| کد خبر: 272521 |

بازگشایی خط راه آهن بغداد – سامرا بعد از 21 سال

وزیر حمل و نقل عراق از بازگشایی و فعالیت مجدد خط راه آهن سامرا بغداد بعد از 21 سال توقف و همچنین برنامه ریزی برای فعال سازی تمام خطوط ریلی در عراق خبر داد.

تین نیوز

وزیر حمل و نقل عراق از بازگشایی و فعالیت مجدد خط راه آهن سامرا بغداد بعد از 21 سال توقف و همچنین برنامه ریزی برای فعال سازی تمام خطوط ریلی در عراق خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز،  چرزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق، خط راه آهن بغداد-سامرا را پس از آنکه به مدت 21 سال از چرخه خدمت رسانی خارج شده بود؛ بازگشایی کرد.

 السعداوی روز جمعه با همراهی تعدادی از مقامات، نمایندگان، مسئولان محلی، شخصیت های دیپلماتیک و بازرگانان از شهر مقدس سامرا بازدید کرد تا در ادامه سفرهای میدانی خود در سراسر استان ها برای افتتاح پروژه های حمل ونقل و بازدید از روند کارها و سطح خدمات ارائه شده به شهروندان راه آهن بغداد -سامراء را بازگشایی کند.

وزیر حمل و نقل عراق در مراسم افتتاحیه خط راه آهن در شهر مقدس سامرا در استان صلاح الدین تصریح کرد: بر اساس دستورات محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، برای فعال سازی مجدد حمل و نقل عمومی در تمام استان ها، وزارت حمل و نقل به از سرگیری فعالیت و راه اندازی مجدد خطوط قبلی قطارها یا اتوبوس ها ادامه می دهد تا بخشی از تلاش ها برای ارائه بهترین خدمات به شهروندان باشد.

این وزیر عراقی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از این خطوط در جریان تجاوز تروریست ها به عراق مورد اقدامات و حملات خرابکارانه قرار گرفتند، افزود: ما مصمم به فعال سازی تمامی خطوط ریلی در عراق هستیم . خط بغداد – سامرا که امروز راه اندازی مجدد آن آغاز شد با مسافت 120 کیلومتر از سال 2003 متوقف شده بود ضمن آنکه راه اندازی این خط برای مسافران بین دو شهر حمل و نقل ایمن و راحت را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت حرم مطهر شهر مقدس سامرا هزینه جابجایی مسافران از ایستگاه قطار به مقصد امامان عسکریین (علیها السلام) را عهده دار شده است؛ خاطرنشان کرد: این وزارتخانه همچنان به افتتاح بقیه خطوط ریلی به عنوان خدمتی به شهروندان با همکاری دولت های محلی در استان ها خواهد داد.

در همین رابطه، یونس خالد جواد مدیرکل راه آهن عراق نیز در حاشیه افتتاح خط راه آهن عراق تاکید کرد: بر اساس دستورات وزیر حمل و نقل و در پاسخ به مطالبات مردم شهر مقدس سامرا، وزارت حمل و نقل به نمایندگی از شرکت راه آهن عمومی، یک سفر هفتگی از بغداد به سامرا را راه اندازی کرده است که بر اساس آن در ساعت 8 صبح از ایستگاه بغداد با همکاری دستگاه های ذیربط این قطار حرکت خواهد کرد تا زائرین را به عتبات عالیات منتقل کند و از آنجا به بغداد باز گرداند.

وی افزود: این شرکت برنامه هایی برای نوسازی قطارهای عملیاتی و همچنین آوردن قطارهای مدرن و گسترش خطوط ریلی در استان هایی که تحت تأثیر اقدامات تروریستی قرار گرفته اند، در دست انجام دارد.

یونس خالد جواد در پایان از افتتاح قریب الوقوع خط راه آهن بغداد-رمادی در استان الانبار و همچنین در بقیه استان ها خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.