| کد خبر: 69192 |

وزیر محیط زیست آلمان تاکید کرد:

◄ حضور ایران در کنفرانس " آب و هوا " برای پیوستن به " کیوتو "

تین نیوز | معاون وزیر محیط زیست آلمان با اشاره به برگزاری کنفرانس "آب و هوا" در 30 نوامبر سال جاری گفت: ایران با حضور در این کنفرانس می تواند نقش مهمی ایفا کند و نقطه عطفی برای پیوستن به پیمان کیوتو باشد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از کارگاه مشترک ایران-آلمان که صبح امروز در مرکز تحقیات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، گوتنر آدلر معاون وزیر محیط زیست آلمان اظهار داشت: ایران با یک گذشته خاص، جزو تمدن های عظیم جهان بوده است به طوری که ساخت اولین بیمارستان جهان در سال  700 در شهر اصفهان نمادی از توسعه شهری به شمار می رفته و ما (اروپا) در قرن 21 آن را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.

وی افزود: امروز ما به دنبال رفع مشکلاتی هستیم که خود موجب پیدایش آن ها شده ایم.

معاون وزیر محیط زیست  آلمان با بیان اینکه " در صدد ایجاد توسعه موتوری و شهری در ایران هستیم" گفت: در صورتی که شهرهای جدید دارای امکانات مناسب باشند با پدیده مهاجرت از سایر شهرها و پیامدهای آن روبرو خواهیم شد که نیاز به یک مدیریت قوی دارد.

وی تاکید کرد: در صورتی که از سیستم های ذخیره انرژی و به کارگیری مدیریت داخلی در یک ساختمان قدیمی استفاده شود می توان در فصل سرما شاهد کاهش 20 درصدی مصرف انرژی در یک ساختمان قدیمی بود.

آدلر با اشاره به چالش های زیست محیطی و آلودگی هوا در شهرها بیان داشت: 60 درصد آب آشامیدنی در کلان شهرها استفاده می شود و  70 درصد آلودگی هوا نیز در این نقاط تولید می گردد به طوری که از هر 70 نفر 10 نفر از مشکلات زیست محیطی رنج می برند.      

وی در ادامه از برگزاری کنفرانس آب و هوا در 30 نوامبر سال جاری در پاریس فرانسه خبر داد و گفت: ایران در صورت امضا تفاهم نامه و حضور می تواند نقش قابل توجهی در این کنفرانس ایفا کند و نقطه عطفی برای حضور در پیمان "کیوتو" باشد.

معاون وزیر محیط زیست آلمان با اشاره به جدیت آنها برای اجرای طرح های تحت توافقنامه طرفین یادآور شد: مسئله مهم کشف نقاط مشترک دو کشور و انجام سریع اقدامات بر روی آنهاست. اگرچه نریمان (معاون وزیر راه و شهرسازی) بر کلمه یواش-یواش تاکید داشت، اما از نظر بنده این روش صحیح نیست و باید تند-تند اما با دقت و پیوستگی کار را پیش برد.

گفتنی است، پیمان بین‌المللی کیوتو کاهش صدور گازهای گلخانه ای به عنوان عامل اصلی گرم شدن زمین در دهه‌های اخیر، تاکید دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناصریان - سید مجتبی 0 0

    بنام خدای خوبان مشارکت راه آهن و پروژه های جدید آن در این پیمان علاوه بر دسترسی رایگان به دانش فنی بهبود نگهداری و بهره برداری ترابری ریلی، امکان بهره مندی از اعتبارات رایگان حمایتی پیمان کیوتو در توسعه ترابری ریلی را بدنبال دارد که ۲۵% مبلغ برخی طرحها می باشد و درایران فقط وزارت نیرو برای سد کارون ۳ موفق به پیگیری و اخذ این تسهیلات رایگان مالی شده است. اگر عضویت راه آهن ایران فعال باشد بسیار مفید و کمک هست

  • بابک 0 0

    تابحال فکر می کردیم سالها قبل ایران به این پیمان ملحق شده است.