| کد خبر: 267923 |

پیشرفت ۸۵ درصدی بزرگراه زابل زاهدان

استاندار در بازدید از طرح راهسازی شمال سیستان و بلوچستان، خواستار تسریع در روند عملیات اجرایی آن شد.

تین نیوز

استاندار در بازدید از طرح راهسازی شمال سیستان و بلوچستان، خواستار تسریع در روند عملیات اجرایی آن شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کرمی شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن در این بازدید گفت: با همت و تلاش مضاعف و روحیه جهادی شاهد جهش خوبی در حوزه راهسازی هستیم.

اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تعهد ما قبل از سال، ۲۷ کیلومتر بود که در حال انجام و آسفالت است.

وی بیان کرد: این طرح با پیشرفت ۸۵ درصدی روند رو به رشدی دارد و سال آینده به اتمام خواهد رسید.

اکبری تصریح کرد: ساخت بزرگراه زابل _زاهدان بطول ۲۰۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.

وی بیان کرد: این اداره کل برای افزایش ظرفیت ترانزیت راه های استان، ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی توسعه زیرساخت های ارتباطی و حمل و نقل جاده ای به ویژه احداث بزرگراه را در اولویت کاری خود قرار داده  است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: راه سازی یکی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان راه سازی نیاز به بودجه بیشتری دارد بطوریکه هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های حمل و نقل مانند توسعه بزرگراه های سیستان و بلوچستان در این منطقه می تواند ظرفیت های مغفول مانده این منطقه را احیا کند، تاکید کرد: با وجود این بدهی، تمامی پیمانکاران با قدرت طرح های عمرانی و راه سازی استان را به پیش می برند.

اکبری، گسترش شبکه راه های منطقه، تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی سریع به مراکز تجاری، منطقه ای و فرامنطقه ای، سامان بخشیدن به یکی از مهمترین محورهای اصلی کشور یعنی چابهار- میلک، صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش تصادفات و ضایعات ترافیکی و تامین ایمنی بیشتر در حمل و نقل و بهبود بخشیدن سرمایه گذاری ملی و منطقه ای را از جمله مهمترین اهداف توسعه شبکه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان استان مرزی می تواند نقش غیر قابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد، بویژه با توجه به قرابت های جغرافیایی و فرهنگی با کشورهای افغانستان و پاکستان، توسعه بزرگراه های این خطه بسیار حیاتی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.