| کد خبر: 261031 |

پرده برداری از عملکرد نمایندگان صنفی در شورای عالی هماهنگی ترابری

◄ رای نادرست چند نماینده صنفی چگونه به ضرر رانندگان و کامیونداران تمام شد؟

این افراد با آرای نادرستی که سهوا یا عمدا در جلسات منظور می کنند موجب ضرر و زیان رانندگان و کامیونداران می شوند.

تین نیوز

شماری از رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی از عملکرد  عجیب برخی از نمایندگان صنفی خود در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور پرده برداشتند. به گفته آنان، این افراد با آرای نادرستی که سهوا یا عمدا در جلسات منظور می کنند موجب ضرر و زیان رانندگان و کامیونداران می شوند.

به گزارش تین نیوز،  آن چنان که این رانندگان گفته اند، چند نماینده صنفی در جلسه شورای هماهنگی ترابری در وزارت راه در حالی باید مدافع حق و حقوق رانندگان و کامیونداران باشند، بدون توجه به تاثیر این رای بر سرنوشت مادی و معنوی رانندگان با ارایه آرای نادرست به ضرر آنان عمل می کنند.

برای نمونه  در شبکه های اجتماعی عنوان شده ( صورت جلسه مذکور هم موجود است) در یکی از جلسات از سوی نمایندگان صنفی با کاهش مدت زمان انتظار ناوگان برای بارگیری و تخلیه شدیدا مخالفت شده در حالی که کاهش مدت زمان بارگیری و تخلیه به نفع رانندگان بود.

این اشخاص همچنین با ابطال تبصره های مصوبه 165 مصوبه ای که اختیار تعیین نرخ حق توقف ناوگان حمل کالا را به ناحق به کانون شرکت ها داده بود،  در جلسه کمیته راهبری سازمان راهداری مخالفت کردند در حالی که ابطال تبصره های مصوبه 165 کاملا به نفع رانندگان بود و شرکت های حمل و نقل نمی توانند به دلیل منافعی که در همکاری با صاحبان کالا دارند،  نرخ توقف عادلانه ای برای رانندگان و کامیونداران تعیین کنند.

در این زمینه یک راننده کامیون با طرح این پرسش که دلیل این مخالفت ها با دو موضوع مهم و حیاتی که به سرنوشت شغلی و معیشتی رانندگان ارتباط مستقیم دارند، دانسته و از روی آگاهی بوده یا ندانسته و از روی عدم آگاهی؟ گفت: اگر دانسته و از روی آگاهی بوده که باید به شعارهای آنان  که حمایت از رانندگان است شک کرد، اگر هم ندانسته و از روی نا آگاهی بوده که چگونه یک شخص نا آگاه می تواند حامی و نماینده صنفی راننده و کامیوندار و حافظ منافع رانندگان و کامیونداران باشد ؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 0 1

    همه به فکر جیب وپست وصندلی خود هستند بایستی انجمن صنفی وکانون رانندگان وکامیونداران همه منحل شود تا حمل ونقل توسط سازمان حمل ونقل کنترل شود این کانونی ها همه بفکرپایانه‌خریدن و حواله های کامبونهای وارداتی افزون سرمایه خود بنام رانندگان هستند تنها راحل مبارزه با مفسدان اقتصادی دولتی کردن دوباره است .نه روغن دولتی میخوایم نه لاستیک دولتی میخوایم چون به کامیوندار نمیدهند همه را در بازار آزاد میفروشند.

  • علی اکبر عادلی 0 0

    مدیران انجمن ها ، کانون ها و اتحادیه های صنفی هنوز به اهمیت جایگاه خودشان پی نبرده اند و از زمان تاسیس روح دولتی ها در کالبد انها حلول می کند.به ظاهر حامی صنف راننده هستند ولی عملا همان ساز دولتی ها را می زنند. در گذشته موضوعات جلسات شورایعالی هماهنگی ترابری کشور ، اقتصاد محور بود اما الان فرایند اجرایی دستورالعمل ها و بخشنامه ها نه فقط اقتصادی نیست ، بلکه بار سنگینی است روی دوش اقتصاد کشور. راننده ها ما پس از سالها فعالیت ودور بودن از فضای گرم خانواده در پایان چرخه عمر مفید وسیله نقلیه باری خود اندوخته ای برای جایگزینی آن ندارند.به عبارت دیگر رانندگان ناوگان جاده ای ، جوانی خود را پشت فرمان یک دستگاه کامیون و یا کشنده سپری می کنند و به سن پیری می رسند.

