| کد خبر: 272518 |

مقامات عراق و ترکیه آخرین تحولات پروژه جاده توسعه را بررسی کردند

وزیر حمل و نقل عراق با هیئت ترکیه ای درباره آخرین تحولات پروژه «جاده توسعه» گفت وگو و بر حمایت کامل از نشست های شورای وزارتی مشترک و کمیته های هماهنگی تاکید کرد.

تین نیوز

وزیر حمل و نقل عراق با هیئت ترکیه ای درباره آخرین تحولات پروژه «جاده توسعه» گفت وگو و بر حمایت کامل از نشست های شورای وزارتی مشترک و کمیته های هماهنگی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز: رزاق محیبس السعداوی وزیر حمل و نقل عراق، روز پنج شنبه با یک هیئت ترکیه ای درباره آخرین تحولات پروژه «جاده توسعه» گفت وگو کرد.

وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه ای اعلام کرد که السعداوی از هیئت ترکیه ای به ریاست بوراک ایکان مدیرکل روابط بین المللی در وزارت حمل و نقل ترکیه استقبال و با وی درباره دستورکار شورای وزارتی مشترک و کمیته های هماهنگی تشکیل شده بر اساس توافق چهارجانبه عراق، ترکیه، قطر و امارات گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه مذکور وی در این دیدار بر اهتمام وزارت حمل و نقل عراق به تکمیل پروژه جاده توسعه و حمایت کامل از نشست های شورای وزارتی مشترک و کمیته های هماهنگی تاکید و خاطر نشان کرد که نشست شورای وزارتی مشترک در ژوئن آتی برگزار خواهد شد.

وزیر حمل و نقل عراق به هیئت ترکیه ای اعلام کرد که عراق اقدام به تشکیل کمیته فنی خود کرده و منتظر این است که دیگر کشورها کمیته های فنی خود را برای ساماندهی اقدامات اولین نشست در بغداد تشکیل دهند.

در بیانیه وزارت حمل و نقل آمده است که هیئت ترکیه ای بر برگزاری چندین نشست با مقامات عراقی و نشست قریب الوقوع با شرکت ایتالیایی مربوط به پرونده جاده توسعه و اهتمام به پیشرفت کار بر اساس توافق چهارجانبه تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.