پیش بینی بانک توسعه اوراسیا از تقاضا کریدور شمال-جنوب
بانک توسعه اوراسیا در گزارش بررسی کریدورهای درون و بین قاره ای، به پتانسیل و ظرفیت های کریدور شمال-جنوب پرداخته است.
بانک توسعه اوراسیا در گزارش بررسی کریدورهای درون و بین قاره ای، به پتانسیل و ظرفیت های کریدور شمال-جنوب پرداخته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از کانال تلگرامی اندیشکده حمل و نقل ، این ظرفیت ها برای دو دسته بار کانتینری و کلی (کانتینری و غیرکانتینری)، در دو حالت حداقلی و خوش بینانه در سال 2030 برآورد شده است. بر این اساس، پتانسیل بارهای کانتینری مسیر اصلی کریدور شمال-جنوب در حالت حداقلی، 198 هزار TEU و در حالت خوش بینانه، 416 هزار TEU برآورد شده است.
هم افزایی مسیر با سایر مسیرهای این کریدور، پتانسیل حالت حداقلی و خوش بیانه را به ترتیب به 325 هزار TEU و 662 هزار TEU می رساند که در بازه ی 5.9 تا 11.9 میلیون تن قرار می گیرد. همچنین پتانسیل بارهای کلی در حالت حداقلی، 14.6 میلیون تن و در حالت خوش بینانه، 24.7 میلیون تن، پیش بینی شده است.
گفتنی است که این گزارش در نوامبر 2021 منتشر شده و باید به این نکته توجه کرد که وقوع جنگ روسیه و اوکراین و تحریم های غرب علیه روسیه، سیاست و اقتصاد روسیه را به سمت کشورهای آسیایی سوق داده است؛ به طوری که تجارت هند و روسیه در سال 2023 نسبت به سال 2021، بیش از 4 برابر شده است (13.5 میلیارد دلار در سال 2021 و بیش از 55 میلیارد دلار در سال 2023). بنابراین می توان نتیجه گرفت که دستیابی به هدف ترانزیت 30 میلیون تنی برنامه هفتم توسعه در کنار اصلاح برخی فرآیندها و رویه های ترانزیتی دور از ذهن نیست.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.