| کد خبر: 261463 |

◄ نخستین پست برق مستقل خط 6 مترو راه اندازی شد

پست برق فشار قوی کیانشهر به عنوان نخستین پست برق مستقل خط 6 مترو تهران راه اندازی شد؛ این پست یکی از 3 پست برقی است که برای تامین کل برق مورد نیاز خط مذکور، طراحی و ساخته شده است.

تین نیوز

با حضور سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مهندس محسن هرمزی، پست برق جنوبی خط 6 به ظرفیت 50 مگاوات با حداکثر استفاده از تولیدات داخلی و براساس به روزترین سیستم های اتوماسیون صنعتی در موضوعات کنترل و حفاظت، از روز دوشنبه 20 شهریورماه سال 1402 راه اندازی شد. خط انتقال نیروی این پست به طول 3200 متر، مجهز به دو مدار است تا در صورت خروج یکی از مدارها از سرویس، مدار دیگر انرژی ورودی پست را تامین کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با بهره برداری از نخستین پست برق مستقل خط 6 مترو، نه تنها منبع پایدار و مطمئن تامین نیروی حرکت قطارها و برق شبکه داخلی ایستگاههای این خط فراهم شده است بلکه افتتاح ایستگاههای باقیمانده خط 6 نیز با اطمینان خاطر بیشتری صورت خواهد پذیرفت؛ البته برای خط مذکور 3 پست برق طراحی شده که پست های بعدی هم باید به مرور زمان ساخته و راه اندازی شوند.

هزینه صورت گرفته برای احداث پست برق جنوبی خط 6 و همچنین خط انتقال نیرو از پست برق مشیریه تا پست کیانشهر، در مجموع مبلغ 370 میلیارد تومان بوده است.

پست برق 3

پست برق

پست برق 1

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.