| کد خبر: 258232 |

در سه ماهه امسال؛

◄ افزایش 66 درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش 66 درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب این استان و ترانزیت بیش از 47 هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه و عراق طی سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مرتضی سالاری در تشریح عملکرد سه ماهه بنادر غرب استان اظهار داشت: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به 110 هزارو 835 تن رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سالاری در این رابطه به جابجایی 47 هزار و 139 دستگاه خودروی ترانزیتی با افزایش 55 درصدی اشاره کرد و افزود: تخلیه این تعداد خودرو توسط 710 فروند شناور فلزی انجام گرفت و پس از تشریفات گمرکی توسط هفت هزار و 856 کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و ترانزیت شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان در ادامه به تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت، 2 میلیون و 942 هزار و827 تن کالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش داشته است.

سالاری گفت: از این میزان جابجایی کالا، یک میلیون و291 هزار و 175 تن به فرآورده های نفتی و یک میلیون و 651 هزار و 652 تن اختصاص داشته که در بخش کالاهای غیرنفتی 35 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری میزان تخلیه و بارگیری در بخش کانتینر های یخچالی را 33 هزار و 974 TEU کانتینر با تناژ 358 هزار تن اعلام کرد که 18 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان طی مدت یاد شده نیز 16 هزار و 987 TEU با تناژ 270 هزار تن بوده است.

«بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت 300 کانتینر یخچالی چرخدار و امکان رمپ گذاری همزمان 12 شناور حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران است».

صادرات بیش از 1.5 میلیون تن کالاهای نفتی و غیر نفتی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی نیز توضیح داد: در سه ماهه امسال یک میلیون و 603 هزار و 359 تن صادر شد که از مجموع صادرات انجام شده، 818 هزار و 567 تن با افزایش 31 درصدی به صادرات غیرنفتی و 784 هزار و 792 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری گفت: همچنین از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و 19 هزار و 971 تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابجا شده است.

ترابری ایمن بیش از 282 هزار مسافر

وی در بخش جابه جایی مسافر و گردشگران از بنادر غرب هرمزگان نیز با اشاره به جابجایی بیش از ۲۸۲ هزار مسافر از بنادر غرب استان گفت: در این دوره زمانی 273 هزار و 447 نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس انجام شده که در این بخش 17 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در بخش ترابری سفرهای بین المللی نیز هشت هزار و 660 نفر مسافر به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی جابه جا شده اند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 39 درصد افزایش داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.