| کد خبر: 269336 |

ترددهای دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز مختل می شود

سازمان هواشناسی نسبت به مواج شدن خلیج فارس و تنگه هرمز و ایجاد اختلال در ترددهای دریایی هشدار داد.

تین نیوز

بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور از فردا دوشنبه تا عصر چهارشنبه آب ها جنوب با افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا مواجه خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مخاطره این سامانه افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و گاهی بیشتر از ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱/۸ متر و بیش از ۲ متر در فرا سواحل اعلام شده است.

منطقه اثر نیز برای دوشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و سه شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی شده است.

روز چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس و دریای عمان و نیمه غربی تنگه هرمز با یان شرایط جوی همراه خواهند شد.

اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی به دنبال فعالیت این سامانه رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.