| کد خبر: 30093 |

راه رونق صنعت گردشگری در ایلام چیست؟

تین نیوز | ‌مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت‌: معرفی آثار تاریخی استان می‌تواند صنعت گردشگری استان را رونق بخشد.
 
«عبدالمالک شنبه‌زاده» در دیدار با «حجت ‌رحیم‌زاده» مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام، اظهار کرد: برای معرفی ظرفیت‌های میراث فرهنگی استان باید تشریک مساعی اثرگذاری بین رسانه ملی و دیگر نهادهای فرهنگی ایجاد و تقویت شود.
 
وی با بیان اینکه امروز باید با انجام نیازسنجی‌های فرهنگی به فکر ارائه آموزش‌های کاربردی به شهروندان در عرصه فعالیت‌های صنعت گردشگری باشیم، ادامه داد: میراث فرهنگی برای معرفی آثار تاریخی استان نیازمند کمک صداوسیما‌ست و با این هدف تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهد شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی تأکید کرد: معرفی آثار تاریخی استان می‌تواند صنعت گردشگری استان را رونق ببخشد و به این دلیل می‌کوشیم تا در راستای معرفی آثار تاریخی استان گامی مؤثر برداشته شود، همکاری صداوسیمای مرکز ایلام هم در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار است.
 
وی با تأکید بر اینکه میراث فرهنگی آماده هرگونه تعامل با متصدیان امر دراین‌باره است، گفت: نقطه پنهان و مخفی وجود ندارد و خبرنگاران برای معرفی آثار تاریخی دست یاری میراث فرهنگی را بفشارند و در این زمینه از همه رسانه‌ها یاری می‌طلبیم.
 
وی تأکید کرد: عقب‌ماندگی در بخش‌های مختلف استان با افزایش چرخش مالی در شهرهای استان به ‌واسطه حضور گردشگر برطرف می‌شود و در این‌باره برنامه جامعی در حال تدوین است.
 
رحیم‌زاده مدیرکل‌ صداوسیما مرکز ایلام اظهار کرد: رسانه ملی در استان آمادگی کامل دارد تا با تهیه برنامه‌های جذاب و پوشش رویدادهای مختلف مرتبط با صنعت گردشگری استان در این راستا ایفای نقش کرده و ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی منطقه را به بهترین شکل به شهروندان معرفی کند.
 
وی تصریح کرد: رسانه استانی به تولید آثار فاخر برای شبکه‌های ملی، مستندسازی در خصوص صنایع‌دستی و توجه به آداب ‌و رسوم، زبان، پوشش و آیین‌های محلی استان نگاه ویژه دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.