| کد خبر: 266989 |

طرح یک سوال از سردار سید کمال هادیان فر

◄ جناب سردار؛ از وزیر بعید نبود اما شما چرا معاونت حمل و نقل را پذیرفتید؟

از تصمیم وزیر تعجب نکردم، از شما تعجب می کنم که کارکشته و با تجربه در زمینه کار خود هستید و بعید است که در گام هایی که برمی‌دارید، به قدر کافی بررسی و ارزیابی نکرده باشید. بنابراین کنجکاوم از زبان خودتان بشنوم که چگونه به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادید؟

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل جاده ای در نامه ای به سید کمال هادیان فر معاون جدید حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، با بیان این که از تصمیم وزیر تعجب نکردم، این پرسش را مطرح کرد که از شما تعجب می کنم که کارکشته و با تجربه در زمینه کار خود هستید و بعید است که در گام هایی که برمی‌دارید، به قدر کافی بررسی و ارزیابی نکرده باشید. بنابراین کنجکاوم از زبان خودتان بشنوم که چگونه به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادید؟ 

به گزارش تین نیوز، فروغ فاریابی که سال ها در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت کرده و در جمعیت طرفداران ایمنی راه ها نیز عضویت دارد، در بخش دیگری از این نامه خطاب به سردار هادیانفر تاکید کرده است: از شما درخواست می کنم جلسه ای با حضور  اصحاب حمل و نقل  ترتیب دهید تا گفتگویی مستقیم با شما شکل بگیرد. چه بسا پس از آن همکاری و همدلی  بسیار خوبی به وجود آید. 

با توجه به این پیشنهاد ، تین نیوز آمادگی خود را جهت برگزاری این جلسه به طور حضوری یا اینترنتی در شبکه های اجتماعی مختلف که قابلیت بحث و گفت و گو در آنها وجود دارد، اعلام می کند و از سردار هادیان فر تقاضا دارد با برگزاری چنین جلسه ای ابهامات موجود برای کارشناسان، فعالان و رسانه های حمل و نقل را برطرف نماید.

در ادامه متن کامل فروغ فاریابی به سردار سید کمال هادیان فر را می خوانیم:

 « جناب آقای سردار هادیانفر

سلام و درود بر شما 

در خبرها خواندیم که با حکم وزیر محترم راه به عنوان معاون حمل و نقل وزیر منسوب شده اید. 

این انتساب به قدری دور از ذهن اصحاب حمل و نقل بود که به ندرت جایی دیدم که  تحسینی ابراز شده باشد. 

البته از ابتدا هم چندان توجیهی برای تاسیس معاونت حمل و نقل در وزارتخانه ای که برای هر نوع حمل و نقلی یک معاونت مجزا ریاست سازمانی را بعهده دارد، وجود نداشت. با  این حال بعنوان هماهنگ کننده نظام حمل و نقل کشور و سیاستگذاری کلان بخش و...تاسیس شد‌. هر چند این معاونت هنوز در رسیدن به دلایل تاسیس خود، چندان نتایج آشکار و موثری نشان نداده است ولی در هر حال معاونان سابق از پیشکسوتان و افراد مجرب یا صاحب نظر این حوزه بودند و احتمالا در این جهت برنامه هایی تدوین کرده اند.

راستش را بخواهید از تصمیم وزیر تعجب نکردم چون سوابق ایشان نشان می‌دهد که به هیچ رشته کاری محکم نچسبیده اند و ثبات حرفه ای در روند تجارب ایشان شکل نگرفته‌. انتساب ایشان احتمالا تنها موجب آرامش دل جناب رئیس جمهور و دوستانشان هستند که بر کرسی وزارت کسی را نشانده اند که نگرانشان نمی کند. لذا از ایشان انتظار خاصی نمی رود‌.

ولی از شما تعجب می کنم که کارکشته و با تجربه در زمینه کار خود هستید و بعید است که در گام هایی که برمی‌دارید، به قدر کافی بررسی و ارزیابی نکرده باشید. بنابراین کنجکاوم از زبان خودتان بشنوم که چگونه به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادید؟ 

با توجه به‌ سالها خدمت و همکاری در کنار پلیس راه محترم کشور و نگرانی های  مشترک در جهت افزایش ایمنی جاده ای  کاهش تلفات جاده ای و ...،  آیا ساده انگارانه است که فکر کنم چقدر عالی بود اگر به جای این کار، نیازمندان تجارب ارزشمند خود در پلیس راه کشور را بهره مند می ساختید؟

مطمئنم برای بسیاری سوال پیش آمده که فلسفه این انتساب عجیب چه بوده؟ و چه ملاحظات و برنامه‌هایی شما را به پذیرفتن این مسئولیت راغب کرده است؟ بنابر این از شما درخواست می کنم جلسه ای با حضور  اصحاب حمل و نقل  ترتیب دهید تا گفتگویی مستقیم با شما شکل بگیرد. چه بسا پس از آن همکاری و همدلی  بسیار خوبی بوجود آید. 

