| کد خبر: 263283 |

امضای قرارداد احداث بخشی از کریدور شمال-جنوب در ارمنستان با پیمانکاران ایرانی

وزیر راه و شهرسازی امروز صبح با استقبال معاون وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های جمهوری ارمنستان و مدیر اجرایی صندوق "دپارتمان راه" وارد فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان پایتخت ارمنستان شد.

تین نیوز

 

وزیر راه و شهرسازی امروز صبح با استقبال معاون وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های جمهوری ارمنستان و مدیر اجرایی صندوق "دپارتمان راه" وارد فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان پایتخت ارمنستان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش به همراه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه براساس دعوت گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان صبح دوشنبه یکم آبان ماه 1402 با استقبال کریستینه قاله چیان معاون وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت ها و گوُر آویتیسیان، مدیر اجرایی صندوق "دپارتمان راه" این وزارتخانه وارد ایروان پایتخت این جمهوری شدند.

وزیر راه و شهرسازی به دعوت وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان به منظور شرکت در مراسم رسمی امضای قرارداد جاده آگاراک- کاجاران به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب و کریدور خلیج فارس به دریای سیاه و مذاکره در خصوص گسترش  همکاری های حمل ونقلی  به این کشور سفر کرده است.

شرکت در مراسم رسمی امضای قرارداد جاده آگاراک- کاجاران به عنوان بزرگراه شمالی-جنوبی و بخشی از کریدور خلیج فارس به دریای سیاه و دیدار با مقامات عالیرتبه این کشور از دیگر برنامه های این سفر یکروزه خواهد بود.

در این سفر موضوعات همکاری های بین دو کشور درباره صدور مجوز برای شرکت های هواپیمایی ایرانی، حذف عوارض جاده ای، ارتقای همکاری ها در چارچوب کریدور شمال-جنوب و کریدور خلیج فارس- دریای سیاه ؛ گسترش حمل ونقل ریلی و استفاده از ظرفیت های لجستیکی و بندری ایران؛ مورد مذاکره و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

بنابر این گزارش در این سفر یک روزه به ارمنستان وزیر راه و شهرسازی با نیکول پاشینیان نخست وزیر، گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت و واهان کروبیان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان، دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد ساخت مسیر واردانی دزور تا خروجی تونل (حدود ۱۱ کیلومتر) و بازسازی جاده آگاراک- واردانی دزور (حدود ۲۱ کیلومتر) در چارچوب سرمایه گذاری ترانش ۴ کریدور شمال-جنوب، توسط طرف ارمنی با دو پیمانکار راهساز ایرانی منعقد امضا خواهد شد.

در این سفر یکروه داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، و خیراله خادمی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور حضور خواهند داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.