| کد خبر: 100548 |

برای دومین سال متوالی؛

اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور انتخاب شد

تین‌نیوز| مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان  با اعلام این مطلب افزود: در مراسم اختتامیه دومین همایش «شهر هوشمند؛ زیر ساخت و فرصت های سرمایه گذاری»،  اصفهان به عنوان شهر منتخب کشور معرفی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری اصفهان، وحید حیدریان اضافه کرد: در این مراسم تندیس و لوح تقدیر این همایش از سوی مهندس نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به  دکتر جمالی نژاد، شهردار اصفهان اهدا و  توسط سازمان فاوا شهرداری اصفهان دریافت شد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به شاخص های این همایش بیان داشت: این همایش با مشارکت وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطلات رادیویی، شرکت ارتباطات زیر ساخت و شهرداری های کشور برگزار و شهرداری های حاضر در شش شاخص جذب سرمایه‌ (خارج از بودجه شهرداری)، اتوماسیون شهرداری، خدمات الکترونیکی شهروندی، زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، مدیریت هوشمندسازی (وجودساختار مدون) و پایدارسازی توسعه شهر هوشمند مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ضمن بیان مطالبی در خصوص نحوه ارزیابی شهرهای منتخب، تصریح کرد:  این شهرها  از سوی دو نماینده از وزارت ارتباطات، دو نماینده از وزارت کشور، دو نماینده از کارگروه‌های همایش و  شش  نفر از مدیران فاوای استانداری‌های کشور برگزیده شدند.

مهندس حیدریان ادامه داد: امسال برای رقابت عادلانه‌،  ارزیابی شهرها در سه سطح شهرهای زیر 200 هزار نفر، شهرهای با جمعیت بین 200 هزار تا یک میلیون نفر جمعیت و شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون  نفر انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: در این همایش شهرداری اصفهان در سه محور "جذب سرمایه"، "زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی" و "خدمات الکترونیکی شهروندی" نظر هیئت داوران را کسب کرد و به عنوان شهر منتخب کشور در این حوزه ها معرفی شد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در پایان از حضور فعال این سازمان در نمایشگاه جنبی همایش شهر هوشمند خبر داد و گفت: در طول برگزاری این همایش، سازمان فاوا به نمایندگی از شهرداری اصفهان، ضمن حضور در نمایشگاه، نسبت به معرفی دستاوردها، تجربیات موفق و خدمات شهرداری اصفهان به شهروندان اقدام و در خصوص تبادل تجربیات با دیگر شهرها حضوری فعال داشت.

دومین همایش شهر هوشمند کشور در ابتدای شهریور ماه سال‌ جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد به مدت دو روز و با برگزاری نمایشگاه جنبی از فعالیت ها و دستاوردهای شهرداری های کشور برگزار شد.

این در حالی است که در اولین همایش شهر هوشمند کشور در شهریور ماه سال گذشته نیز، اصفهان به عنوان شهر هوشمند کشور معرفی و مورد تقدیر قرار  گرفته بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.