| کد خبر: 265102 |

◄ رسیدگی به مشکلات شرکت های ریلی به سبک آقای وزیر! + سند

معاون اول رئیس جمهور در حالی رسیدگی به مشکلات شرکت های ریلی را به وزیر راه و شهرسازی سپرده است که به نظر نمی رسد بذرپاش، عزمی برای رسیدگی به مشکلات مذکور داشته باشد.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور در حالی رسیدگی به مشکلات شرکت های ریلی را به وزیر راه و شهرسازی سپرده است که به نظر نمی رسد بذرپاش، عزمی برای رسیدگی به مشکلات مذکور داشته باشد.

به دنبال نامه سرگشاده پنج تشکل ریلی به رئیس جمهور، روئسای سایر قوا و استمداد از آنها برای حل مسائل و چالش های بین شرکت راه آهن و شرکت های بخش خصوصی تحت پوشش این تشکل ها، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور رسیدگی به این موضع را به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی سپرده است.

با این حال مشخص نیست وزیر چگونه موضوع این نامه را مورد رسیدگی قرار داده که هنوز هیچ واکنشی از سوی بذرپاش مشاهده نشده و عملا هیچ بهبودی در وضعیت شرکت های ریلی ایجاد نشده است!

مردادماه امسال بود که پنج تشکل ریلی شامل؛ انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان واگن، لکوموتیو، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی، انجمن مهندسی حمل و نقل ایران و کارشناسان  خبره و نخبه حوزه حمل و نقل ریلی با ارسال نامه ای سرگشاده به سران سه قوه ضمن اشاره به عملکرد بخش حمل ونقل ریلی در سال ۱۴۰۱ و مقایسه آن با آمارهای سال های گذشته، از افت قابل توجه شاخص های عملکردی این بخش خبر داده و خواستار رسیدگی به معضلات شرکت های فعال در این حوزه شدند.

نامه مهم تشکل های ریلی را بخوانید:

آقای رئیس جمهور، به داد صنعت ریلی برسید

این نامه محمد مخبر را به واکنش واداشت تا طی نامه ای - که تصویر آن ضمیمه این گزارش است – به مهرداد بذرپاش خواستار رسیدگی به مسائل و چالش های شرکت های ریلی از وزیر راه و شهرسازی شود.

نامه معاون اول به بذرپاش

پیگیری های خبرنگار تین نیوز از تشکل های ریلی و شرکت های فعال در این حوزه نشان می دهد با وجود دستور مخبر به وزیرراه و شهرسازی و گذشت بیش از 3 ماه، تغییر و بهبودی خاصی در وضعیت شرکت های ریلی ایجاد نشده است. همچنین پیگیری خبرنگار ما حاکیست از زمان دستور مخبر، هیچ نشست و جلسه ای بین وزیر راه و شهرسازی و  تشکل های ریلی برای بررسی مشکلات آنها منعقد نشده است.

از سوی دیگر به تازه گی سبحان نظری رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ریلی نیز اظهار کرده است که مدیریت راه آهن با دیدن این اخبار منتشره پیرامون استمداد تشکل های ریلی از رئیس جمهور، نه تنها در حل مشکلات این شرکت ها تلاشی نداشته بلکه رفتارهای خود را مقداری خشن تر کرده و فشارهای بیشتری علیه شرکت های ریلی برای ساکت کردن آنها اعمال کرده است!

