بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

◄ خواسته‌ های مسافران ولز، انگلستان

این یادداشت، گزارشی که توسط کمیته زیرساخت اقتصادی مجلس ولز در مورد تدارک امتیاز بعدی (Franchise) راه آهن ولز و مناطق حومه منتشر شده، مورد بحث قرار می دهد.

خواسته‌ های مسافران ولز، انگلستان
تین نیوز |

این یادداشت، گزارشی که توسط کمیته زیرساخت اقتصادی مجلس ولز در مورد تدارک امتیاز بعدی (Franchise) راه آهن ولز و مناطق حومه منتشر شده، مورد بحث قرار می دهد. این گزارش با عنوان "در مسیر درست؟ امتیاز راه آهن جنوب ولز" دیدگاه های کمیته را مطرح کرده و اولویت های کلیدی برای امتیاز آینده را پیشنهاد می دهد. راه آهن ولز و مناطق حومه بخشی از شبکه ملی راه آهن بریتانیا است که خدمات ریلی در ولز و برخی مناطق مرزی انگلستان را پوشش می دهد. اگرچه این یک سیستم راه آهن جداگانه نیست، اما این امتیاز اجازه کنترل منطقه ای بر خدمات ریلی در محدوده ولز و مناطق نزدیک را می دهد.

کمیته در بهار 2017 تحقیقی انجام داد که شامل مشاوره عمومی، جمع آوری شواهد از کارشناسان و ذینفعان مختلف، و یک نظرسنجی از مسافران بود. این تحقیق همزمان با مشاوره حمل و نقل برای ولز (TfW) انجام شد تا قبل از انتشار مشخصات مناقصه در جولای 2017 بر روند آن تأثیر بگذارد. این گزارش 34 نتیجه گیری و 19 توصیه ارائه کرد، از جمله ده اولویت برتر کمیته برای مشخصات امتیاز. این اولویت ها جنبه های مختلفی مانند معیارهای عملکرد، ملاحظات زیست محیطی، مسیرها، کرایه ها، صدور بلیت، اطلاع رسانی به مسافران و مدیریت تأخیرها را پوشش می داد.

تمرکز اصلی این تحقیق بر درک اولویت های (خواسته های) مسافران بود. برای دستیابی به این هدف، کمیته نظرسنجی ای برای جمع آوری نظرات مسافران راه آهن انجام داد و یک میزگرد در شروزبری برگزار کرد تا دیدگاه های سراسر منطقه، از جمله ساکنان انگلستان را جمع آوری کند. انتخاب شروزبری (انگلستان)، برای این رویداد نشان از ماهیت فرامرزی این امتیاز دارد.

نمودار راه آهن ولز

این نظرسنجی که بین 23 ژانویه و 3 مارس 2017 انجام شد، نزدیک به 3000 پاسخ دریافت کرد که یکی از بیشترین میزان پاسخ برای نظرسنجی کمیته مجلس بود. تیم ارتباطات با Transport Focus، یک نهاد مستقل نظارت بر کاربران حمل و نقل، نظرسنجی را توزیع کرد و از طریق کانال های مختلف مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و ایمیل های مستقیم آگاهی رسانی کرد. نتایج نظرسنجی اولویت های زیر را برای مسافران در واگذاری امتیاز (Franchise) بعدی نشان داد: 1- ظرفیت و در دسترس بودن صندلی (90 درصد اولویت بالا یا ضروری) 2- دقت و قابلیت اطمینان (92 درصد) 3- زمان سفر و تناوب خدمات(89 درصد) 4- بهای بلیط (85 درصد) 5- مدیریت تأخیرها و اختلالات (83 درصد). عوامل مهم دیگر شامل بهبود ارتباطات با سایر خدمات قطار، کیفیت و تمیزی قطارها، و بهبود دسترسی و امکانات برای افراد مسن و افراد دارای معلولیت بود. پاسخ دهندگان به نظرسنجی نمایانگر کاربران از سراسر منطقه ولز و مناطق حومه بودند، که 39 درصد از آنها روزانه یا هفتگی از خدمات استفاده می کردند. در مورد کیفیت خدمات فعلی، 23 درصد از مسافران تجربه خود را خوب یا بسیار خوب و40 درصد آن را ضعیف یا بسیار ضعیف ارزیابی کردند.

کمیته متوجه شد که نتایج نظرسنجی با سایر مطالعات بازخورد مسافران، مانند نظرسنجی سالانه مسافران راه آهن ملی که توسط Transport Focus انجام می شود، همخوانی دارد. مایک هویتسون از Transport Focus تأکید کرد که محصول اصلی شامل دقت، قابلیت اطمینان، صندلی و تناوب، بیشترین تأثیر را بر نگرش نسبت به خدمات راه آهن دارد.

برای جمع آوری بینش های عمیق تر، کمیته یک جلسه رسمی شواهد و یک رویداد غیررسمی ذینفعان را در 9 مارس در شروزبری برگزار کرد. بحث ها موضوعاتی مانند آمادگی برای امتیاز، مشارکت ذینفعان، مشخصات امتیاز، ناوگان ریلی و مدل مدیریت امتیاز و ارتباط با Network Rail را پوشش داد. این گزارش با دولت ولز به اشتراک گذاشته خواهد شد که حدود 6 هفته فرصت خواهد داشت تا به توصیه ها پاسخ دهد. سند تأکید می کند که آزمون واقعی تأثیر این تحقیق در انتشار مشخصات مناقصه در جولای 2017 و شروع امتیاز جدید در اکتبر 2018 دیده خواهد شد. این تحقیق و گزارش حاصل از آن نشان دهنده تعهد به بهبود خدمات راه آهن در ولز ... با اولویت دادن به خواسته ها و تجربیات مسافران است. این سند اهمیت مشارکت عمومی در شکل دهی سیاست حمل و نقل و توسعه زیرساخت را برجسته می کند. با چنین مطالعاتی، می توان بدون سوگیری، از خواسته های واقعی مسافران و مردم مطلع شد و در تحقق آن کوشید و سهم حمل و نقل ریلی در بخش مسافری را افزایش داد.    ( فایل مرتبط )

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.