| کد خبر: 258618 |

◄ دوربین های سرعت سنجی در اتوبان قم و یک نکته عجیب درباره آنها

با عبور از اتوبان قم به علائم و تابلوهایی برخورد می کنیم که به رانندگان گوشزد می کنند تخلفات از جمله سرعت غیرمجاز توسط دوربین ها رصد می شود اما مشخص نیست چرا در نزدیکی همان دوربین ها پلیس نیز با دوربین های لیزرگان پرتابل در حال پایش رانندگان است؟!

تین نیوز

با عبور از اتوبان قم به علائم و تابلوهایی برخورد می کنیم که به رانندگان گوشزد می کنند تخلفات از جمله سرعت غیرمجاز توسط دوربین ها رصد می شود اما مشخص نیست چرا در نزدیکی همان دوربین ها پلیس نیز با دوربین های لیزرگان پرتابل در حال پایش رانندگان است؟!

به گزارش تین نیوز شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در اتوبان ها و آزادراه هایی همچون اتوبان قم با تابلو یادآوری رصد جاده توسط دوربین، مواجه شوید. این تابلوها به رانندگان هشدار می دهند که تخلفات آنها توسط دوربین ها به ثبت می رسد و جرایمی متناسب با تخلف برای آنها در نظر گرفته می شود.

عمده تخلف در اتوبان ها سرعت غیرمجاز است و برداشت اغلب رانندگان این است که دوربین های سرعت سنجی عبور آنها از سرعت مجاز – 120 کیلومتر در ساعت – را ثبت می کنند. با این حال در اتوبان قم و در نزدیکی همان مناطق و محدوده هایی که تابلوهای سرعت سنجی را مشاهده می کنیم خودروهای پلیس هم دیده می شوند که ماموران زحمتکش پلیس راهور با دوربین های لیزری در حال رصد و پایش جاده و خودروها هستند.

این صحنه را در اتوبان های مختلف می توان مشاهده کرد اما در اتوبان قم به تکرار این صحنه را می بینیم. پرسش اینجاست که آیا دوربین های نظارتی جاده کارکرد خود را از دست داده اند یا مشکلی دارند که پلیس برای ثبت تخلفات از آنها استفاده نمی کند؟

نکته دیگری که به ذهن متبادر می شود این است که این دوربین ها مشکلی ندارند اما پلیس به دوربین های سرعت سنجی لیزری خود اطمینان بیشتری دارد. در این صورت باید پرسید هزینه ای که برای نصب دوربین های ثابت در جاده ها صرف شده به هدر نرفته است؟

شایان ذکر است بر اساس اظهارات کارشناسان اغلب دوربین های سرعت سنج در جاده ها دوربین های با فناوری پردازش تصویر است که در مورد دقت آنها نقدهای جدی وجود دارد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Aa 0 0

    باسلام شورای رقابت یک شورای بیخودی است مابرای ماشین x22 باقیمت ۴۸۲میلیون ثبت نام کردیم. الان همین ماشین حدود ۷۱۰میلیون تومان و ماشین فرسوده را تحویل دهیم الان ماشین فرسوده ما در بازار ۱۰۰میلیون می ارزد این کارجز به سخره گرفتن مردم ایران نیست. همه کالا واجناس چه به صورت آزاد وچه به صورت قاچاق ورودش به کشورانجام می شود اما فقط ماشین است که بخاطر سود سرشارکه نصیب آقایان می شود اجازه ورود ندارد. مردم ایران از افغانستان وعراق باید بیاموزند که ورودماشین خارجی باقیمت پایین آزاد است