| کد خبر: 258730 |

◄ مترو، تنها راه حل موثر برای حل بحران ترافیک/ تهران راهی جز ۲ یا ۳ طبقه شدن ندارد

به دنبال اظهارات متعدد علیرضا زاکانی شهردار تهران مبنی بر ساخت تراموا ، شماری از کارشناسان حمل و نقل شهری از مسئولان شهر تهران خواستند راه را اشتباه نروند، دست از سوپرمن بازی بردارند و اولویت های مترو را پیگیری کنند.

تین نیوز

به دنبال اظهارات متعدد علیرضا زاکانی شهردار تهران مبنی بر ساخت تراموا ، شماری از کارشناسان حمل و نقل شهری از مسئولان شهر تهران خواستند راه را اشتباه نروند، دست از سوپرمن بازی بردارند و اولویت های مترو را پیگیری کنند.

به گزارش تین نیوز، همچنین یکی از کاربران این شبکه خبری در پاسخ به دیدگاه مسئولان شهر تهران در مورد راه اندازی خطوط تراموا در تهران گفت: مترو با LRT ، مونوریل ، تراموا و ... فرق دارد و این ها با یکدیگر قابل قیاس نیستند.

او افزود: مترو ، شبکه حمل و نقل عمومی انبوه بر است و حکم ستون فقرات حمل و نقل عمومی را دارد و بقیه مدها، حکم اتصال دهنده گپ های شبکه حمل و نقل را دارند، برای مثال می توانند برای اتصال ۲ ایستگاه مترو به هم یا اتصال یک فرودگاه به یک ترمینال و کارکردهایی مثل گردشگری مورد استفاده قرار بگیرند.

این کاربر تین نیوز تاکید کرد: اما این که شبکه مترو تهران از کار بیفتد و حتی اگر به جای آن ۵۰ خط LRT و یا تراموا هم راه اندازی شود نمی تواند جای مترو را پر کند چرا که تهران یک شهر بزرگ است که در روز تا ۱۵ میلیون نفر جمعیت پیدا می کند و از همان قدیم به بدترین شکل ممکن هم ساخته شده است یعنی اصلا جایی برای عبور خودروها و حتی پیاده رو ندارد.

وی با طرح این پرسش که تراموا یا LRT قرار است کجا ساخته شود؟ گفت: بزرگراه هایی مثل همت و در ادامه زین الدین، صبح ها و عصرها با ترافیک بسیار شدید مواجه هستند اگر از ظرفیت این بزرگراه ها کاسته شود و این ظرفیت به یک مدل ریلی که انبوه بر هم نیست اختصاص یابد ، چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟

این کارشناس در پاسخ به این که هزینه ساخت مترو زیاد است، بیان کرد: مترو ، تنها راه حل قطعی و موثر برای حل بحران ترافیک تهران است اگر خط ۱۰ ساخته شود بحران به شکل قطعی حل می شود گرچه ممکن است ۱۰ برابر هم هزینه داشته باشد اما منطقی است چون مشکلات کهنه را به شکل ریشه ای حل می کند.

او با تاکید بر این که تهران راهی جز ۲ یا ۳ طبقه شدن ندارد تا به شهری قابل زیست  تبدیل شود، عنوان کرد: تهران مجبور است که یک شبکه حمل و نقل عمومی انبوه بر قدرتمند در بالا و زیر زمین شکل دهد و این اجبار به ساخت مترو برای حومه هم برقرار است حتی اگر ساخت هر کیلومتر مترو به ۱۰ همت هم برسد راهی جز این وجود ندارد.

این کارشناس گفت: امروز عقلانی ترین کار تمرکز روی اتمام ساخت خط ۶ ، ۷ ، توسعه غربی و بعد شرقی خط ۴ ، توسعه شرقی خط ۲ تا پایانه جدید شرق ، اتمام ساخت مترو پرند و اسلامشهر است و البته تاسیس کارخانه ای که سالی حداقل ۲۰ رام قطار تکمیل مترو تولید کند.

وی افزود: اگر راه را اشتباه برویم و استراتژی های کلان اشتباهی بچینیم ، شکست می خوریم مثل همان استراتژی اشتباهی که سر برجام چیدیم و در بخش هوایی سرمایه گذاری کلان کردیم و بعد فهمیدیم خر داغ می کردند آن موقع اگر در زمینه توسعه ریلی هزینه می کردیم امروز کشور خیلی جلوتر می بود.

او عنوان کرد: نباید سنگ هایی ته چاه انداخته شود که ۱۰۰ عالم هم نتوانند آن را خارج کنند مثل کاری که در قم و کرمانشاه انجام شد و سال ها علما نشستند تا ببینند با آن افتضاحات چه کار باید کرد و هنوز هم درگیر هستند.

این کارشناس تاکید کرد: سوپرمن بازی ها را تعطیل کنید همین اولویت های مترو را پیگیری کنید تا چند گره واقعا باز شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    سلام
    ایستگاههایی که هنوز افتتاح نشدند افتتاح کنید مشکلات زیادی از ترافیک حل میشود مثل غرب تهران ، ستاری به بعد .
    دوم تعداد واکن ها را افزایش دهید ، خواهید دید که بخش اچزیادی از ترافیک تهران حل خواهد شد

  • داود اسدالهی 1 0

    چرا راه دیگر هم هست تا کی این سیاست غلط باید پیش برود تبعیض...... بین روستا و شهرنشینی را بردارید تا روستا ها احیا شوند تا شهرها خلوت شور

  • م.د 0 0

    وقتی اتوبان درست می کنیددولت هم درست می کنید نه زیبایی به شهر می دهد نه کاهش ترافیک چراکشورهای دنیا مثل مانیستندزیبایی و کاهش ترافیک دارنند