طرح یک سوال از سردار سید کمال هادیان فر
◄ جناب سردار؛ از وزیر بعید نبود اما شما چرا معاونت حمل و نقل را پذیرفتید؟
از تصمیم وزیر تعجب نکردم، از شما تعجب می کنم که کارکشته و با تجربه در زمینه کار خود هستید و بعید است که در گام هایی که برمیدارید، به قدر کافی بررسی و ارزیابی نکرده باشید. بنابراین کنجکاوم از زبان خودتان بشنوم که چگونه به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادید؟
یک کارشناس حمل و نقل جاده ای در نامه ای به سید کمال هادیان فر معاون جدید حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، با بیان این که از تصمیم وزیر تعجب نکردم، این پرسش را مطرح کرد که از شما تعجب می کنم که کارکشته و با تجربه در زمینه کار خود هستید و بعید است که در گام هایی که برمیدارید، به قدر کافی بررسی و ارزیابی نکرده باشید. بنابراین کنجکاوم از زبان خودتان بشنوم که چگونه به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادید؟
به گزارش تین نیوز، فروغ فاریابی که سال ها در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت کرده و در جمعیت طرفداران ایمنی راه ها نیز عضویت دارد، در بخش دیگری از این نامه خطاب به سردار هادیانفر تاکید کرده است: از شما درخواست می کنم جلسه ای با حضور اصحاب حمل و نقل ترتیب دهید تا گفتگویی مستقیم با شما شکل بگیرد. چه بسا پس از آن همکاری و همدلی بسیار خوبی به وجود آید.
با توجه به این پیشنهاد ، تین نیوز آمادگی خود را جهت برگزاری این جلسه به طور حضوری یا اینترنتی در شبکه های اجتماعی مختلف که قابلیت بحث و گفت و گو در آنها وجود دارد، اعلام می کند و از سردار هادیان فر تقاضا دارد با برگزاری چنین جلسه ای ابهامات موجود برای کارشناسان، فعالان و رسانه های حمل و نقل را برطرف نماید.
در ادامه متن کامل فروغ فاریابی به سردار سید کمال هادیان فر را می خوانیم:
« جناب آقای سردار هادیانفر
سلام و درود بر شما
در خبرها خواندیم که با حکم وزیر محترم راه به عنوان معاون حمل و نقل وزیر منسوب شده اید.
این انتساب به قدری دور از ذهن اصحاب حمل و نقل بود که به ندرت جایی دیدم که تحسینی ابراز شده باشد.
البته از ابتدا هم چندان توجیهی برای تاسیس معاونت حمل و نقل در وزارتخانه ای که برای هر نوع حمل و نقلی یک معاونت مجزا ریاست سازمانی را بعهده دارد، وجود نداشت. با این حال بعنوان هماهنگ کننده نظام حمل و نقل کشور و سیاستگذاری کلان بخش و...تاسیس شد. هر چند این معاونت هنوز در رسیدن به دلایل تاسیس خود، چندان نتایج آشکار و موثری نشان نداده است ولی در هر حال معاونان سابق از پیشکسوتان و افراد مجرب یا صاحب نظر این حوزه بودند و احتمالا در این جهت برنامه هایی تدوین کرده اند.
راستش را بخواهید از تصمیم وزیر تعجب نکردم چون سوابق ایشان نشان میدهد که به هیچ رشته کاری محکم نچسبیده اند و ثبات حرفه ای در روند تجارب ایشان شکل نگرفته. انتساب ایشان احتمالا تنها موجب آرامش دل جناب رئیس جمهور و دوستانشان هستند که بر کرسی وزارت کسی را نشانده اند که نگرانشان نمی کند. لذا از ایشان انتظار خاصی نمی رود.
ولی از شما تعجب می کنم که کارکشته و با تجربه در زمینه کار خود هستید و بعید است که در گام هایی که برمیدارید، به قدر کافی بررسی و ارزیابی نکرده باشید. بنابراین کنجکاوم از زبان خودتان بشنوم که چگونه به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادید؟
با توجه به سالها خدمت و همکاری در کنار پلیس راه محترم کشور و نگرانی های مشترک در جهت افزایش ایمنی جاده ای کاهش تلفات جاده ای و ...، آیا ساده انگارانه است که فکر کنم چقدر عالی بود اگر به جای این کار، نیازمندان تجارب ارزشمند خود در پلیس راه کشور را بهره مند می ساختید؟
مطمئنم برای بسیاری سوال پیش آمده که فلسفه این انتساب عجیب چه بوده؟ و چه ملاحظات و برنامههایی شما را به پذیرفتن این مسئولیت راغب کرده است؟ بنابر این از شما درخواست می کنم جلسه ای با حضور اصحاب حمل و نقل ترتیب دهید تا گفتگویی مستقیم با شما شکل بگیرد. چه بسا پس از آن همکاری و همدلی بسیار خوبی بوجود آید.
با احترام فروغ فاریابی »
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.