| کد خبر: 266064 |

۱۵۰ کیلومتر از راه های سبزوار بهسازی شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار از انجام عملیات روکش آسفالت و لکه گیری در سطح ۱۵۰ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی سبزوار خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار از انجام عملیات روکش آسفالت و لکه گیری در سطح ۱۵۰ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی سبزوار خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسن عابدی پور ، در خصوص وضعیت بهسازی جاده های سبزوار اظهار کرد: امسال در سطح ۱۵۰ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی سبزوار عملیات روکش آسفالت و لکه گیری انجام شده است.

وی افزود: طرح بهسازی راه های موجود در سبزوار در محورهای مختلف اجرایی شده است که شامل باند شمالی و جنوبی محور سبزوار – نیشابور به طول ۸۶ کیلومتر و مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می شود.

رئیس راهداری و حمل و نقل سبزوار تصریح کرد: محورهایی همچون سبزوار- سلطان آباد به طول ۱۸ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، محور سبزوار – شاهرود به طول ۲۶۰۰ متر و مبلغ ۹ میلیارد تومان، محور سبزوار -بردسکن به طول ۲۵ کیلومتر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان بهسازی شده اند.

احداث و مرمت حدود ۲۵ کیلومتر راه روستایی در سبزوار

رئیس راهداری و حمل و نقل سبزوار با بیان اینکه امسال ۲۵ کیلومتر از راه های روستایی احداث و مرمت شده، عنوان کرد: امسال در راستای توسعه راه های روستایی بیش از ۹ کیلومتر راه روستایی در مناطق فیلشور، سلیمانیه، بینق، عوض و نجم آباد احداث و بیش از ۱۵ کیلومتر راه روستایی نیز به وسیله آسفالت بازیافتی اصلاح و مرمت شده است.

وی با بیان اینکه در منطقه فیلشور ۳ کیلومتر، سلیمانیه ۲ کیلومتر، بینق ۷۰۰ متر و روستای عوض و نجم آباد ۳ کیلومتر راه احداث شده است، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۱۵ کیلومتر از محورهای روستایی این شهرستان نیز به وسیله آسفالت بازیافتی اصلاح و مرمت شد که شامل راه روستایی ثقیه، کلاوشک، سه راهی برازق و محور روستایی باغخیرات است.

عابدی پور در ادامه با اشاره به اینکه در محور روستایی سیدآباد کلوت نیز این راه با استفاده از آسفالت بازیافتی اصلاح و مرمت شده است، افزود: محور روستایی کلاته سالار نیز از این طریق مرمت و اصلاح شده است. این طرح در محور روستایی صالح آباد و در محور کالخونی هم اجرایی شد. همچنین راه قدیم دلقند، محور روستایی سریش، اصلاح رمپ های سنگ سفید و رازقند و اجرای دوربرگردان خسروجرد نیز از طرح های اجرایی در این بخش بوده است.

ایمن سازی مناطق پرحادثه در سبزوار

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار از ایمن سازی مناطق حادثه خیز محور سبزوار- شاهرود و دوربرگردان خسروجرد در این شهرستان خبر داد و افزود: اقداماتی که در راستای رفع نقاط حادثه خیز محور سبزوار– شاهرود و دوربرگردان خسروجرد انجام شد، شامل خط کشی، نصب تابلوی فسفری، ترمیم رویه راه، اصلاح و جابجایی دوربرگردان و نصب علائم مورد نیاز بود که با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان اجرایی شد.

