| کد خبر: 39457 |

سامانه هوشمند حمل و نقل ویژه رانندگان متخلف نیشابور راه‌اندازی می‌شود

تین نیوز | فرمانده انتظامی نیشابور از اجرایی‌شدن سامانه هوشمند حمل و نقل برای رانندگان متخلف و صدور قبض جریمه برای آن‌ها خبر داد.
 
سرهنگ سیدحسن حسینی اظهار داشت: در این سامانه به‌محض انجام تخلف رانندگان وسایل نقلیه به‌ویژه در تقاطع‌ها جریمه صادر شده و به نشانی مالک وسیله نقلیه (پلاک خودرو) ارسال می‌شود.
 
وی بیان کرد: سامانه هوشمند حمل و نقل سامانه‌هایی هستند که با بکارگیری فن‌‌آوری‌های پیشرفته ارتباطی، کنترلی و الکترونیکی با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری سبب بهبود عملکرد سامانه‌های حمل و نقل می‌شوند.
 
فرمانده انتظامی نیشابور عنوان کرد: از سال 1391 پس از تصویب و راه‌اندازی مرکز هوشمند کنترل ترافیک در کمیسیون ترافیک شهرستان از محل جرائم راهنمایی و رانندگی، مرکز فوق تاسیس شده است.
 
وی گفت: این مرکز در راستای بهبود وضعیت ترافیک سامانه‌هایی از قبیل هوشمند‌سازی تمامی تقاطع‌های دارای چراغ فرماندهی سطح شهر، دوربین‌‌های نظارت تصویری در شریان‌های اصلی، نصب تابلوهای پیام متغیر خبری، دوربین کنترل سرعت و عبور از چراغ قرمز پیش‌بینی شده است.
 
حسینی اظهار داشت: هم‌اکنون قریب 90 درصد تقاطع‌های چراغ فرماندهی در سطح شهر به‌صورت هوشمند در هر لحظه طول سیکل تقاطع و نیز میزان زمان سبز هر خانه را تعیین می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: تمامی راه‌های اصلی شهرستان در حال تجهیز به این سیستم بوده و هم‌اکنون تعدادی دوربین نیز به‌صورت 24 ساعته فعال هستند که با استفاده از این دوربین‌ها ضمن پوشش ترافیکی تمامی معابر شریانی، ثبت تمامی وقایع مدیریت شهری و استقرار کاربر در مرکز کنترل ترافیک تمامی تخلفات معابر مذکور رصد می‌شود.
 
فرمانده انتظامی نیشابور عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از تخصیص بودجه تا اواخر سال بعد حداقل در هشت نقطه از شهر نیشابور دوربین کنترل سرعت نصب شود و رویکرد پلیس در جانمایی محل دوربین‌های کنترل سرعت معابری هستند که سرعت متوسط رانندگان بالاتر بوده و ایمنی عابران پیاده نیز در خطر است.
 
وی بیان کرد: به‌یقین پس از نصب دوربین‌ها و کنترل  نرم‌افزای  پلیس تمامی سرعتگاه‌های نصب شده در مسیر سبب کاهش هزینه‌های خودرویی تمامی شهروندان و آرامش عمومی را در پی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.