| کد خبر: 257796 |

◄ خطای خلبان، علت حادثه پرواز 1492 سوخو 100 شناخته شد + فیلم

با رای دادگاه، کاپیتان هواپیمای سوخو 1492 ائوروفلوت مجرم شناخته شد و مجبور به تحمل 6 سال زندان است.

تین نیوز

در تاریخ 16 اردیبهشت سال 1398، یک فروند هواپیمای سوخو، متعلق به شرکت هواپیمایی اروفلوت روسیه هنگام فرود اضطراری آتش گرفت. در این حادثه ده ها نفر کشته شدند. 

به گزارش تین نیوز پس از بررسی های دقیق، با رای دادگاه کاپیتان هواپیمای سوخو 1492 ائوروفلوت مجرم شناخته شد و مجبور به تحمل 6 سال زندان است.

پرواز اروفلوت ۱۴۹۲ ، ساعت ۱۸:۰۳ به وقت محلی فرودگاه بین المللی شرمتیوو مسکو را به مقصد شهر مورمانسک ترک کرد. در حالی که تنها ۲۰ دقیقه از آغاز پرواز گذشته بود خلبان این هواپیما به دلیل قطع ارتباط رادیویی اعلام وضعیت اضطراری کرد و خلبان این پرواز تصمیم گرفت که به فرودگاه شرمتیوو بازگردد.

علت قطع تماس رادیویی مشخص نیست اما شرکت اروفلوت اعلام کرده است که «اشتباهی فنی» منجر به بازگشت هواپیما به فرودگاه شده است. کمیته تحقیق برای بررسی علل این حادثه تشکیل شده و جعبه سیاه هواپیما و دیگر شواهد لازم از محل حادثه جمع آوری شده است.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی به عدم حضور امدادرسانان هنگام آتش گرفتن هواپیما در باند فرودگاه اشاره کرده اند. این در حالی است که هواپیما تا زمان فرود آتش نگرفته بود و در نتیجه عدم حضور امدادرسانان بر روی باند فرودگاه امری غیرعادی محسوب نمی شود.

هواپیمای سوخوی سانحه دیده اولین پرواز خود را در سال ۲۰۱۷ انجام داده بود. آژانس ایمنی هوانوردی اروپا در سال ۲۰۱۲ به هواپیمای سوخوی سوپرجت-۱۰۰ گواهی پرواز داد. از این هواپیما اولین بار در نمایشگاه هوانوردی پاریس در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد.

هر چند زمان زیادی از آغاز استفاده از این هواپیما نمی گذرد، اما تاکنون چند مورد گزارش درباره مشکلات آن منتشر شده است. در سال ۲۰۱۲ ده ها نفر در جریان سقوط یک هواپیمای سوپرجت-۱۰۰ در اندونزی کشته شدند. علت این حادثه خطای خلبان و سامانه کنترل ترافیک اعلام شد. خرابی موتور یک فروند هواپیمای سوخوی سوپرجت-۱۰۰ در سال ۲۰۱۳ علت برخاستن ناموفق آن از زمین اعلام شد.

استفاده از کل ناوگان سوخوی سوپرجت-۱۰۰ در سال ۲۰۱۶ به علت ضعف بدنه این هواپیما متوقف شده بود. این در حالی است که ضعف بدنه اغلب در هواپیما هایی با قدمت بیشتر مشاهده می شود.

پرواز اروفلوت ۱۴۹۲ در مجموع ۷۸ مسافر داشت که ۴۱ تن از آن ها کشته شدند. بنا به گزارش ها ۹ نفر به دلیل جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند که سه نفر از آن ها آسیب جدی دیده اند.

در نهایت خطای خلبان، فرود با وزن بیش از حد، اشتباه در زاویه فرود و سرعت بیش از حد مجاز هواپیما به هنگام فرود علت این حادثه اعلام گردید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.