با احترام فروغ فاریابی »

 

فروغ فاریابی

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    دوران شایسته سالاری نیست. انتظار زیادی نداشته باشیم. البته جسارتی به سردار نمی‌کنم. ایشان قطعا در جای خود خیلی هم به مردم خدمت نموده اند و باید قدردان ایشان بود بابت اینهمه جانفشانی در دوران خدمت نظامی.
    ولی مساله اینست که متاسفانه دستگاه سنجش درونی افراد و دستگاه سنجش سازمانها و وزارتخانه ها دچار ایراد شده و براحتی تشخیص نمیدهند چه کسی برای چه جایی مناسبتر است

  • سید فخرالدین شریعتی 2 0

    بنام خدا
    واقعا انسان نمیداند با این انتصابات چه فکری کند با وجود این همه جوان تحصیلکرد وخوشفکرودارای تخصص چرا وبه چه دلیل این جناب وزیر به اینکار مبادرت کرده اند این همه نیروهای متخصص وجوان بیکار ازانطرف و واگزاری این پستها به افرادی که دارای تخصص دیگری هستند ومیتواند در ان پستها بیشتر به جامعه خدمت کننددر پست ومقامی که تخصص انرا ندارد فکر کنم اینجا هم روابط ‌‌بر ضوابط چیره شده است

  • محسن متقین 1 1

    باسلام
    دامن زدن به جو ایجاد بی اعتمادی با شعار« تخصص گرایی در مقابل نظامی گرایی » فقط توسط باندهایی که سال هاست بر سر سفره گسترده حمل ونقل نشسته اند طراحی و دامن زده میشود .

    ضمن احترام به شخصیت فردی جناب آقای آفندی زاده باید عرض شود اتفاقا سیاست های القایی و اخذ تضمین نامه های اجرایی از شورای عالی ترابری کشور سابقه اش برمیگردد به زمان تصدی شهریار خان در سمت ریاست سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای .

    باز هم گلی به جمال نظامیان
    انشالله گره های کور حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر کشور با دست همین نظامیان مخلص و بی ادعا باز شود

  • علی اکبر عادلی 1 0

    جناب فروغ فاریابی
    سلام و عرض ادب
    با پوزش فراوان اول جنابعالی بفرمائید که جمعیت طرفداران ایمنی راه ها که سرکار عضو آن هستید در طی سالها فعالیت در ایمن سازی و کاهش تصادفات جاده ای چه اقدام شایسته ای انجام داده است که انتظار دارید شخص معاون حمل و نقل وزارت راه انجام دهد‌ ؟ دوم ، این که سردار هادیانفر باشد یا دکتر افندی زاده یا مهندس آدم نژاد چه فرقی دارد حتما این مثل را شنیده اید."خانه از پای بند ویران است خواجه در بند ایوان است"
    شاید سردار هادیانفر با لباس مقدس پلیس به این مقام رسیده است تعجب برانگیز شده است‌ مسلم است اگر یک شخص دیگری مانند دکتر افندی زاده انتخاب می شد این حرف و حدیث ها نبود. در همه شاخه های حمل و نقل ما ، وضعیت مشابه ای داریم.در این مورد دردل بسیار است که در این باکس نمی گنجد. فقط برای ابن که تفاوت دیروز و امروز را تجسم کنید یه خاطره از مهندس شالچیان وزیر راه و ترابری تعریف می کنم. وزارت راه در میدان ارک بود و محل کار آقای شالچیان در طبقه ۱۱ بود که هم محل زندگیش وهم دفتر کارش بود. شبانه روز در وزارت خانه زندگی می کرد چون خانواده اش فرانسه بودند. آقای شالچیان یه میز کار بزرگی داشت که زیر شیشه آن یه جدولی بزرگی بود که اسامی پرسنل وزارت راه باضافه اعضای خانواده شان درآن درج شده بود. وقتی گفته می شد علی مرادی کارگر ، می گفت همانی که در نقده است و ۵ فرزند دختر و پسر دارد و حقوق اش این قدر است ؟ آقای شالچیان استاد پل سازی دانشگاه تهران بود و اکثر وزارت راهی ها دوستش داشتند و در دل کارمندان و خانواده همه وزارت راهی ها جایگاه خاصی داشت و ۱۱ سال هم وزیر بود و در کابینه بختیار هم به عنوان وزیر راه انتخاب شده بود. در گذشته ، وزارت راه یا مهندس داشت و یا کارگر بین مهندس و کارگر خلایی بنام تکنیسین وجود داشت. آقای شالچیان موسسه عالی شهید تعویضی فعلی که در کرج است با تایید وزارت علوم تاسیس کرد. تعداد واحد های این موسسه ۷۲ و مدرک آن با تائید وزارت علوم فوق دیپلم و یا کاردانی آمروز بود.از ۵ دوره این موسسه(تا سال ۵۲) افرادی فارغ التحصیل شدند که حقوق و مزایای آنها ۱۰۵۰ تومان بود. پرسنلی مانند مکانیک ماشین آلات با سابقه ۲۵ سال حقوق شان ۷۵۰ تومان بود . وقتی فوق دیپلم ها برای خدمت به استان‌ها اعزام شدند مورد اعتراض قدیمی ها قرار گرفتند . روزی تعدادی از کارکنان باسابقه به دفتر شالچیان آمدند و به رئیس دفترش گفتند که می خواهیم آقای وزیر را ببینیم. رئیس دفتر پرسید موضوع ملاقات شما چه است؟ داستان را گفتند .رئیس دفتر رفت پیش وزیر و موضوع را مطرح کرد. آقای شالچیان به رئیس دفترش گفت که به این آقایان بگوئید ۱۰ سال بعد بیایند پاسخ شان را بگیرند. خیلی ها از شنیدن این پاسخ آقای شالچیان تعجب کردند و نفهمیدند که منظورشان چه بود. ۱۰ سال بعد همین فوق دیپلم ها شدند متخصص و بازوی اصلی وزارت راه. بعد انقلاب و در دوره جنگ تحمیلی همین آموزش دیده های زمان شالچیان کمک های شایانی به جبهه های جنگ کردند.رشته های تحصیلی ابن موسسه ، نقشه برداری ، راهداری و راه سازی و مکانیک بود. هر کدام‌ از فارغ التحصیلان برای کسب تجربه اشتباهات زیادی را پشت سر گذاشتند اما خلا بین کارگر و مهندس را به حق پر کردند . خیلی از این دانش آموخته ها بعد ها مثل بنده ادامه تحصیل دادند‌. در واقع علم و عمل را با هم داشتند.
    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز آموزشی داشت که برای پرسنل جدید خود دوره های آموزشی کاربردی برگزار می کرد تا عملا در فضای حمل‌ونقل قرار گیرند.متاسفانه در دوره ریلست آقای دکتر افندی زاده در سازمان راهداری این مرکز آموزش هم تعطیل شد. ارادتمند - علی اکبر عادلی

