| کد خبر: 81535 |

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشریح کرد

◄ دلایل تعویق در اجرای طرح LEZ

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز خدمات رساني مجدد دو ايستگاه پاياني خط یک مترو در هفته آينده خبر داد و گفت: دو ایستگاه شاهد و کهریزک در خط یک مترو قطعا پیش از پنج شنبه آخر سال به مدار بهره برداری باز می گردند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سيد جعفر تشكري هاشمي با اشاره به اينكه اساتيد برجسته دانشگاهي و صاحب نظر در حوزه ترافيك از 4 قاره و به طور ويژه از ايران در اين كنفرانس علمي شركت كرده اند، گفت: ترافيك به عنوان يك علم ميان رشته اي كه موضوعات متعددي از عمران، محيط زيست و فرهنگي را در خود دارد از اهميت ويژه اي برخوردار است كه لازمه به روزرساني در اين بخش توليد علم است. لذا در اين كنفرانس تلاش شده با به كارگيري علم و اخرين دستاوردها به معضل ترافيك كمك كنيم. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اينكه در پانزده دوره گذشته كنفرانس بر توليد علم و استفاده از كاربست هاي اجرايي هدف گذاري شده است ، در حاليكه تصميمات بنيادي نیازمند زمان است اما بسياري از تحولات ترافيكي و مهندسي حمل ونقل كه در تهران شاهد هستيم نتايج دستاوردهاي كنفرانس هاي موفق گذشته است.

تشكري هاشمي با تاكيد بر اينكه حمل ونقل پاك به عنوان يك رويكرد جديد در پايتخت مورد تاكيد قرار گرفته است، تصریح کرد: تغيير در رفتارهاي ترافيكي و ارتقا زير ساخت هاي ترافيكي در شهر كه نتايج مبادله دانش و تجارب در اين كنفرانس بوده است. 

به گفته معاون شهردار تهران اينكه برنامه بودجه شهرداري تهران در سال 95 بر اساس سرمايه گذاري و مشاركت هاي سرمايه اي پيش بيني شده بر مبناي نتايج اقتصادي اين كنفرانس است.

وي در ادامه در پاسخ به سوالی مبني بر فعاليت دو ايستگاه پاياني خط يك در ايام پاياني سال گفت: با توجه به اينكه دو ايستگاه پاياني خط يك مترو مدتی است به منظور راه اندازي خط ويژه فرودگاه مهرآباد و راه اندازي ايستگاه شهر آفتاب خدمات رساني ندارد كه براي مدت يك ماه بيش بيني شده بود. درحال حاضر90 درصد كار در اين مسير به اتمام رسيده و هفته آينده سرويس دهي به شهروندان در مسير كهريزك به حرم امام(ره) آغاز مي شود.

تشکری اظهار داشت: در روزهایی که عملیات ویژه در این مسیر در حال اجرا است، تاكسي و اتوبوس در اين مسير به شهروندان خدمات رساني دارد. اين در حاليست كه طي هفته آينده مترو نيز خدمات رساني خواهد داشت. 

معاون شهردار تهران در ادامه به طرح LEZ اشاره داشت و گفت: طرح در شوراي عالي ترافيك به تصويب رسيده اما چون برخي از دستگاه ها اعلام كردند آمادگي اجرا ندارند ، اجراي آن به تعويق افتاده است. 

به گفته تشكري هاشمي در سال 95 و با رفع نواقص دستگاه ها این طرح به اجرا در خواهد آمد. اين در حاليست كه اكنون بخش هايي از اين طرح بدون ذكر نام LEZ به اجرا درآمده است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.