازمانی شرکت راه‌آهن، سرمایه‌گذاران و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت را تشریح کرد و گفت: وجود ظرفیت‌های خالی بالقوه در شبکه ریلی بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه و بازپرداخت متناسب را تضمین خواهد کرد.

مدیربخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت اضافه کرد: هوشمندسازی حمل‌ونقل ریلی موجب بهره‌برداری کامل از ظرفیت ۷.۵ میلیارد دلار سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت خواهد بود و در صورت استقبال بیشتر می‌توانیم از ظرفیت این قانون استفاده بیشتری کنیم چرا که این قانون تاریخ ندارد.

کاظمی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما باید سرمایه‌های خود را به سمت تولید و بهره‌وری اقتصادی هدایت کنیم و فراموش نکنیم که نسل آینده ما را قضاوت خواهد کرد؛ چراکه اینک در دور گردون مصرف بی‌قاعده قرار داریم و بدون انرژی نمی‌توانیم نقش‌آفرینی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.