زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران
مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان گفت: در حال حاضر در محدوده قم - اصفهان از مسیر حدود ۲۴۵ کیلومتری پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران، زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است.
مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان گفت: در حال حاضر در محدوده قم - اصفهان از مسیر حدود ۲۴۵ کیلومتری پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران، زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا صلواتی، مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان در جلسه کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران گفت: اعتبار اولیه مسیر قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان در سال ۸۹ تصویب شد و در حال حاضر در محدوده قم - اصفهان از مسیر حدود ۲۴۵ کیلومتری این پروژه، زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و آماده انجام روسازی و ریل گذاری است. برای شروع ظرفیت ۶ میلیون مسافر در سال برای این مسیر در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود این میزان تا ۱۶ میلیون نفر در سال نیز برسد.
وی در ادامه افزود: محل ساخت ایستگاه مرکزی قطار سریع السیر اصفهان تهران در شمال شهر و مجاور ورزشگاه بزرگ نقش جهان در نظر گرفته شده و قرار است که از طریق مترو به شبکه ریلی و ایستگاه راه آهن متصل شود. بخش خصوصی می تواند در زمینه ساخت ایستگاه مرکزی و شهرک اطراف نقش مؤثری داشته باشد و توسعه منطقه ایستگاهی با معماری ایرانی اسلامی را بر عهده گیرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.