| کد خبر: 260261 |

سیر زمانی متداول مدیریت اختلال در شرکت‌ های هواپیمایی و فرودگاه ها

تا ۸۰ درصد حجم عملیات روزانه شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها را مدیریت عملیات روزانه تشکیل می دهد که بیشترین نقش را در کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها دارد.

تین نیوز

تا ۸۰ درصد حجم عملیات روزانه شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها را مدیریت عملیات روزانه تشکیل می دهد که بیشترین نقش را در کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها دارد و همچنین یک تصویر سازمانی مثبت و کارآمد از مجموعه سازمانی را به جامعه نمایش می دهد.

 مدیریت عملیات روزانه که توسط مراکز OCC انجام می شود در داشبوردهای مربوطه با هشیاری و هوشیاری به طور مستمر شرایط و چگونگی به پیش رفتن عملیات را پایش می کند و شامه و دید تیزی در رصد علائم و نشانه های اولیه باید داشته باشند.

این موضوع مستلزم ارزیابی مستمر ریسک وقوع رویدادها و پیش بینی وقوع احتمال هر کدام از سناریوهای ممکن است. پیش بینی در اینجا منظور Anticipation هست که بیش از ۱۰۰ معادل پیش بینی در انگلیسی وجود دارد که هر کدام مفهوم متفاوتی دارند.

بعد از بروز زمینه های وقوع اختلال و پاسخ ابتدایی یا بدتر بی تفاوتی به یک باره شرایط بحرانی شعله ور می شوند.

تمام تلاش گروهی OCC اولویت بندی و کاهش اثرات و بازیابی Recovery است تا عملیات را به شرایط نرمال بازگرداند و پس از آن نیز از تثبیت شرایط نرمال اطمینان حاصل نماید.

* خلیل الله معمار زاده کارشناس هوانوردی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی خلیل الله معمارزاده

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.