◄ سال 1401؛ سال اتمام راه آهن رشت- کاسپین
وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن رشت کاسپین به ۷۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داشت که پیش بینی شد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن رشت کاسپین به ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داشت که پیش بینی شد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد.
به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی هشتم بهمن در بازدید از راه آهن رشت آستارا افزود: برای تکمیل راه آهن شمال به جنوب هم از بندر شهید رجایی عملا به رشت متصل هستیم، اما ۱۶۵ کیلومتر راه آهن رشت - آستارا را برای اتصال به کریدور شمال جنوب احتیاج داریم.
قاسمی به ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزاد راه قزوین - رشت نیز اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این آزاد راه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی افزود: ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای راههای استان گیلان، تصریح کرد: تقاطع های غیر هم سطح، آسفالت، جاده های روستایی و نگهداری راه ها اختصاص از جمله پروژه هایی هستند که برای آنها اعتبار اختصاص یافته است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی در بنادر هم سرمایه گذاری های خوبی انجام داده است، افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان از این سرمایه گذاری ها در بندرانزلی انجام شده و در این سفر هم اعتبارات خوبی برای این بندر در نظر گرفته شده است.
اشتباه در ارقام هست هزينه رشت كاسپين 750 ميلارد تومان درست است. حجم سرمايه گذاري در بندر انزلي نيز اشتباها خيلي بزرگ بيان شده
خبر مورد نظر در زمان مورد نظر از یک خبرگزاری دولتی در تین نیوز نقل شده بود و هنوز هم با همین مضمون در رسانه ها موجود است و تین نیوز نمی داند نقل قول وزیر همین بود یا رسانه ها اشتباه کرده اند. اما با توجه به اظهارات شما کارشناس محترم، هزینه ها از تومان به ریال اصلاح شد.
لطفا به لینک های زیر توجه کنید که مربوط به رسانه های باشگاه خبرنگاران جوان، خبر گزاری موج ، خبرگزاری مهرو ... https://www.yjc.news/fa/news/8044250
اتصال به بندر گاسچین در صورت خرید کشتی رو رو و کانتینر یخچال دار می تواند فرصتی عالی برای صادرات به وزه cis و روسیه باشد !!!! در کنار آن ترانزیت بار از بنادر جنوبی به روسیه و قزاقستان !! باید تا زمان تکمیل راه آهن به آستارا مسیر بندری را کاملا تکمیل کنیم !!!!