بر این اساس، پرسشی مطرح می شود این است که آیا آقای وزیر عزمی برای رسیدگی به مشکلات شرکت های ریلی دارد یا همچنان باید شاهد تسلیم شرکت ها و نابودی آنها در برابر خواسته های خارج از منطق و قانون و بعضا مخالف سیاست های مصوب و اسناد بالادستی مبنی بر تقویت و حمایت از بخش خصوصی باشیم؟

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید کاظمی 19 29

    نحوه بیان و استدلال و نگارش ضعیف ، عملا چنین سطح و لیاقتی از توجه (بخوانید: بی توجهی) را هم می طلبد

    • ناشناس 28 12


      داره میگه وزیر رسیدگی نکرده و راه آهن روزبروز داره خرابتر میشه. نمونه اش همین سانحه امروز تصادف دو قطار مسافری و باری در تونلی در لرستان.
      شما میای گیر میدی به نگارش متن؟ آخه انصاف ندارید شماها؟

    • ناشناس 15 3

      وزارت راه تبدیل شده به بنگاه تبلیغاتی حزب شریان و فعلا آقای وزیر سرشون گرم هست . کارهای مهم تری مثل در دست گرفتن اکثریت مجلس و بعدش هم پست ریاست جمهوری دارن و از دست رفتن جان مردم در سوانح ریلی چیز مهمی نیست .

  • کارشناس ریلی 46 16

    باسلام
    متاسفانه سوء مدیریت در تمامی سطوح وزارت راه و شهر سازی مشهود است همه به دنبال رزومه سازی برای خود هستند و به نام زدن پروژه ها برای خودشان آقای وزیر پروژه متروی پرند را که اصلا معلوم نیت چه ارتباطی به ایشان داشت را به نام خود می زند آقای دکتر صالحی پروژه راه آهن همدان به سنندج را که کار شرکت ساخت وتوسعه راه آهن می باشد را به نام خودسند می زند
    وکلا همه بی خیال نگهداری دارائی های راه آهن شده اند چه وزیر وچه معاون ایشان آقای دکتر صالحی الحمدالله در ایجاد سانحه هم داریم رکورد صد ساله راه آهن را می شکنیم در عدم استفاده از منابع انسانی ومنابع تجهیزاتی مانند لکو موتیو و واگن هم در حال رکور شکنی هستیم
    و اما مهمترین رکور شعار های تو خالی است که هر روز از پس هم می آیند جدید ترین آن کاهش سانحه و عقد قرارداد های رویایی با شرکت های خارجی برای تامین لکوموتیو وساخت راه آهن سریع السیر و...
    چرا به اینجا رسیده ایم هم معلوم نیستآقای وزیر ساختمانهای نیمه کاره دولت های قبلی را تمام می کند به نام خود سند می زند اما نمی فرمایند آیا به ساخت یک ملیون مسکن در سال شعار دولت نزدیک هستند یا خیر؟
    ساخت بازسازی وبهسازی خطوط راه آهن که در کمترین آمار خود بعد از جنگ تحمیلی قرار دارد وشعار می دهند ما بهترین هستیم
    آقای مسئول باور کنید اینها ماه هایی نیستند که بتوانید پشت ابر قایمشان کنید از ما گفتن بود از شما نشنیدن
    بنده هم هیچ وابستگی به هیچ مدیر جدید وقدیمی ندارم واقعیت را می نویسم دوستا به کار گمارده شده مدیر عامل راه آهن هم لطفا فحاشی نکنند وچشم خود را باز کنند اینکه بعد از دوسال عرضه تعویض مدیران منصوب آقای خدایی ومحمد زاده را ندارید وهرچی میشه را می اندازید گردن گذشتگان دقیقا فرار به جلو است
    پیشنهاد می کنم صالحی خودش استعفا دهد و برود و قبول کند که کار هر ....نیست خرمن کوبیدن

    • ناشناس 16 43

      وقتی مخالف صالحی کسیه که از کلمه بز استفاده میکنه آدم به صالحی و تیمش بیشتر ایمان میاره

    • کارشناس ریلی 39 18

      آقای ناشناس که حقوق میگیری از رییست دفاع کنی ما که کلمه بز را ننوشتیم ودر مثل هم مناقشه نیست شما بکار بردی اما همین ایمان آوردن شما ها است که اون آقای صالحی هم توهم گرفته که شاید واقعا عددی است واین کاره بهتره بهش بگی از طرف خیلی ها،که جمع کنه بره وگرنه این ره که می رود به ناکجا آباد ختم میشه وبا شرایط بد برش میدارن اونوت دیگه جایی نداره بره میشه از اینجا رانده واز اونجا مونده
      شما ها هم چشم هاتون را باز کنید وبه قیمت نابودی کشور از یک مدیر بی تجربه طرفداری نکنید
      ضمنا اگر ممکنه آقای صالحی نفراتی را استخدام کنند که به نظرات مخالف پاسخ های منطقی و از روی اصول بدهند بیت المال را هزینه این دوستان بلد نیستند جواب بدهند نکند