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    هردم از این باغ بری میرسد مصطفوی سلامات موسوی رستمی خادمان تجار و بفکر بازرگانان هستند کامیوندار وراننده یک هفته در مرزهای ریمدان بخوابد چون اشکالی ندارد چون آقایان توعمرشان یک شب در یک کامبون سپری نکردن حق دارند برای خودشیرینی رای به بدبختی رانندگان دهند

  • محمدرضایی 0 0

    بدا به حال مسولین این صنف که از دعاهای شبهای تنهایی این رانندگان غافلند،چرا به منافع خود میفروشند تمام زحمات این قشر زحمتکشو،خدارو خوش نمیاد که از کمترین منافع این صنف پیگری نمیشه،وای به روزی که این چرخه بخوابد ویا لنگان شود،شایسته است که مسولین زیربط وچه بسا مسئولین دولتی وحکومتی هم به فکرچاره این چرخه بزرگ اقتصادی این مرزوبوم بیفتند

  • سید فخرالدین شریعتی 0 0

    بنام خدا
    دقیقا همینطور است اسناد هم موجود می‌باشد یک مورد آن دبیر قبلی کانون کامیون داران در یک برهه ای به اسم مسکن مهر رانندگان وام‌های میلیاردی دراز مدت بیست ودوسال با بهره چهار درصدی گرفته بود ولی را رانندگان را با معرفی به یک قرض‌الحسنه همان پولها را با یک وام کوتاه زیر دو سال با بهره هیجد درصدی پرداخت می‌کرد همین آقا با این زد وبندها با مسئولین آن زمان با ورود به حوزه کارت سلامت وزدن مرکز آزمایشات کارت سلامت برای فک و فامیل خود یا هر حوزه دیگر حتی متوصل به جعل مدارک دولتی مثل مدرک تحصیلی برای گرفتن کارت هوشمند یا عدم اعتیاد می‌شودند مدارک این تخلفات موجود است

  • راننده 0 0

    این جیره‌هوران و زالو صفتان ، نماینده‌ی صنف زحمت‌کش رانندگان بین شهری نیستند ، بلکه عروسکان خیمه‌شب بازی ، دست صاحبان زور و قدرت و ثروت هستند ، کجا من راننده ، که شب و روز در بیابانها و یا پشت مرزها ، آواره.ام از جزئیات این طرح‌ها باخبر میشم؟ از راننده بدبخت‌تر ، کسانی هستند که حتی مالک هم نیستند و فقط یک راننده‌ی ساده هستند، بدون آینده ! اگر ۳۰ سال از تصادف جان سالم به در ببری قبل از سی سال کار به بیماری لاعلاج مبتلا میشی و از گردونه‌ی جهان خارج میشی ، بدون اینکه بتونی طعم لذت کنار خانواده بودن رو بچشی.. حال از نمایندگان ما بپرسید که چه خدمتی برای ما رانندگان بدون پشتوانه و کامیون انجام داده‌اند؟

    • ظفرعظیمی مهر 0 0

      تمام نمایندگان بنام رانندگان شب وروز بفکر امتیاز گرفتن برای ایادی ودارودسته خود هستند بجای حل مشکلات رانندگان شب وروز تو فکر هستند که کدام پایانه را با رانت بخرند مثلا یکی از این خائنان معروف قصدخریدن پایانه بار قزوین را داشت درود بر رانندگان قزوین گه اجازه ندادند نفس بکشد .اعضای خیانت کار کانون رانندگان .

  • ساسان 0 0

    هیچ مسئولی جرآت مناظره زنده از سیما رو با رانندگان نداره ، اگه راست میگید بهترین و باسوادترین شخص وزارت راه بیاد با نماینده رانندگان در تلویزیون مناظره انجام بده ...