وی در ادامه با اشاره به شاخص ترین اقدامات ایمنی در محورهای این شهرستان گفت: رنگ آمیزی سرعتکاه به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و به ارزش ۱۵۰۰ میلیون ریال، اجرای هاشور دماغه ها به مساحت ۶۵۰ متر مربع و به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال و اجرای خط کشی راه های اصلی و فرعی با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰۰۰ میلیون ریال از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین در خصوص اقدامات مهم و صورت گرفته در محور پرتردد و حادثه خیز سبزوار - بردسکن گفت: روکش و لکه گیری هندسی حدود ۲۳ کیلومتر از حوزه سبزوار، خط کشی حدود ۱۰ کیلومتر از محور، رفع افتادگی شانه راه در طول مسیر و اصلاح برخی نقاط در قوس ها با تراشه آسفالت، اجرای ۶ تیر روشنایی در محل تقاطع های دولت آباد و علی آباد شور، ساماندهی تقاطع دولت آباد با اجرای جزیره میانی و آسفالت رمپ در ورودی به همراه نصب چراغ چشمک زن از جمله این اقدامات بوده است.

عابدی پور ساماندهی تقاطع علی آباد شور به همراه آرام سازی و اجرای دو دستگاه سرعتکاه و اجرای جزیره میانی، تعریض یک دستگاه آبرو ۲ متری باکسی در خروجی تقاطع شهر سوخته و اصلاح زیرسازی دسترسی تقاطع شهر سوخته، اجرای حفاظ در ۳ دستگاه از پل ها حد فاصل کیلومتر صفر تا ۵ محور سبزوار _ بردسکن، اصلاح و محدودسازی دسترسی های حد فاصل کیلومتر صفر تا ۵ محور سبزوار _ بردسکن، اصلاح شیب شیروانی حد فاصل کیلومتر صفر تا ۱۲ محور سبزوار - بردسکن، رنگ آمیزی سرعت کاه های تقاطع دولت آباد، علی آباد شور و مهرنشانی، تسطیح نخاله های ساختمانی حاشیه راه ها، نصب حفاظ مقابل تابلو اطلاعاتی مجتمع توانا واقع در کیلومتر ۲۳ محور در دست اقدام از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار افزود: عملیات اجرایی شیار طولی و عرضی در محورهای بردسکن، شاهرود و نیشابور به طول ۳۰ کیلومتر و ارزش ۱۰۰۰ میلیون ریال و تعمیر و اجرای حفاظ در نقاط پرتگاه و پل های محورهای حوزه استحفاظی سبزوار به طول ۶۴۰ متر و ارزش ۸ هزار میلیون ریال از دیگر اقدامات این بخش است.

عابدی پور در خصوص نصب و ایجاد روشنایی و چراغ چشمک زن در محورهای سبزوار نیز عنوان کرد: حدود ۱۵ تیر روشنایی در کمربندی داورزن به ارزش ۷هزار میلیون ریال نصب و راه اندازی شده است.

 عابدی پور اظهار کرد: نصب حدود ۱۹ تیر روشنایی ۱۴ متر خورشیدی در پارکینگ های کریدور شریانی شاهرود- سبزوار – نیشابور به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی به ارزش ۵ هزار میلیون ریال، تعمیر و نصب علائم ایمنی در راه های حوزه استحفاظی به تعداد ۱۶۴۰ مورد و به ارزش ۹ هزار میلیون ریال و تعمیر و نصب و راه اندازی چراغ های چشمک زن به تعداد ۹۴ مورد و به ارزش هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات ایمن سازی در حوزه استحفاظی سبزوار بوده است.

وی همچنین از بازسازی و نصب تابلو اطلاعاتی راه های حوزه استحفاظی سبزوار خبر داد و افزود: در این بخش نیز ۸۶ متر مربع از تابلوهای اطلاعاتی راه ها با اعتباری در حدود هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بازسازی و نصب شده است. همچنین ساماندهی و اجرای جزیره تقاطع های حوزه استحفاظی سبزوار نیز که به صورت مشارکتی با دهیاری ها عملیاتی شد به تعداد ۱۶ تقاطع و ارزش ۱۰ هزار میلیون ریال بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در زمینه سرقت اموال ۱۱ پرونده، تصادفات و خسارت ۲۲ پرونده، مطالبه املاک و اراضی ۶ پرونده و همچنین ۳ مورد پرونده متفرقه تشکیل و از طریق واحد حقوقی این اداره در حال پیگیری است.

مرکز شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.