    • ناشناس 1 0

      جناب متقین بدترین راه حل سپردن امور تخصصی به دست نظامیان است. ارج و قدر آن بزرگواران در حوزه نظامی بر هیچکس پنهان نیست ولی ضعف عملکرد متخصصان را باید از راه شایسته سالاری و تقویت بنیه علمی آنها برطرف کرد نه اینکه از نظامیان کمک گرفت.این هیچ ربطی به بی اعتمادی ندارد و ذکر چنین عنوانهایی بیشتر به کارمرعوب کردن منتقدان می آید تا چاره جویی مثبت.

    • ناشناس 0 0

      جناب عادلی از صرف وقت و ذکر خاطره بسیار ارزشمند سپاسگزارم. نقد بسیاری به عملکرد سازمان راهداری ، وزارت راه، جمعیت و ...هست. و من نه منکر ایرادات هستم و نه مدعی افتخاراتی خیالی. با فرمایشات شما کاملا همدلم.
      واقعا مایلم از زبان خودشون بشنوم که چه تلقی از معاونت حمل و نقل داشتند و چه برنامه ای خواهند داشت؟

  • فریما احمدی 1 0

    با سلام ،
    منتظر تاریخ جلسه هستم، سپاسگزارم.

  • فروغ فاریابی 0 0

    دو پیام خطاب به بزرگوارن متقین و عادلی از جانب من بود که اشتباها بدون نام ارسال شد.

  • کدخدا منش 0 1

    باسلام نوشتین فروغ خانم سالها در بخش حمل و نقل فعالیت داشتن ولی ننوشتین چه فعالیتی شاید در بخش نق زدن و ایرادگیری بوده و این بار انتقادشان با حدق و کینه میباشد که نشان از ناراحتی و کینه درونی ایشان از وزیر محترم دارد به عقیده و اعتراف دوست و دشمن وزیر مربوطه دارای سوابق درخشان در مسولیتهای قبلی میباشند

    • فروغ فاریابی 0 0

      جناب کدخدا منش سلام بر شما.
      بنده باز نشسته سازمان راهداری هستم. دلیلی نداره کینه ای از جناب وزیر داشته باشم. اعتراف دوست و دشمن گوارای وجود شما و ایشان. از وجود بخش نق زدن و ایراد گیری در وزارتخانه بی خبرم. لابد بعد از وزارت ایشان تاسیس شده باشه.