    • ناشناس 14 29

      پاسخ به کارشناس ریلی:

      شماها خیلی جالبید. خودتون می برید و می دوزید و توهین میکنید. تازه به هرکش هم که مخالف ما نظر بده برچسب می زنید.

      خودت بگو الان چند وقته که یه تعدادی کانال تلگرامی و سایت بی وقفه دارن صالحی رو تخریب میکنن؟؟ راه بجایی بردید؟ قطعا نه! چون مقام بالادستی هم حرفها را می شوند و متوجه هم حقیقت و هم تخریب میشود.

      امثال شما آدمو یاد اون آیه می اندازن: یریدون لیطفووا نورالله و الله متم نوره....

    • کارشناس ریلی 26 12

      باسلام
      کسی که خوابیده باشد را می توان از خواب بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده را نمی توان از خواب بیدار کرد
      ای کاش حافظ قرآن یعنی میعاد صالحی به همان آیه های قرآن عمل می کرد :
      ان الذین اتخذوا العجل سینا لهم غضب من ربهم وذله فی الحیوه الدنیا وکذالک نجزی المفترین

    • ناشناس 25 13

      خطاب به ناشناس اول:
      ... هر چی بزدوست بزپرست

  • ناشناس 20 17

    در حوزه ریلی معلوم نیست چه خبره

    • ناشناس 21 2

      خیلی هم خوب معلومه.
      احتمال نفوذ ...

  • راشدی 20 28

    بهتر از اون آخوندی ....‌‌‌‌‌که بعداز کشتن 50نفر توسط پورسید آقایی آخرش گفت عیب ندارد مسافرها بیمه بودند...‌

    • کارمند راه آهن 21 10

      آقای راشدی
      ما که شما نمی شناسیم طرفدار آقایی هم نیستم که اتفاقا منتقد اون هستم ،اما باید بگم آقایی حداقل اونقدر غیرت وشرف مردانگی داشت که بعد از سانحه استعفا بده وبره وخودش را مقصر بدونه آیا مدیر عامل محبوب فساد ستیز و شما هم این شرایط را داره که بیاد واعتراف کنه که نه مدیریت بلده و نه راه آهن می فهمه یا همچنان اعلام می کنه من نخبه عالم هستم و رکورد شکن تاریخ راه آهن در هر زمینه حتی سانحه.
      جمع کنید این بساط پاچه خواری را اینقدر هم گذشته را مثال نزنید
      مشک آن است که خود ببوید نه اینکه عطار بگوید

  • ناشناس 15 13

    تاریخ نامه برای 28 مرداد است. خبرش الان به شما رسیده؟؟؟ :))

    • ناشناس 16 12

      دوست عزیز. خبر داره میگه که این همه از تاریخ اون نامه گذشته و باز هم وزیر کار خاصی نکرده.
      اگر شما یک ایرانی هستی، قاعدتا باید از پیگیری رسانه ها در این زمینه خوشحال باشی و خیالت راحت باشه که یک جایی هست که دنبال دغدغه های به حق مردم و سرمایه‌گذاران خصوصی هست.
      اگر از پیگیری در این زمینه شاکی هستی، قاعدتا یا ایرانی نیستی، یا اگه ایرانی هستی، مثل بعضی از نفوذی ها در برخی سازمان های حساس، شما هم نفوذی در سازمان حساس راه آهن هستی.

  • ناشناس 10 2

    خدا بد نمیاره
    این بی تفاوتی و بی عاری بندگان هست که بدی میاره