| کد خبر: 259795 |

۱۴۰ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی ساخته شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در استان ساخته شده است.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در استان ساخته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسدالله جلال زاده  با بیان اینکه در دولت سیزدهم راه ۲۵ روستای استان احداث شده است افزود: شاخص طولی راه های روستایی استان در ابتدای این دولت پنج هزار و ۸۹۵ کیلومتر بوده که در حال حاضر این عدد به پنج هزار و ۹۸۶ کیلومتر رسیده است.

وی طول کل راه های این استان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: از این میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است یعنی ۶۵ درصد طول کل راه های استان را راه های روستایی تشکیل می دهد.

جلال زاده گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان، پنج هزار و ۹۶۶ کیلومتر آسفالت شده و بالغ بر چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر خاکی است که راه های آسفالته ۵۲ درصد راه های روستایی را شامل می شود.
وی افزود: در حال حاضر ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت برخوردار هستند و تکلیف قانونی ما احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در سفر نخست رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتباری بالغ بر ۵۰۷ میلیارد ریال برای احداث راه های روستایی استان در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۹۵ کیلومتر راه روستایی مصوب سفر ریاست محترم جمهور، ۷۶.۷ کیلومتر آسفالت و ۵۵.۵ کیلومتر عملیات خاکی انجام گرفته که درصد تحقق ۲۰ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در دولت سیزدهم سه هزار و ۶۰۰ تن قیر به ارزش ۳۳۷ میلیارد ریال به این اداره کل بابت ساخت ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی تخصیص یافته که باعث تسریع در روند اجرای این پروژه ها شده است.

وی با اشاره به وجود ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد ۸۴۸ روستا از نعمت راه آسفالته برخوردار هستند و راه ۶۷ روستا فاقد آسفالت بوده که از این تعداد عملیات اجرایی راه ۴۵ روستا در دست اجراست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.